Pod taktirko Narodnega doma Maribor in drugih koproducentov se v štajerski prestolnici začenja letošnji Festival Maribor. Kot je na današnji novinarski konferenci povedala vodja festivala Barbara Švrljuga Hergovich, bo tokrat dogodek v znamenju romantike.

Na zdaj že dobro uveljavljenem festivalu, ki v mesto privabi domače in tuje glasbenike, se bodo letos spoprijeli z eno najbolj obrabljenih razsežnosti pojmovanja klasične glasbe in hkrati zajetnim obdobjem evropske umetnosti, katerega glasba še danes zaseda prevladujoč delež na koncertnih repertoarjih – z vsem, kar zajema pojem romantike.

“Vse njene izpeljanke in pomene smo vzeli resno, tako muzikološke interpretacije kot podpomene in asociacije, ki jih razgrinja v našem vsakdanu, ter tako ustvarili intriganten, večplasten in hkrati komunikativen festivalski program,” napoveduje Švrljuga Hergovicheva.

Velike glasbene ljubezenske zgodbe

Festival bo med drugim vključeval velika dela 19. in zgodnjega 20. stoletja, med katera sodijo prispevki Ludwiga van Beethovna, Richarda Wagnerja, Antona Lajovca in vse do zadnjega odmeva takšnega načina razmišljanja skozi glasbo, pa tudi dela Arnolda Schönberga oziroma njegove skrajno ekspresivne glasbe iz zgodnjega opusa.

Nanje se bodo navezale velike glasbene ljubezenske zgodbe, izvajalci se ne bodo dotaknili le značilnega romantičnega kulta kontroverznega genialnega posameznika, kot sta bila ne le Beethoven in Wagner, pač pa tudi slavnega junaka detektivskih romanov Sherlocka Holmesa, ki je bil strasten ljubitelj in poznavalec klasične glasbe.

V središču dogajanja bosta dva koncerta festivalskega komornega orkestra

Romantično ljubezen in sanje o begu iz vsakdana je moč najti tudi v glasbi Astorja Piazzolle, ki je eden redkih umetnikov, pri katerih se preproste predstave o romantični, strastni ljubezni povežejo v prepričljiv umetniški presežek. Za uvodni koncert Festivala Maribor se bo v Maribor vrnil Nicolas Altstaedt, ki bo nastopil v dvojni vlogi, kot solist violončelist in dirigent orkestra Haydnove filharmonije, že naslednje leto pa bo prevzel tudi umetniško vodenje festivala.

V središču dogajanja bosta dva koncerta festivalskega komornega orkestra, prvi bo potekal pod vodstvom Simona Krečiča in s solistko Oksano Pečeny Dolenc na violini, drugi pa s francoskim dirigentom Jean-Philippom Wurtzem in mezzosopranistko Camille Merckx. Ob tem festival letos spet gostuje v Gradcu z recitalom violinista Žige Branka in pianista Petra Milića.

Zaključek festivala s Simfoničnem orkestrom SNG Maribor

Zaključek festivala bo tudi letos pripadel Simfoničnemu orkestru SNG Maribor, ki se mu bo tokrat pridružil še zbor Opere SNG Maribor. Nastopili bodo pod taktirko italijanskega dirigenta Gianluce Martinenghija ter z mladim pianistom Alexandrom Gadjievom.

Ob tem pa se bo festival s programom ponovno podal tudi med otroke. Za najmlajše in njihove družine bodo pripravili dva koncerta, v sodelovanju s Konservatorijem za glasbo in balet Maribor pa bodo najmlajšim ponudili različne delavnice.

STA