Kot navaja medijsko središče Univerze v Mariboru, je Hy4 štirisedežno potniško letalo, ki ga poganjajo tihi sistem z vodikovimi gorivnimi celicami ter elektrika in tako, ne samo v letu, ampak tudi v fazi vzleta in pristajanja, omogoča ničelne emisije CO2 in NOX. Pogonski sistem letala je sestavljen iz rezervoarja za shranjevanje plinastega vodika, nizkotemperaturne vodikove gorivne celice in znotraj projekta razvitega visoko zmogljivega baterijskega sistema.

Letalo sta razvila nemški vesoljski center in podjetje H2FLY

Hy4 letalo, ki je bilo že predhodno razvito s strani nemškega vesoljskega centra in podjetja H2FLY, je v okviru projekta MAHEPA uspelo povečati zanesljivost in energetsko učinkovitost pogonskega sistema in doseči zadovoljivo stopnjo varnosti, dokazano tudi skozi prve testne lete. Testiranje letala na mariborskem letališču je potekalo v časovnem razponu dveh tednov, in je zagotovilo dragocene podatke, ki bodo v pomoč pri nadaljnjem razvoju hibridno-električnih letal.

Velik izziv je prilagoditev letališke infrastrukture za oskrbo z vodikom

Testiranje je pokazalo, da je nov letalski pogonski sistem tehnološko izvedljiv in da je možen prenos tudi na večja komercialna letala. Izziv, ki ostaja, pa je prilagoditev letališke infrastrukture za oskrbo z vodikom, prav tako pa tudi možne tržne implementacije tovrstnih letal. Prav to področje raziskujejo raziskovalci iz Fakultete za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo.

Testiranje je pokazalo, da je nov letalski pogonski sistem tehnološko izvedljiv in da je možen prenos tudi na večja komercialna letala.

Kot še pišejo na um.si, prvi polet vodikovega hibridno-električnega letala na mariborskem letališču ni samo izjemen dosežek za projekt, ampak se je s tem dosegel tudi pomemben mejnik za prihodnost trajnostnega letalstva. Razvite letalske tehnologije v času projekta dokazujejo, da so poleti brez emisij mogoči, s čemer smo korak bližje brezogljičnemu letenju in občutnemu zmanjšanju vpliva na okolje, ki ga povzroča letalski promet.