Izjemno novico obeležuje ladijski promet: sistem za filtriranje drobnih delcev na enem izmed trajektov lahko iz goriva zajame skoraj 100 % glavnih onesnaževalcev!

Potovanje s trajektom med Marseille in Korziko bo odslej veliko bolj trajnostno, saj je pomorski promet s sodobnim sistemom filtriranja emisij stopil pomemben korak naprej. Ladijski promet namreč sodi med ene večjih onesnaževalcev, pri čemer je bilo do sedaj precej težko in drago emisije ogljikovega dioksida in drugih toplogrednih plinov vsaj nekoliko zmanjšati.

»Vidimo lahko, da je majhno podjetje sposobno implementirati sofisticirane tehnologije s takojšnjimi koristmi za zelo velike igralce.«

Omenjeni trajekt z imenom Piana podjetja La Méridionale dokazuje, da se da tudi to. Prvič v pomorski industriji lahko namreč trajektni sistem za filtriranje drobnih delcev zajame 99 odstotkov delcev žveplovega oksida in 99,9 odstotkov drobnih in ultrafinih delcev – ti so glavni onesnaževalci, ki jih lahko pripišemo ladijskemu prometu.

Končno rešitev za težko pomorsko industrijo?

V podjetju sistem za filtriranje na svojih trajektih preizkušajo že več let, sedaj pa so ga namestili na novi trajekt Piana, ki bo lahko v praksi pokazal učinkovitost tehnologije, potnike pa po morju popeljal veliko bolj zeleno kot je bilo to v ladijskem prometu značilno doslej.

Raziskovalci po svetu so si edini, da lahko učinkovitost sistema filtriranja na trajektu Piana močno spremeni pomorsko industrijo in poskrbi, da bo ta v prihodnje nekoliko bolj trajnostna in ne tako obremenjujoča za okolje. Inovacijo so pozdravili tudi v francoski organizaciji za spremljanje kakovosti zraka, kjer so povedali: »Vidimo lahko, da je majhno podjetje sposobno implementirati sofisticirane tehnologije s takojšnjimi koristmi za zelo velike igralce.«

Sistem za filtriranje je revolucionaren, saj se je do sedaj uporabljalo t.i. pranje onesnažujočih hlapov goriva v dimnikih z morsko vodo, kar pomeni, da je vsa umazanija stekla nazaj v morje. Pri novem sistemu tega ni, saj se ta zgleduje po že uporabljeni tehnologiji v panogi sežiganja odpadkov oziroma v elektrarnah na biomaso.

Ko gresta industrija in varovanje okolja z roko v roki …

In zakaj prav Marseille? Raziskave kažejo, da kar 10 odstotkov onesnaženega zraka v Marseillu povzroči ladijski promet, mesto pa se je srečalo tudi s peticijo za prepoved velikih križark, ki jo je podpisalo kar 50 000 prebivalcev okolice. Marseille namreč predstavlja eno najbolj obremenjenih evropskih pristanišč za križarjenje, poskusi podjetja, ki se ukvarja s prevozi potnikov, da bi zmanjšalo onesnaževanje svojih ladij, pa so bili tako povsem razumljivi in več kot smiselni.

Vir: Euronews