Po nekajletnem mrtvilu so se v Podravju lani začele izvajati številne naložbe v cestno in železniško infrastrukturo. Kot je na današnjem posvetu v Mariboru povedal direktor Direkcije RS za infrastrukturo Damir Topolko, so projekti vredni skupno več sto milijonov evrov.

Pričetek obnove železniške proge Maribor-Šentilj

V okviru projekta nadgradnje železniške proge Maribor-Šentilj, ki je sofinanciran z evropskimi sredstvi, so ta teden začeli z obnovo glavne železniške postaje v Mariboru. V teku so tudi številni cestni projekti. “V razmeroma kratkem času bomo podpisali pogodbo za Limbuško obvoznico oziroma podaljšek Ceste proletarskih brigad. Intenzivno delamo na tem, da bomo v kratkem razpisali kidričevsko obvoznico, zelo blizu je tudi nadaljevanje obvoznice v Slovenski Bistrici, pripravlja se zahodna obvoznica Maribora, kjer bi prihodnje leto že lahko govorili o razpisu za gradnjo odseka med Streliško in Kardeljevo cesto,” je aktualne projekte povzel Topolko.

“Po nekaj kritičnih letih za izvajanje investicij v glavne in regionalne ceste smo na novo sestavili projektne ekipe, izvedli vrsto javnih naročil in v sredini leta 2018 zagnali izvajanje gradbenih del v velikem obsegu,” je izpostavil Tomaž Willenpart z omenjene direkcije. “Potrebno je upoštevati, da smo kot neposredni proračunski uporabnik zavezani k javnim naročilom, hkrati je prišlo do sprememb zakonodaje, kar pomeni, da je bilo treba obnoviti oziroma novelirati kar nekaj projektne dokumentacije, preden smo lahko stopili v fazo gradnje,” je dodal.

V izvajanju še 12 cest

V Podravju je trenutno po podatkih direkcije v izvajanju 12 cestnih gradbišč. Med večjimi so gradnja nadomestnega mostu čez Slepnico pri Lovrencu na Pohorju, odcepa za Cerkvenjak, kolesarske poti med Mariborom in Rušami ter sanacija brežine pri gradu Borl. Letos naj bi med drugim začeli tudi z ureditvijo mejnega prehoda Ormož z dokončanjem vzhodne obvoznice ter ureditvijo križišč na glavni cesti Slovenska Bistrica – Hajdina. “Praktično v vsaki občini se pripravlja projektna dokumentacija in pridobiva zemljišča za vsaj en objekt na omrežju glavnih in regionalnih cest,” izpostavljajo na direkciji.

Dravska kolesarska pot teče skozi 18 občin

Uroš Rozman iz Regionalne razvojne agencije za Koroško je predstavil Dravsko kolesarsko pot, ki teče skozi 18 občin. “V samo dveh letih je bilo na novo vzpostavljenih okoli 50 kilometrov kolesarske povezave,” je izračunal.

Posvet o trajnostnem infrastrukturnem razvoju Podravja je potekal v organizaciji Društva za ceste severovzhodne Slovenije, Inženirske zbornice Slovenije ter Združenja za promet in prometno infrastrukturo. “V našem društvu vsako leto organiziramo posvetovanje z zanimivo in aktualno tematiko, s katero vedno znova in glasno poudarjamo pomen investicij v javno infrastrukturo kot gonilo razvoja vsake družbe. In zdaj je končno napočil čas, ko lahko z optimizmom gledamo v prihodnost razvoja infrastrukturnih in drugih investicijskih projektov v regiji,” je izpostavil predsednik Društva za ceste severovzhodne Slovenije Boris Stergar.

V teku še gradnja železniškega podvoza na Ljubljanski

“Z novim investicijskim ciklom v trajnostno prometno infrastrukturo v Podravju, ki je pred vrati, lahko končno upravičeno pričakujemo ne samo dvig gospodarstva in s tem tudi gradbeništva v tem koncu, ampak tudi razvoj strokovnega kadra, vsaj na raven, ki jo je nekoč že dosegal,” je prepričan.

V Mariboru je trenutno med drugim v teku gradnja železniškega podvoza na Ljubljanski cesti, prihodnje leto naj bi se nadaljevala obnova Ptujske ceste. Ekipa novega župana Saše Arsenoviča ima še številne druge načrte, a je najprej napovedala izdelavo celovite prometne, urbanistične in ekonomske študije, na podlagi katere bi gradili nadaljnji razvoj infrastrukture v mestu. “Maribor mora vedeti, kaj si želi. Ne moremo delati ad hoc, ampak je treba zadeve celovito in strokovno preučiti,” je povedal podžupan Samo Peter Medved.

STA