Pod Vinagovo blagovno znamko so obudili kultnega Mariborčana in Mariborčanko, ponudbo pa dodatno izpopolnili z linijo buteljčnih vin in kozmetičnih izdelkov.

Vinogradništvo je bilo za naše mesto in širšo regijo velikega pomena že vse od srednjega veka, pomembno tudi zaradi vinske trgovine, razcvet pa je doživelo sredi 19. stoletja.  Vinagova tradicija vinogradništva in vinarstva se je začela že v letu 1847, ko se je meljski graščak Alojz plemeniti Kriehuber začel ukvarjati z vinogradništvom in v ta namen zgradil vinsko klet. Leta 1895 družbenika spremenita ime družbe v Pugel & Rossmann in pod tem imenom deluje družba vse do leta 1945, ko je prišlo do nacionalizacije. Po letu 1945 so klet zaplenili, klet je prevzela Vinarska zadruga, ter oba dela kleti v letu 1949 tudi med seboj povezala.
Družba Vinag ima sicer korenine v letu 1958, ko je bilo v Ljubljani ustanovljeno istoimensko podjetje, od leta 1960 pa deluje v Mariboru na isti lokaciji. Podjetje se je ukvarjalo z vinogradništvom in vinarstvom, vse do leta 2011 pa tudi s sadjarstvom, nekoč je imelo v lasti 176 ha sadovnjakov, kar 80 odstotkov jabolk pa so izvažali v evropske države. Podjetje je imelo tudi najbolj sodobno opremljeno hladilnico.

Vinag ima še vedno pomemben vpliv na naše mesto

V središču Maribora se razprostira tudi ena največjih in najstarejših klasičnih vinskih kleti v Evropi. Ko so jo po 2. svetovni vojni združili s še starejšo pivovarniško kletjo, je postala največja klasična tunelska vinska klet v centralni Evropi pod mestnim središčem. Zgodovina kleti je bila burna – preživela je številna zgodovinska obdobja, menjala številne lastnike, doživljala boljše in slabše čase; a na vrhuncu svoje moči je bil Vinag eden največjih proizvajalcev in izvoznikov vina nekdanje Jugoslavije.

Najstarejši del kleti, ki se ponaša s površino 15.000 m² in z 2,1 kilometra dolgimi podzemnimi predori, je bil zgrajen leta 1847. Leseni sodi, betonske cisterne, steklenice z vinsko patino imajo skupno kapaciteto 3 milijonov litrov. Najdragocenejša posebnost je zagotovo vinski arhiv, v kateri se trenutno nahaja 85.000 steklenic vrhunskega arhivskega vina.

Mariborsko okrožno sodišče je nedavno pravnomočno zaključilo stečajni postopek nekoč uglednega vinarskega podjetja Vinag, ki je trajal skoraj devet let. Podjetje je tako prešlo v last družbe Metalka Commerce, ki sicer sodi pod okrilje poslovneža Marjana Pišljarja. Potem ko je ta mesec dni pozneje poravnala kupnino, je postala lastnik stare kleti v središču Maribora in nove v Košakih ter vinogradov v Košakih, Jarenini in Svečini. V paketu so bile tudi blagovne znamke Mariborčan, Bakhus, Royal in Lisičkino vino ter pravice do uporabe imena Vinag. Vodstvu “novega Vinaga” se je lansko poletje po parlamentarnih volitvah pridružila tudi dotedanja kmetijska ministrica in predsednica stranke Naša dežela Aleksandra Pivec, ki je postala prokuristka ob direktorici Maruši Švelc.

Moja pretekla poslovna kariera mi je dala številne znanja in izkušnje tako na področju vinarstva, turizma, razvoja novih produktov in storitev ter seveda široko paleto znanj organizacije in vodenja. Vinag je zame, kot osebo, ki izhaja iz vinarske družine, vinarskih krogov in z izkušnjami na področju kmetijstva in razvoja ter širjenja prepoznavnosti vin in vinarske panoge, poseben izziv, saj sem Štajerka in kot mnogim Štajercem, če ne celo Slovencem, je bilo težko spremljati žalostno usodo Vinaga v zadnjih letih, zato vlagam vsa svoja znanja, trud, energijo in izkušnje, da mu znova vrnemo slavo in ugled. Hkrati pa sem prepričana, da lahko vnovična obuditev Vinaga pomembno in bistveno prispeva k dvigu prepoznavnosti štajerskega vinarstva in turistične ponudbe regije,” izpostavi Pivčeva.

