Na mariborskem letališču sicer letos ni nič novega. Potem ko je država pred letom in pol 15-letno najemno pogodbo s kitajskimi vlagatelji odpovedala, ti pa so za dolgotrajne postopke pri spreminjanju državnega prostorskega načrta kot pogoja za podaljšanje letališke steze okrivili državo, je bil promet letos še bolj skromen.
Upravljanje je takrat, da bi se država izognila vračanju evropskega denarja za vložek v novi potniški terminal, prevzela državna DRI in na svoja pleča prevzela 25 zaposlenih ter pokrivanje izgube, ki naj bi letos zaradi skromnih prihodkov in le nekaj tisoč potnikov znašala dobrega pol milijona evrov. Poleg pristankov manjših zasebnih letal in občasnih čarterskih poletov lahko med te štejejo le še izvajalce helikopterske nujne medicinske pomoči ter usposabljanje Slovenske vojske in pilotov tujih letalskih družb.
Vrtovec za moderni cargo center, a zaenkrat zgolj ideja
Prejšnja infrastrukturna ministrica Alenka Bratušek je z DRI sklenila dogovor za upravljanje do konca letošnjega leta, če ne bi bilo druge rešitve ali novega dogovora z začasnim upravljavcem, bi letališču grozilo zaprtje, zaposlenim pa izguba služb.
Aktualni minister Jernej Vrtovec je sicer nedavno županom okoliških občin predstavil idejno zasnovo za postavitev modernega multimodalnega cargo logističnega centra, pri tem pa napovedal podpis pisma o nameri, ki naj bi se zgodil še pred koncem leta.
Na vprašanje STA, ali se bo to dejansko zgodilo, na ministrstvu odgovarjajo, da so še vedno v fazi predstavitve idejne zasnove, nadaljnje načrtovanje oziroma podpis pisma o nameri pa da je odvisno izključno od njihovega odziva.
S Kitajci še vedno zapleti
Ob tem je potrebno dodati, da razmerja s kitajskimi vlagatelji še niso v celoti razrešena, saj so ti preko družbe Aerodrom Maribor, ki je najemala letališče, še vedno lastniki dela pomembnih nepremičnin ob letališču. Zadeva je še vedno na sodišču, ministrstvo pa si prizadeva za čim hitrejšo izvensodno poravnavo.
Vrtovec je sicer o načrtih povedal, da zasnova zajema okoli 400 hektarjev površin, kjer naj bi zrasel moderen logistični center, največji v Sloveniji, ki bi bil tudi primarno zaledno skladišče Luke Koper.
V bližini nov logistični center
Medtem ko za omenjene načrte po besedah Vrtovca za zdaj investitorjev še ne iščejo, saj je potrebno najprej urediti vse ostalo in ugotoviti interes lokalnega prebivalstva, pa bo očitno že do poletja 2022 v bližini stal še en logistični center, v katerem naj bi zaposlitev dobilo od 70 do 80 ljudi.
Kot je nedavno poročal Večer, naj bi se avstrijsko podjetje Go Asset investicije lotilo v Spodnjih Hočah. Ta naj bi se razprostirala na skoraj 58.000 kvadratnih metrih zemljišč, tik ob novi povezovalni cesti v hoški industrijski coni, med avtocestnim križiščem za Slivnico in Miklavško cesto v Hočah pri bencinskem servisu Mol.
Skladiščnih površin naj bi bilo za 22.000 kvadratnih metrov, za lokacijo pa so se, še dodaja Večer, v avstrijskem podjetju odločili, ker ima dobre prometne povezave in je v neposredni bližini tovarno odprla tudi Magna. V njeni lakirnici proizvodnja zaradi z epidemijo povezanim pomanjkanjem poslov sicer še vedno stoji, tako bi lahko bilo še daleč v naslednje leto, saj je okoli 160 delavcev, ki so bili začasno prezaposleni v Gradec, že prejeli nove anekse za celotno leto 2021.