Mariborsko podjetje Tovarna avtomobilov Maribor (TAM-Europe) se lahko pohvali z novim sodelovanjem s Transport Malta in Tallinja. TAM VERO predstavlja prvi povsem električni avtobus katerega učinkovitost in prilagodljivost je na terenu testirana v okvirju pilotnega projekta. Projekt med drugim upošteva edinstvene značilnosti malteških cest kot so razmeroma kratke razdalje med avtobusnimi postajališči in hribovitost terena.
Javni prevoz na Malti je v letu 2019 prepeljal več kot 58 milijonov potnikov. V prihodnosti pa se pričakuje povečanje števila obiskovalcev.
Vozila so bila na sejmu Warsaw Bus 2018 nagrajena za najboljšo premiero sejemske izdaje. TAM Vero je na voljo v naslednjih velikostih: 7,7, 8,7, 9,7, 10,7 metra. Platforma je modularna. Predstavniki TAM poudarjajo, so vsi modeli na voljo v dveh različnih širinah (2.300 mm in 2.500 mm), zaradi česar so primerni za potrebe ozkih mestnih središč.
TAM Vero, slovenski midibus z brezžičnim polnjenjem IPT
Slovenski električni midibus, opremljen z brezžičnim sistemom za polnjenje. Tovarna avtomobilov Maribor, TAM Vero se predstavlja kot novinec na vse bolj natrpanem trgu električnih avtobusov. Vozilo, zgrajeno na modularni platformi, je na voljo v različnih velikostih od 7,7 do 10,7 metra in je bilo v zadnjih tednih po Švici in Nemčiji kot predstavitveno vozilo. Kot dodatno možnost ima vozilo induktivni sistem polnjenja, ki ga ponuja tehnologija IPT.
Slovenski proizvajalec, kitajski lastnik
Glavna lastnica podjetja TAM Europe, je družba CHTC China Hi-Tech Group Corporation. Podjetje je večinoma dejavno na letaliških avtobusih, proizvaja pa tudi avtobuse. Vero je prvi proizvajalec električnih avtobusov pri TAM-u. Vozila so bila na sejmu Warsaw Bus 2018 nagrajena za najboljšo premiero sejemske izdaje. TAM Vero je na voljo v naslednjih velikostih: 7,7, 8,7, 9,7, 10,7 metra. Platforma je modularna. Predstavniki TAM poudarjajo, so vsi modeli na voljo v dveh različnih širinah (2.300 mm in 2.500 mm), zaradi česar so primerni za potrebe ozkih mestnih središč.
Sistem tehnologije IPT je zgrajen tako, da električne elektronike ni treba vgraditi v ulični teren, samo v cesto je treba vdelati polnilne tuljave. Lokalne oblasti in transportna podjetja se trenutno osredotočajo na postaje za hitro polnjenje prek odjemnika toka na strehi in klasičnega polnilnega vtičnika v skladišču. Induktivni sistemi za polnjenje pa ponujajo nevidno rešitev, ki ne vpliva na mestno okolje. Po drugi strani postopki vzdrževanja ne bi mogli biti tako enostavni.
Na krovu 126 kWh baterija
Skupina TM4, ki dobavlja motorje med drugim za podjetje Karsan in njihov koncept Atak electric, ter kanadskemu proizvajalcu Lion Electric za električne šolske avtobuse LionC, zagotavlja elektromotorje tudi TAM-u. Kupci TAM Vero lahko izbirajo med 100 in 150 kW moči. Avtobus je opremljen s 126 kWh akumulatorjem, kar po navedbah proizvajalca omogoča, da vozilo z enim polnjenjem prevozi 150 km.
Induktivno polnjenje s tehnologijo IPT
IPT Technology je isto podjetje, ki je dobavilo sistem polnjenja za električne minibuse Cacciamali Elfo, ki so obratovali v Italiji v Genovi in Torinu. Sistem je bil sprejet tudi v Londonu, Madridu in Utrechtu. Sistemi, nameščeni v Italiji, zagotavljajo 60 kW, vendar najnovejši projekti, ki so se začeli v Veliki Britaniji in na Nizozemskem, dosegajo največ 120 kW, kar omogoča hitrejši “prenos” energije. Sistem tehnologije IPT je zgrajen tako, da električne elektronike ni treba vgraditi v ulični teren, samo v cesto je treba vdelati polnilne tuljave. Lokalne oblasti in transportna podjetja se trenutno osredotočajo na postaje za hitro polnjenje prek odjemnika toka na strehi in klasičnega polnilnega vtičnika v skladišču. Induktivni sistemi za polnjenje pa ponujajo nevidno rešitev, ki ne vpliva na mestno okolje. Po drugi strani postopki vzdrževanja ne bi mogli biti tako enostavni.