Prav gotovo je po kar nekaj zelo žalostnih letih in mnogih neuspešnih zgodbah oživljanja, nekoč izjemno pomembnega vinskega podjetja in blagovne znamke Vinag, družba na dobri poti, da z resnimi nameni obudi in oživi blagovno znamko, ponos Maribora, Štajerske in Slovenije. “Vinag znova obdeluje 52 ha vinogradov, polni lastni linijo svojih vin, znova obuja znamenito zvrst Mariborčan in Mariborčanka, dodaja ji liniji svežih buteljčnih vin, linijo penin in ohranja bogato arhivsko klet. V letošnjem letu tem dodajamo tudi barikirana in oranžna vina in pa posebno horeca ali gastro linijo vin, namenjeno gostinstvu za čim boljše ujemanje vin s hrano,” razlaga Pivčeva, ki poleg pravnega zastopanja družbe in opravljanja vseh pravnih dejanj, ki spadajo v pravno sposobnost družbe, skrbi za organizacijo in vodenje dela v Kleti v Mariboru, kjer skrbi tudi za organizacija srečanj, seminarjev in ostalih dogodkov, pridobivanje partnerjev družbe, krepitev tržne komunikacije družbe in drugih nalog poslovodenja.

V pripravi novi turistični produkti

Vinag nadaljuje bogato tradicijo mariborskega vinogradništva in vinarstva, ki je tu doma že več stoletij. Z novimi lastniki in ekipo sodelavcev si namreč v podjetju prizadevajo, da Vinag znova postane pomembna vplivna točka štajerskega vinarstva in turistične ponudbe mesta in okolice.

Najprej nas seveda čaka kar nekaj korakov do vnovične obuditve pozitivnega slovesa družbe, ki ga je v preteklosti izgubila, obuditve zamrle blagovne znamke ter vnovičnega pozicioniranja na slovenski vinski trg. Seveda si ob tem prizadevamo in želimo povezovanja najprej v ožjem, štajerskem okolju, nato pa tudi sodelovanja na slovenskem vinskem trgu. Slovenija je dežela vin in izjemnih vinarjev. Kakovost naših vin je izjemna in prav gotovo je še veliko prostora, da bi ta sloves dobili doma in predvsem na tujih vinskih trgih. Vinag bo zato vedno pripravljen na pozitivne in korektne zgodbe povezovanja in sodelovanja, ki bodo prispevale k uspehu vsakega posameznega subjekta, kakor tudi k skupnemu uspehu in večji prepoznavnosti vseh slovenskih vin. S tem pa bomo krepili tudi turistično prepoznavnost in večali interes domačih in tujih gostov po obisku Slovenije, Štajerske in Maribora,” pove Pivčeva.

Ponudbo z Vinagovim podpisom tako nameravajo v prihodnje še dopolniti. “V pripravi so novi turistični produkti: paket doživetja kleti za družine, kjer bomo pripravili posebne vsebine za otroke ter tako omogočili staršem miren ogled kleti in uživanje ob degustiranju naših vin. Načrtujemo organizacijo dogodkov, s katerimi bi radi k obisku kleti in uživanju v ambientu ter vinu povabili tudi domačine,” še doda Pivčeva.

Organizirali bodo tudi različne glasbene in druge umetniške in kulturne dogodke.

Za zaključene poslovne in zasebne družbe, organizirajo in pripravljajo posebne dogodke, kot so svečane večerje in kosila ali tudi poslovna srečanja in “teambuildinge”, ki jim dodajajo vedno nove vsebine in novo podobo, s katerimi presenečajo goste, ki iz kleti odhajajo polni dobrih vtisov.

Želimo si, da Mariborčani in Mariborčanke znova s ponosom govorijo o Vinagu ter z veseljem prihajajo k nam, tako na kozarček naših vin, kakor tudi na naše dogodke, ter znova čutijo zgodbo Vinaga, kot smo jo čutili nekoč.

Načrtujejo tudi prenovo zgornjih prostorov kleti ter ureditev stare kleti, z vzpostavitvijo lastnega muzeja.

