V Ljudski vrt pridejo to jesen Tottenham, Rennes in Vitesse. Ampak domači klub ne bo nosil vijoličastih dresov. Ne, evropska klubska nogometna jesen bo v Ljudskem vrtu po štirih letih, kar je NK Maribor nazadnje igral v Evropi tja do decembra v ligi prvakov, »čarno-bejla«. NŠ Mura bo namreč domače tekme v novoustanovljeni Uefini konferenčni ligi namesto na svojo Fazaneriji igrala v Mariboru. Razlog? Od premale kapacitete, pogojev za medije in VIP goste… In glavno vprašanje: kdo, če sploh, bo na jugu stadiona, kjer so tradicionalno viole?

Prvi razlog: kapaciteta

»Že v osnovi je za igranje tekem v katerem koli evropskem tekmovanju pod okriljem UEFA potrebna kapaciteta vsaj osem tisoč sedišč nam je sporočil Smiljan Kuhar, predstavnik za medije pri NŠ Mura. »V našem primeru je to že prvi kriterij, ki mu nismo mogli zadovoljiti, a še zdaleč ne edini. Stadion mora ustrezati kategoriji 4, čemur v primeru Fazanerije ne moremo zadostiti.«

Tekme Mure v Ljudskem vrtu
16. september: Mura – Vitesse (18.45)

21. oktober: Mura – Rennes (18.45)

25. november: Mura – Tottenham (18.00)

Na vprašanje, koliko bo selitev v Ljudski vrt finančno obremenila klub in koliko bo znašal najem stadiona Ljudski vrt za organizacijo tekem, so nam iz Murske Sobote odgovorili: »Zahvaljujemo se Mestni občini Maribor in Športnim objektom Maribor za pripravljenost pomagati v tej situaciji. Vpleteni strani sta dosegli dogovor, s katerim sta obe zadovoljni. Prav tako zahvala NK Maribor, ki nam pri organizaciji pomaga s svojim kadrom.«

Izkoristili nov sistem kvalifikacij

Mura je v minuli sezoni prvič osvojila državni naslov, ko je v zadnji tekmi slavila v Ljudskem vrtu in vijoličastim snedla naslov, čeprav je osvojila enako število točk, a postala prvak zaradi boljših medsebojnih obračunov. Nato je preskočila prvo oviro v kvalifikacijah za ligo prvakov, ko je izločila makedonskega prvaka Škendijo.

Sledil je izpad proti bolgarskemu Ludogorcu, kar jih je premaknilo v 3. krog kvalifikacij za ligo Evropa. Tam so izločili litovskega prvaka Žalgiris in nato v play-offu za ligo Evropa izgubili proti graškemu Sturmu ter tako po spremembi kvalifikacij pristali v novi konferenčni ligi. Tam so imeli najnižji koeficient od vseh klubov in v skupini G za tekmece dobili sloviti londonski Tottenham, francoski Rennes ter nizozemski Vitesse.

Paketi po 70 evrov

Paket za ogled vseh treh tekem so ovrednotili na 70 evrov za odrasle (35 za otroke) oziroma 60 evrov (30 za otroke) za družinski sektor. Zaenkrat se namreč prodajajo zgolj paketi. »Glede na prodajo se bomo v prihodnjih dneh odločili, kako bo s prodajo vstopnic za posamezne tekme.« Mimogrede, pakete je možno kupiti tudi z letošnjimi boni. »Trenutno je bilo na bone21 kupljenih nekaj manj kot 16 odstotkov vseh paketov,« nam je sporočil Kuhar.

Zanimalo nas je tudi, kje bo moštvo NŠ Mura dan pred tekmo, bo v karanteni v Mariboru ali kje drugje? »Priprave na tekmo bodo potekale kot običajno, večer pred tekmo bo ekipa v Ljudskem vrtu opravila medijske obveznosti in opravila sprehod po stadionu, nato pa se odpravila v karanteno.«

Bodo odprte vse tribune v Ljudskem vrtu?

Zaenkrat so v prosti prodaji sedeži na vzhodni, seveni (družinski sektor in organizirani navijači Black Gringos) in VIP del na zahodni tribuni, kjer bodo nameščeni tudi Uefa partnerji in gostujoče delegacije. »Že v tem trenutku je tudi razprodanih 80 odstotkov razpoložljivih lož za vse tri tekme v konferenčni ligi.«

Neuradno smo sicer izvedeli, da naj bi bil južni del stadiona, kjer so na tekmah Maribora stacionirane viole, zaenkrat prost. Tam zagotovo po naših informacijah ne bo gostujočih navijačev (teh Uefa na svojih tekmovanjih uradno zaradi pandemije tako ali tako doslej ni dovolila), razmišljajo pa, da bi tam tekme spremljalo več različnih mladinskih selekcij Maribora in ostalih klubov.

Nekaj malih stilskih sprememb stadiona

Ljudski vrt bo deležen manjših stilskih sprememb, so nam odvrnili s Fazanerije, ko smo vprašali, če bodo morda dele stadiona odeli v svoje barve. »Manjših sprememb bo Ljudski vrt vsekakor deležen, a poudariti je potrebno, da UEFA v veliki meri poskrbi za preobrazbo stadiona (sponzorska ozadja, plakati in podobno). Na mestih, kjer je to mogoče, pa bodo seveda barve našega kluba.«

In še morda ključno: koliko gledalcev okvirno pričakujejo v povprečju na tekmah oziroma s kakšnim obiskom bodo zadovoljni? »Trenutno vlada precejšnje zanimanje za VIP vstopnice, kar se tiče pa samih napovedi, je za to še nekoliko preuranjeno. Lahko pa povemo, da gre paket vstopnic zelo dobro v prodajo in verjamemo, da bodo tekme skupinskega dela dobra promocija in obenem praznik za slovenski nogomet. Verjamemo, da bomo imeli podporo cele Slovenije.«