Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport (MIZŠ) že razpolaga z aktualnimi podatki o številu otrok, ki se bodo v letošnjem šolskem letu izobraževali na domu. V lanskem letu je tak način šolanja izbralo 687 otrok, letos pa je število močno poskočilo.
Interes z leti narašča
Možnost šolanja na domu je zapisana v Zakonu o osnovni šoli, pogoji za izobraževanje na domu pa so določeni v členih 88. do 92. omenjenega zakona, pri čemer gre za pravico staršev, ki morajo šolo o nameravanem izobraževanju na domu pisno obvestiti najkasneje do začetka šolskega leta.
V šolskem letu 2021/2022 pa se bo na domu izobraževalo 1613 učenk in učencev, so pojasnili na MIZŠ.
Zakon ne zahteva, da bi morali starši utemeljiti razloge, iz katerih uveljavljajo to pravico, morajo pa šolo o tej obliki izobraževanja obvestiti za vsako šolsko leto posebej.
Na MIZŠ razpolagajo s podatki, ki segajo v šolsko leto 2004/2005. Če so takrat interes za ta način izobraževanja izrazili le štirje osnovnošolci, oziroma njihovi starši, je bilo lani takih primerov že 687. V šolskem letu 2021/2022 pa se bo na domu izobraževalo 1613 učenk in učencev, so pojasnili na MIZŠ.
Kaj je razlog za šolanje na domu?
Kljub temu, da starši razloga za šolanje na domu ne rabijo podati, se o razlogih ravnatelji praviloma pozanimajo. Velikokrat je razlog za tak način izobraževanja zdravstveno stanje otroka, ki narekuje daljšo odsotnost, včasih pa so razlog tudi posebne potrebe otroka. Velikokrat se za šolanje na domu starši odločijo tudi zaradi življenjskega stila, ki vključuje potovanja.
Ukrepi so mnogim staršem trn v peti
Lani je, če je sklepati po zapisih na družbenih omrežjih, zanimanje za tak sistem poskočilo tudi zaradi negotovosti v zvezi s prekinitvijo javnega šolanja in lockdownom, ki je terjal šolanje na daljavo. Pri tem je potrebno izpostaviti, da šolanja na domu nikakor ne gre za zamenjevati s šolanjem na daljavo.
Precej staršev je svoje otroke iz sistema javnega izobraževanja izključilo zaradi nestrinjanja z ukrepi, ki predvidevajo tedensko testiranje ter nošenje zaščitnih mask.
Nekateri starši ocenjujejo, da javni programi niso primerni za njihovega otroka. Precej staršev je svoje otroke iz sistema javnega izobraževanja izključilo zaradi nestrinjanja z ukrepi, ki predvidevajo tedensko testiranje ter nošenje zaščitnih mask. Spet drugi verjamejo, da bodo svoje otroke tako zaščitili pred okužbo.
Eden ključnih razlogov za to, da so se starši odločili vajeti osnovnošolske izobrazbe prijeti v lastne roke, pa je negotovost ob razmerah, ki terjajo stalno spreminjanje načina šolanja, uvedbe karanten, odpadanje pouka in podobne ukrepe. Šolanje na domu je po njihovem mnenju stalnica, ki razvoju otrok bistveno bolj koristi.