V prodaji je tudi že nova Vinagova kozmetična linija Noble, ki je izdelana na bazi izvlečkov grozdnih pešk in naravnih bio olj jojobe, sezama in lešnika in dodanim karitejevim maslom.

Klet spet odprta za obiskovalce

Kompleks legendarne Vinagove kleti je v celoti kupila družba Metalka Commerce, ki je tako postala lastnica stare kleti v središču Maribora in nove v Košakih ter vinogradov v Košakih, Jarenini in Svečini. S kletjo in vinogradi sedaj upravlja družbe Vinag 1847 d.o.o. Novi lastniki so se lotili usposobitve kleti v Košakih in vinogradov ter urejanja stare kleti pod mestnim središčem, ki je zdaj spet na voljo za oglede turistom. Ob tem so uspeli odkupiti Vinagovo arhivsko zbirko, tako da so približno 90.000 steklenic, ki jih je stečajni upravitelj prodal ločeno od kompleksa, že vrnili v klet.

Ena najstarejših tunelskih mestnih kleti v Evropi je sicer znova odprla vrata za obiskovalce. Klet je na voljo za vodene turistične oglede, tako za posameznike, kot skupine gostov.

V kleti organiziramo dogodke za zaključene družbe, poslovna srečanja, kosila in večerje ter dogodke za odprto publiko. Seveda načrtujemo tudi širitev vsebin, ponuditi nameravamo nove vsebine za turistične uglede, z ureditvijo muzejske zbirke, ki ponazarja razvoj tradicije vinarstva v Mariboru in na Štajerskem in nove pakete doživetij za naše goste,” pove Pivčeva.

V pripravi so tudi načrti za obnovo kleti ter vinoteke, trgovine in degustacijskih prostorov v pritličju. Vse to bo družbi Vinag 1847 dalo še večje možnosti, da kot pomemben turistični in vinarski subjekt v centru Maribora, v svoje prostore privabi večje število gostov, kar bo pomembno prispevalo k širitvi turistične ponudbe Maribora, Štajerske in Slovenije, hkrati pa dalo tudi večje priložnosti, da goste usmerijo tudi k drugim vinskim in turističnim ponudnikom v mestu in regiji.

Nekoč je ime in blagovna znamka Vinag nasploh pomenila sinonim za vinarstvo, ne samo v Sloveniji, ampak veliko širše. Do imena še dandanes številne generacije Mariborčanov gojijo čustveno naklonjenost. “Seveda je Vinag izgubil zaupanje velikega števila ljudi, a verjamemo, da želja po ponovni oživitvi in slovesu vinarske zgodbe Maribora, Štajerske in Slovenije še živi. Seveda ponovna oživitev zamrle blagovne znamke ni niti slučajno lahka, a verjamemo, da nam ob iskrenih namenih, jasni viziji, strategiji in ciljih, z veliko napora, to lahko uspe. Nove vsebine, ki se v kleti že dogajajo in številni zadovoljni gostje, so dokaz temu, da nam prvi koraki uspevajo,” pove Pivčeva.

Obenem pojasni, da vnovična obuditev Vinaga in krepitev turistične ter vinske ponudbe mesta in regije prav gotovo potrebuje tudi podporo lokalnega okolja. Vinagova vinska klet v samem središču Maribora je točka, ki jo obišče veliko število turistov, tako iz Slovenije, kot tudi tujine. Zadovoljni gostje pa si nato ob odhodu iz želijo napotitve na druge pomembne turistične točke v mestu in seveda tudi vinarski okolici. “Z dobrim sodelovanje in razumevanjem ključnih akterjev v okolju, lahko veliko pridobimo vsi. Tudi v nadaljevanju razvoja in krepitve naših vsebin si zato želimo še več sodelovanja in podpore okolja. Z vsemi akterji smo že vzpostavili pristne odnose in naleteli na razumevanje. Zelo dobro sodelujemo z Zavodom za turizem Maribor in nekaterimi turističnimi ponudniki v mestu in okolici. V prihodnosti imamo namen to sodelovanje še nadgraditi in okrepiti. Naša želja je, da goste, ki obiščejo bližnje vinske ceste in ponudbo, tako na slovenski, kakor tudi na avstrijski strani, z dobro ponudbo in marketingom ter močnim sodelovanje, pripeljemo do Maribora in naše kleti in seveda obratno,” še pove Pivčeva.