Lenarška Tovarna bovdenov in plastike (TBP), ki je z več kot 900 zaposlenimi največji delodajalec v Slovenskih goricah, je koronsko leto 2020 kljub zahtevnim razmeram preživela s pozitivnim izkupičkom.

podjetje TBP, vir: spletna stran podjetja

Pandemija je sicer prizadela tudi Lenarški TBP, saj so ustvarili nekaj manj kot 54 milijone evrov prihodkov, kar je 16 odstotkov manj kot leto prej. Kljub manjšemu dobičku so torej poslovali.

Pol milijona čistega dobička

Kot je v letnem poročilu zapisal predsednik uprave TBP Danilo Rojko, je za njimi viharno in zahtevno leto, v katerega so vložili veliko truda, da so ga lahko uspešno pripeljali h koncu. Vseeno jim je uspelo ustvariti slabega pol milijona evrov čistega dobička, kar pa je le četrtina tistega, kar so beležili še leto prej, ko je ta presegel dva milijona evrov.

Vseeno jim je uspelo ustvariti slabega pol milijona evrov čistega dobička, kar pa je le četrtina tistega, kar so beležili še leto prej, ko je ta presegel dva milijona evrov.

Čeprav zaradi pandemije niso dosegli načrtovanih finančnih ciljev, jim je uspelo obdržati ustrezno likvidnost, tako da se jim ni bilo treba zadolževati. V minulem letu so tako izdelali več kot 70 milijonov kosov različnih proizvodov za prvo vgradnjo pri kupcih, hkrati pa pridobili nove zahtevne projekte od najpomembnejših poslovnih partnerjev, zlasti gigantov BMW in Brose.

Vrhunec krize v aprilu

Po pričakovani rasti prodaje v začetku leta je že marca prišlo do prvega upada naročil, vrhunec pa je kriza dosegla aprila. TBP je bil nato dva meseca skoraj v celoti zaprt, z izjemo proizvodnje za kupce na Kitajskem, tako da so beležili kar 90-odstotni upad proizvodnje v primerjavi z aprilom leta 2019, v primerjavi z majem leto prej pa 60-odstotnega.

Največji delež znotraj lanskih prihodkov so znova predstavljali tisti z naslova poslov z BMW, in sicer dobro petino, z Brose s 15 odstotki, Volskwagnom z 11 in Audijem s šestimi odstotki.

Kljub krizi so nadaljevali z vlaganji v tehnološke posodobitve proizvodnje, za kar so lani porabili 2,6 milijona evrov, kar je še posebej pomembno za doseganje stroškovne učinkovitosti na programih BMW, Daimler in Brose.

Zmanjševali bodo stroške

Letos so se razmere normalizirale, podjetje pa namerava še naprej zmanjševati stroške na vseh ravneh poslovanja. Trenutne razmere kažejo, da bo finančna realizacija v letu 2021 nekoliko višja kot lani, se pa v naročilih kažejo posledice “lockdowna”‘ v Evropi, ki je tudi glavni trg družbe. Prihodki od prodaje gotovih proizvodov bodo, kot za zdaj kaže na podlagi naročil in predvidevanj, znašali 55,5 milijona evrov.

Prihodki od prodaje gotovih proizvodov bodo, kot za zdaj kaže na podlagi naročil in predvidevanj, znašali 55,5 milijona evrov.

Tudi letos načrtujejo investicije v vrednosti 2,3 milijona evrov, na razvojni ravni pa imajo odprtih 19 novih projektov s planirano letno realizacijo skoraj 13 milijonov evrov, večinoma za matično podjetje, nekaj malega pa tudi za njihovo hčerinsko podjetje v Mehiki. Skupaj z omenjeno družbo načrtujejo okoli 61 milijonov evrov prihodkov, sicer pa pričakujejo, da se bo dobiček znova povzpel preko dveh milijonov evrov.

STA