V Vodnem stolpu na Lentu so v okviru novinarske konference, na kateri so predstavili letošnje novosti ob prihajajočem Festivalu Lent, ki bo v mestu med 20. in 29. junijem, tudi podpisali pogodbo z glavnim generalnim pokroviteljem festivala. Dogodka se je udeležil še mariborski župan Saša Arsenovič.
Imajo več kot 30 let izkušenj
Kot je povedal direktor Narodnega doma Maribor Vladimir Rukavina, se bodo kljub nekaterim spremembam, po katerih so v zadnjih letih sicer znani, vseeno potrudili delati najboljše oziroma tako, kot je v njihovi moči. »Za nami je 30 let izkušenj, ko se trudimo v mesto pripeljati mnogo plastno prepletanje kulture, glasbe in gledališča,« je poudaril Rukavina. O letošnjih prizoriščih je dodal, da bo glavno prizorišče festivala na Trgu Leona Štuklja, kjer bo glavni oder, želijo pa, da združijo Jurčkov in Večerov oder ter ga postavijo na reki Dravi, ki je po njegovih besedah na nek način spodbudila ta festival in mu daje poseben pečati. »V postopku je faza legalizacije, zaenkrat kaže, da bo uspešna, a se bomo morali v nasprotnem primeru znajti kako drugače,« je priznal Rukavina.
Letos brez Ane Desetnice
Dogajanje začenjajo z balkansko glasbeno ekslpozijo Dubioza kolektivom na glavnem prizorišču, ki je ena od »high lightov« letošnjega festivala, na Jazzlent med drugim prihajata ameriški princ soula Jose James in nigerijski superzvedniški kitarist Bombino. Na Trgu Leona Štuklja bodo nastopili »oče« slovenske elektronske glasbe Umek, legendarni Magnifico, prihaja tudi plesna predstava Hoca – Cantata, kjer se ob Mauru Bignozzetiju podpisuje še Edvard Clug. »Če govorimo o Folkartu, bi posebej izpostavil skupino iz Mehike, uspelo nam je pripeljati kitajsko skupino, eksotično skupino iz Baškirije. Tam bo Ukrajina, Makedonija in Slovenija,« je razložil Rukavina in dodal, da se je Festival Lent kot multikulturni festival pridružil manifestu za nesovražno komunikacijo. Sicer pa se Mladinin oder seli v klet Narodnega doma, kjer se že odvija jazz ciklus, ob promenadi bo samo SladoLent, medtem ko letos ne bom moč doživeti festivala Uličnih gledališča Ana Desetnica. »Utrip ulic in trgov bo vseeno festivalski, saj ga bodo s svojimi ritmi in zvoki zaznamovali glasbeniki v okviru odličnih lanske festivalske novosti, cikla koncertov Pozor! Muzika na cesti!,« poudarja Rukavina.
Nekaj več kot pol milijona lastnih prihodkov
Prvi mož Narodnega doma o stroških festivala pravi, da ti skupaj z Art kampom skozi celo poletje znašajo okoli 1,075.000 evrov, Mestna občina Maribor bo skozi različne vire prispevala 454.000 in ministrstvo za kulturo 44.000 evrov. »Lastni prihodki (sponzorji, vstopnine…), ki jih bomo ustvarili, pa bodo znašali okoli 577.000 evrov,« je poudaril Rukavina.
Pomembna blagovna znamka
Župan Arsenovič je ob tej priložnosti dejal, da je festival zagotovo ena največ vrednih blagovnih znamk mesta Maribor, ki ga finančno in srčno izjemno podpira. »V prihodnje bi med drugim želeli, da vključimo še več mladih in jih ustrezno zanimiramo,« je poudaril župan in organizatorjem zaželel uspešno izvedbo ter lepo vreme.