Dobrih 14-dni nas loči od slovesa treh Mariborčanov, ki se starodobnikom, Mercedes 406d, letnik 1969, odpravljajo na Rally Budapest – Bamako, epsko pustolovščino v Afriko. Na poti jih čakajo nepredstavljive dogodivščine, od prečkanja reke polne povodnih konjev z doma izdelanim splavom na človeški pogon do srečanja s podkupljivo mejno kontrolo, lokalnimi tatovi in vse do občudovanja narave, pečin, živali ter življenja avtohtonih prebivalcev afriške Sahare. Cilj celotne karavane je tudi dobrodelna pomoč afriškim otrokom, ekipa Seos Afrika jih bo razveselila s šolskimi potrebščinami.

Dober teden dni po zaključku Rallya Dakar, na katerem tekmuje mariborčan in edini slovenski predstavnik, Simon Marčič, se ekipa treh mariborčanov, Timi, Rok in Blaž, odpravlja na največji svetovni reli po imenu Budapest – Bamako. Rally Budapest – Bamako je amaterski reli, ki želi ohranjati duh znamenitega Dakarja saj poteka po prvotnih potek originalnega Rallya Dakar a s precej manjšimi stroški zato pot zaradi »varnosti« poteka nekoliko drugače.

Štart relija je 31. januarja v Budimpešti, sledi 3-dnevni maraton skozi Slovenijo, Italijo in čez države ob Azurni obali vse do Gibraltarja kjer asflatirane poti zamenja trajekt na afriški kontinent. Pot se nadaljuje skozi Maroko, Mavretanjo, Senegal, Gvinejo in zaključi v Freetownu, glavnem mestu države Sierra Leone. Etape so razdeljene, od 300 do 500 km na dan, kar pomeni, da udeleženci čez določene države potujejo več dni. Reli poteka skupaj 17 dni, dnevni postanki so vnaprej določeni in organizirani v »bivakih« kjer prenočujejo vsa vozila – če ti do tja ne uspe priti zaradi okvare ali kakšne druge ovire, se znajdeš sam.

Timi Božič, prvi izmed treh članov ekipe Seos Afrika, izpostavi, da »če odštejemo medijsko prepoznavnost in finančni vložek Rallya Dakar, primerjava med obema relijema po številkah govori v prid Budapest – Bamaku saj je dolg 9000 km med tem ko je Rally Dakar dolg 7500 km. Prav tako poteka 17 dni kar je 4 dni več kot Rally Dakar in po številu udeleženih avtomobilov, ki znaša kar 225 avtomobilov, prekaša Rally Dakar z 84 prijavljenimi avtomobili.»

Blaž Tomažin, drugi član ekipe, ob tem doda, »da na vse pasti na poti zagotovo nismo pripravljeni. Reševanje izzivov v Afriki poteka precej drugače kot tukaj. Včasih se na meji stoji po par ur, včasih celo cel dan, meje odprejo samo ob določenih urah, uradniki zahtevajo podkupnine ipd. Drug izziv so prehodi lokalnih rek, na primer v tekmovalni kategoriji lahko udeleženci izberejo prehod čez reko Little Scarcies, ki teče čez Sierro Leone, a je mogoč samo preko doma izdelanega splava, ki ga »poganjajo« ljudje in lahko prepelje le 60 vozil dnevno. Kdor ne uspe mora opraviti dodatne kilometre vse do najbližjega mostu čez reko.«

Klic divjine!

Projekt pod imenom Seos Afrika se je ob izdatni podpori Tete Fride, ki ima svoje srce v Afriki in že več let podpira lokalne pridelovalce kakavovca, začel, ko so trije prijatelji in ljubitelji starodobnikov, slišali »klic divjine« in plačali prijavo na rally Budapest – Bamako. Sledil je nakup vozila, starodobnik, Mercedes 406d, letnik 1969, v osnovi dostavnik in v 70. letih predelan v avtodom.

Kljub zaupanju v nemško kakovost je bilo vozilo deležno celovite prenove, ki je zajemala obnovo celotnega zavornega sistema, servis motorja, menjavo in izolacijo notranje karoserije ter varjenje in ličarska dela na zunanjem delu avtomobila. Sledila je še menjava vodovodne in električne napeljave za bivalni del. V drugi polovici leta 2019 je starodobnik odlično prestal prve avanture po Sloveniji in sosednjih državah.

Cilj celotne karavanae dobrodelnost in pomoč otrokom v afriških vaseh

Rok Korošec, tretji član ekipe Seos Afrika, je še dodal, da »namen potovanja ni v tem, da prideš čimprej na cilj ampak v sami avanturi, ki se odraža z dobrodelnostjo. V Afriških vaseh, skozi katere potuje karavana, udeleženci delijo različne dobrine lokalnim prebivalcem in institucijam. Od ekipe je odvisno kaj si bodo izbrali kot osnovno dobrino, nekateri šolske potrebščine, drugi oblačila, igrače, zdravila, itd.«