V nizozemskem Utrechtu, ki velja za zeleno kolesarsko prestolnico Evrope, načrtujejo gradnjo okrožja, v katerem bo živelo 12 000 ljudi, celoten prostor pa bo povsem zaprt za avtomobile.

Utrecht velja za evropsko kolesarsko prestolnico, kmalu pa se bo lahko ponašal tudi kot eno od mest z največjo površino, zaprto za avtomobile.

Z novimi načrti o graditvi zelenega okrožja, ki bo povsem čisto avtomobilov, se bo nizozemski Utrecht vpisal med najbolj trajnostno zavedna mesta. Področje brez avtomobilov bo veliko kar 24 hektarjev, raztezalo pa se med dvema kanaloma v mestnem jedru. Okrožje bi naj bilo v celoti zgrajeno že do leta 2024.

Mesto, kjer je lažje sesti na kolo kot v avto

Utrecht je že več kot 100 let znan kot kolesarsko mesto, v lanskem letu pa so otvorili slavno večnadstropno parkirišče za kolesa, ki lahko sprejme kar 12 500 koles. Pričakujejo, da bo v novonačrtovanem okrožju, ki bo obsegal približno 6000 domov, še dodatnih 20 000 koles.

»Postati mora lažje sesti na kolo kot v avto,« je idejo povzel arhitekt utrechtskega projekta, Marco Broekman, ki je dodal, da bodo prvi domovi stali že leta 2022, dodatni pa bosta tudi dve osnovni šoli, srednja šola, zdravstveni centri, športno-rekreativni center, trgovine in poslovna poslopja. Okrožje bo s preostalimi deli mesta povezovala tudi linija tramvajev.

Kolesa pravilo, avtomobili izjema

Seveda bo za logistične potrebe na voljo nekaj cest, vendar načrtovalci trdijo, da bodo te zaenkrat le 4, vsaka pa bo dolga 60 metrov. Stanovalcem okrožja, ki so hkrati lastniki avtomobilov, bodo na voljo tudi podzemne garaže, a bodo lahko sprejele le 1800 avtomobilov in bodo za uporabnike precej drage. Na tak način želijo prebivalce novega okrožja »prisiliti« k dejanskemu kolesarjenju. Bo pa zato na voljo kar 300 avtomobilov za souporabo, ki se bodo nahajala na parkirišču ob robu okrožja in bodo dostopna s kratko kolesarsko vožnjo.

Utrecht ima največje število avtomobilov za souporabo glede na število prebivalcev na Nizozemskem, nad vedno bolj zelenim načinom življenja pa so vse bolj navdušene predvsem mlajše generacije.

Sončna energija, zelenje in prijazne ulice

Možno bo tudi, da bodo po okrožju lahko za potrebe gospodinjstev in dostave vozili manjši električni avtomobili, a to ne bo prevladujoča praksa, zatrjujejo načrtovalci. Tudi sicer bo novo okrožje okolju prijazno, saj bodo imele strehe solarne panele, ulice pa bodo polne zelenja, ki bo učinkovito porabljalo CO2 in v poletni vročini hladilo prebivalce.

V nizozemskem Utrechtu, ki velja za zeleno kolesarsko prestolnico Evrope, načrtujejo gradnjo okrožja Merwedekanaalzone, v katerem bo živelo 12 000 ljudi, celoten prostor pa bo povsem zaprt za avtomobile.

»Ko zgradimo območje brez avtomobilov, lahko načrtujemo prostore, ki se ne rabijo prilagajati pravilom avtomobilov in se osredotočimo na potrebe visoko poseljenega območja, kvalitetno javno območje, zelenje, biodiverziteto, klimatsko prilagoditev ter prostore za srečevanje,« razmišljajo v nastajajočem okrožju Merwedekanaalzone.

Vir: Gurardian, Merwede