Analiza, ki jo vsako leto pripravi medijska hiša Bloomberg razkriva, kateri avtomobili so letos najbolj dobičkonosni. Zanimivo je, da so se najbolje odrezali Porsche 911 modeli, ki jih izdelujejo že osmo generacijo.

Morda bi pričakovali, da bo med avtomobili, ki prinašajo največ dobička modeli Tesle ali kakšni drugi super-avtomobili, a se je najbolje odrezala osma generacija že ikoničnega modela – Posche 911. Prinesel je več kot vsi drugi avtomobili v letu 2019 in predstavlja kar 30 odstotkov vsega zaslužka pri Poscheju.

Model 911 je priskrbel za več dobička kot denimo modeli ferrari F8 tributo, aston martin DBX, mercedes-benz GLE in BMW X5, ki so sicer znani po tem, da podjetjem prinašajo bajen zaslužek. Omenjeni model Ferrarija ima na primer kar 50-odstotno prodajno maržo, a je Porsche pri skupne zaslužku boljši za kar 13 odstotkov.

Nesorazmerno visoka raven zaslužka

Analitik za raziskave avtomobilskega lastniškega kapitala pri Bloomberg Intelligence Michael Dean je dejal, da vsi zgoraj našteti modeli prinašajo podjetjem “nesorazmerno visoko raven skupnega zaslužka”. Osma izdaja slavnega 911 pa bo dobiček Poscheju oziroma koncernu Volkswagen še povečala.

Največ pri nakupu Porsche 911 posamezniki zapravijo za dodatno opremo. Marže za dodatke so po besedah Deana postale neizmerne. Osnovne maloprodajne cene se tako neverjetno zvišujejo z raznimi dodanimi možnostmi s posebnimi tehnologijami ali sistemi – kdo pa si ne bi želel denimo posebnih keramičnih zavor?

911 bo pokril izgubo zaradi električnega modela Taycan

Avtomobilski trg se trenutno sicer ohlaja in trgovci beležijo padec prodaje vozil. A Poscheju gre zelo dobro; globalni podatki kažejo, da se je prodaja vozil te znamke povečala za 3-odstotke, model 911 je leto zaznamoval celo z dvomestno rastjo za 10-odstotkov. Že lansko leto so z legendarnim modelom presegli avtomobile kot so na primer Ferrari, Aston Martin, Bentley in Lamborghini skupaj.

Kultni 911 bo v naslednjih letih prav tako blažil izgube, ki jih pričakujejo zaradi novega električnega modela Taycan. Naložba je bila vredna več kot šest milijard evrov, zgradili so tudi novo tovarno v Stuttgartu. Analitiki pričakujejo, da bo pravkar predstavljen električni avtomobil začel polniti blagajne okoli leta 2023, ko se bodo precej znižale tudi cene baterij.