V najbolj poseljeni francoski pokrajini Île-de-France, ki vključuje tudi Pariz, želijo do leta 2021 potrojiti uporabo električnih koles. Zato načrtujejo, da bi prihodnje leto vsakemu prebivalcu regije, ki bi se odločil za nakup električnega kolesa, namenili 500 evrov subvencije.

V pokrajini Île-de-France živi deset milijonov ljudi. Odgovorni za prometno ureditev v tem delu Francije želijo s projektom subvencioniranja električnih koles začeti februarja naslednje leto. Petsto evrov, ki jih bo prejel vsak posameznik, ki si želi novega prevoznega sredstva, pokrije polovico cene električnega kolesa. Do denarne “nagrade” bi bili upravičeni vsi prebivalci, ne glede na njihov socialni položaj. Predsednica agencije za mobilnost v regiji Valerie Pecresse upa, da bo njen predlog pri oblasteh uslišan.

Namen akcije subvencioniranja je v dveh letih potrojiti uporabo električnih koles, predvsem zaradi spodbujanja električne mobilnosti kot okolju prijaznejšega načina prevoza. Pecressejeva meni, da bi električna kolesa olajšala mobilnost predvsem v hribovitih manjših in srednje velikih mestih. Kolesarjenje v omenjeni regiji namreč trenutno predstavlja le dva odstotka vsega dnevnega prometa.

Električna kolesa bodo dali tudi v najem

Poleg subvencioniranja nakupov električnih koles, bo prebivalcem pokrajine v kratkem omogočen tudi dolgoročni najem za največ šest mesecev. Najemnina bo znašala 40 evrov na mesec, polovico tega zneska pa bo lahko posamezniku kril njegov delodajalec. V začetku bodo v regiji kupili 10.000 električnih koles, kmalu pa načrtujejo podvojitev te številke in vzpostaviti največji sistem izposoje električnih koles kjerkoli na svetu.

V Parizu sicer že imajo podoben sistem, subvencije pa so, v želji po zmanjšanem onesnaževanju, omogočili tudi drugod po Evropi – na Švedskem, Norveškem in Portugalskem. Električno kolo doseže hitrost 25 kilometrov na uro, z enim polnjenjem pa lahko premaga razdaljo 75 kilometrov.