Dars na že nekaj časa preizkuša sistem merjenja potovalnega časa voznikov s pomočjo bluetooth detektorjev.

Dars na mejnem prehodu Obrežje že nekaj časa preizkuša sistem merjenja potovalnega časa voznikov s pomočjo bluetooth detektorjev. Ta med drugim pomaga pri obveščanju voznikov o morebitnih kolonah, podatki pa se po Darsovih zagotovilih sproti anonimizirajo.

Neopazno priklapljanje na mobilne telefone

Da Dars na mejnem prehodu Obrežje že nekaj časa preizkuša sistem, ki se neopazno priklaplja na mobilne telefone potnic in potnikov, je pred dnevi v pogovoru za Finance povedal direktor upravljanja prometa in prometne varnosti na Darsu Ulrich Zorin.

Proizvajalec senzorjev za navedeni pilotni projekt je podjetje Binar, pilotni projekt na mejnem prehodu Obrežje pa je izvedel Asist. Cena je znašala slabih 56.000 evrov brez DDV, so zapisali na Darsu.

S sistemom do podatkov za prometno-informacijski center

Sistem je, kot so podrobneje pojasnili, namenjen določanju potovalnega časa med detekcijskimi točkami, detekciji zastojev in obveščanju voznikov o morebitnih kolonah na mejnem prehodu Obrežje. Na detekcijskih točkah se zbirajo podatki o WiFi MAC naslovih in bluetooth naslovih naprav (telefonov, avtomobilskih inštalacij), ki se pripeljejo mimo detektorja.

Podatek o naslovu se takoj po zajemu v napravi s pomočjo kodirne funkcije pretvori v anonimiziran podatek, iz katerega ni več možno pridobiti originalnega bluetooth ali WiFi naslova. Dolgoročno se hranijo le uspešno detektirani pari z enakim anonimiziranim identikatorjem, medtem ko se sam identifikator ne shranjuje, so dodali.

Torej, shrani se informacija, da je bila ista naprava detektirana na detekcijskih točkah A in B (ter čas med njima), ne pa, katera naprava je to bila. Za delovanje sistema ta informacija tudi ni potrebna,” so zapisali in dodali, da sistem ne hrani nobene registrske tablice, prav tako ne kakršnekoli druge informacije o avtomobilu, WiFi ali bluetooth omrežju v avtomobilu ali kakršnekoli druge informacije, ki bi ogrozila anonimnost uporabnikov ceste.

Ker so bili z rezultatom preizkusa zadovoljni, so z Iskratelom sklenili pogodbo za nakup 65 bluetooth detektorjev za merjenje potovalnih časov. Postavili jih bodo na ljubljanski obvoznici in s tem pridobivali natančnejše podatke o potovalnih časih.

Iskratel bo dobavil še 40 novih kompletov portalov in 13 kompletov znakov ob cestišču na razcepih, 127 detektorjev na voznih pasovih in 18 kamer, ki jih bodo postavili na širšem ljubljanskem avtocestnem območju.

Informacijska pooblaščenka še ni seznanjena z detektorji

So pa pomisleke glede sistema po navedbah Dnevnika izpostavili v uradu informacijske pooblaščenke. Mojca Prelesnik je za časnik Dnevnik pojasnila, da s sistemom bluetooth detektorjev še ni seznanjena. Od Darsa terja pojasnila, od teh pa bo odvisna faza uvedbe inšpekcijskega postopka.

Prelesnikova sicer na podlagi doslej znanih informacij ugotavlja, da pri tovrstnem sistemu merjenja potovalnih časov ne moremo govoriti o povsem anonimnem delovanju, temveč o psevdonimnem, saj temelji na bluetooth identifikatorjih. “Kar pomeni, da mora upoštevati zakonodajo o varstvu osebnih podatkov, lahko pa se z ustrezno konfiguracijo sistema minimizira obdelava osebnih podatkov, na primer tako, da se zbrani podatki čim prej agregirajo, surovi podatki pa izbrišejo.

Dars mnenja urada informacijske pooblaščenke ni predhodno pridobili zato, ker sistem ne obdeluje osebnih podatkov in ker uporablja sistem polne anonimizacije. “Sistem je skladen s smernicami evropskega odbora za varstvo podatkov, s tem pa tudi z evropsko in slovensko zakonodajo,” so poudarili in dodali, da bodo uradu informacijskega pooblaščenca odgovorili v najkrajšem možnem času.