Mariborski mestni svetniki so na včerajšnji seji izrazili načelno podporo predlogu mestne uprave za vzpostavitev Mariborskega občinskega koncerna, v katerega bi združili lokalna javna podjetja. Zavedajo se namreč nujnosti optimizacije dela javnih podjetij, a opozarjajo na obvezno kakovostno kadrovanje na ključne položaje.
V prvi fazi, ki jo želi občinska uprava vzpostaviti januarja 2018, naj bi se v pogodbeni koncern združili Energetika, Snaga, Nigrad in Mariborski vodovod, ki so nosilci mestnega projekta krožnega gospodarstva Wcycle. Predvidoma v treh letih pa bi se lahko vanj vključila še druga javna podjetja in zavodi, morda kasneje tudi zasebna podjetja.
Za boljšo storilnost podjetij
Med prednostmi vzpostavitve koncerna strokovnjaki z mariborske Ekonomsko-poslovne fakultete (EPF) izpostavljajo večjo učinkovitost občinskih podjetij ter njihovo moč na trgu, znižanje pritiska na občinski proračun ter lažje izvajanje investicij in pridobivanje evropskih projektov. Po besedah župana Andreja Fištravca bo to privedlo do boljših storitev za meščane ter “depolitizacije” javnih podjetij.
Mestni svetniki so imeli veliko vprašanj, še posebej glede kadrovanja. Po besedah Miloša Stevanovića iz Kluba samostojnih svetnikov Aktivni in Damirja Orehovca iz SMC se predloženi opis načrtovanega koncerna dobro sliši, a je vprašanje, katere osebe bodo postavljene na ključne položaje. “Tu bi morala igrati ključno vlogo stroka, in sicer daleč od političnih kadrovanj,” je dejala predstavnica DeSUS Jelka Kolmanič.
Zgolj predvolilna poteza?
Od tega, katere osebe bodo na vrhu, je odvisno, ali bo sploh mogoče nadzirati tako velik sistem, je opozorila mestna svetnica SDS Vladimira Cokoja. “Ali to preprosto delate le zato, ker so prihodnje leto volitve in je treba ustvariti še nekaj delovnih mest za svoje sodelavce?” pa je neposredno vprašala Lidija Divjak Mirnik iz Liste za pravičnost in razvoj (LPR).
Mestni svetniki so se danes zgolj seznanili z idejo občinskega koncerna, medtem ko bo njeno sprejemanje na dnevnem redu šele potem, ko bodo dodelali vse podrobnosti.
Mobilno plačevanje parkirnin
Mestni svetniki so danes poleg tega v prvem branju odobrili pravno podlago za uvedbo mobilnega plačevanja parkirnine v mestu. V praksi bo ta možnost zaživela, ko bodo izbrali izvajalca te nove lokalne gospodarske javne službe in takrat naj bi tudi uvedli možnost, da se neplačnika najprej pozove k plačilu celodnevne parkirnine, šele zatem pa bo sledila globa redarja.
Mestnega svetnika SD Mateja Žmavca je zmotila neposredna podelitev koncesije, na podlagi česar meni, da je koncesionar že vnaprej izbran. Po njegovih ocenah bi lahko to storitev nudila sama občina ali kakšno javno podjetje, ne pa da se jo daje zunanjemu izvajalcu.
Vse plačane parkirnine se bodo po besedah direktorja mestne uprave Simona Štrancarja še naprej stekale v občinski proračun, izvajalec pa bi dobil nazaj nekaj odstotkov provizije, odvisno od pridobljenih ponudb na razpisu. Sedanji način plačevanja parkirnine na parkomatih bo ostal, z možnostjo mobilnega plačevanja bi radi bili predvsem prijaznejši do občanov in dosegli rednejše plačevanje parkirnin.
Na varuha se je obrnilo več kot 500 ljudi
Koncesionar naj bi v prihodnje prevzel tudi upravljanje javnih parkirišč z zapornico. Informacijsko tehnologijo bi občina po vzoru drugih občin vzela v najem, in sicer s postopki javnega naročanja. Da bi sama delala, nima kadrov, bo pa občina zelo vesela, če se bo na razpis prijavilo kakšno javno podjetje, je pojasnil Štrancar.
Mestni svet se je obenem seznanil s poročilom varuha bolnikovih pravic Francija Prosnika, na katerega se je lani obrnilo nekaj več kot 500 ljudi.
STA