Mariborsko podjetje 5Start, ki v mestu in na Pohorju upravlja s hoteloma Betnava in Inn Hotel ter Pohorje Village Resortom, je v sodelovanju z madžarskih tehnološkim podjetjem TMRW Life predstavilo aplikacijo, s katero kot prvi v Sloveniji svojim gostom že nekaj mesecev ponujajo pametne digitalne rešitve za hotelske namestitve, poroča STA.
Rešitev v času pomanjkanja kadrov
Kot je povedal direktor podjetja Vasja Ilešič, sicer tudi vodja kooperative mariborskih hotelirjev, njihova aplikacija omogoča prilagajanje sodobnih tehnologijam ter izvajanje hotelskih storitev skoraj brez osebja, kar je še posebej pomembno v času, ko se turizem ukvarja z velikim pomanjkanjem kadrov.
Aplikacijo je razvilo podjetje iz Budimpešte, ki je bilo leta 2018 nagrajeno za najboljše startup podjetje v državi, uporablja pa jo že več kot 5000 uporabnikov, saj so doslej sklenili že več kot 500 pogodbenih enot. Mariborsko hotelirsko podjetje se je sodelovanju priključilo kot prvo v Sloveniji, hkrati pa so v želji po širitvi mreže postali zastopniki produkta za Slovenijo, Hrvaško in Srbijo.
Mariborsko hotelirsko podjetje se je sodelovanju priključilo kot prvo v Sloveniji, hkrati pa so v želji po širitvi mreže postali zastopniki produkta za Slovenijo, Hrvaško in Srbijo.
“Namen tovrstne aplikacije je prihraniti denar in povečevati prihodke, hkrati pa gostom izboljšati digitalno izkušnjo. Z njo je namreč mogoče rezervirati sobo, plačati storitve, odpreti hotelska vrata z virtualnim ključem, naročanje različnih storitev med bivanjem, pa tudi nadzor nad porabo denarja. Gostom je tako na voljo 24-ur delujoča recepcija s samostojno prijavo in odjavo ter prejem e-računa,” je dejal Ilešič.
Namen tovrstne aplikacije je prihraniti denar in povečevati prihodke, hkrati pa gostom izboljšati digitalno izkušnjo. Z njo je namreč mogoče rezervirati sobo, plačati storitve, odpreti hotelska vrata z virtualnim ključem, naročanje različnih storitev med bivanjem, pa tudi nadzor nad porabo denarja.
V njihovih treh hotelih aplikacijo, ki je razvita v osmih različnih jezikih, uporabljajo že nekaj časa, izkušnje pa kažejo, da večina gostov, ki prihaja predvsem iz držav nekdanje Jugoslavije, še vedno raje hotelske storitve opravlja na star način z osebnim stikom. Le petina njihovih gostov že uporablja novo tehnologijo, ki pa jo glede na njihov odziv in potrebe sproti nadgrajujejo.
Zadovoljni z obiskom
Sicer pa so v podjetju z obiskom njihovih hotelov v času po odprtju turističnih zmogljivosti ob koncu prejšnjega vala epidemije zadovoljni, zlasti s pohorskimi namestitvami, kjer “poletna” sezona še vedno traja, predvsem po zaslugi turističnih bonov.
“Tega se zavedamo in vemo, da prihaja čas, ko teh ne bo več in bomo morali še bolj zavihati rokave. Po zaslugi bonov je bilo med našimi gosti 90 odstotkov domačih, kar je v prihodnje nevzdržno, zato že skušamo navezovati stike s tujimi trgi, ki so za naš turizem absolutni potrebni,” je dejal in dodal, da tudi za zimske mesece beležijo že veliko rezervacij.
Veljavnost bonov bi bilo pametno podaljšati do konca smučarske sezone
Po drugi strani sta bila oba mestna hotela zasedena bistveno slabše, kar pa za Maribor ni nič novega, zato bi se morala štajerska prestolnica po njegovem v naslednjih desetih mesecih začeti ukvarjati s produktom, ki bi lahko nočitve prinašal tudi v trenutno mrtvih mesecih, saj je v tem času še zelo veliko rezerv.
Tudi Ilešič bi si želel, da bi veljavnost turističnih bonov podaljšali vsaj še do konca zimske turistične sezone, saj si je hotelski sektor v času epidemije opomogel izključno po njihovi zaslugi, je še dodal Ilešič. Ob tem je spomnil tudi na alarmantne razmere v mariborskem hotelirstvu, kjer je kar nekaj hotelov zaprtih, večina jih je tudi v prodaji. Njegovo podjetje upravljanje še kakšnega od teh zanima, vendar si tega zaradi pomanjkanja kadrov trenutno ne morejo privoščiti.