V Mariboru so številna križišča v času prometnih konic preobremenjena. Prometno obremenjena križišča tako predstavljajo eden glavnih izzivov sodobne družbe. Gre predvsem za infrastrukture v mestnih območjih. Z naraščanjem števila vozil ter vedno večjo urbanizacijo, postajajo križišča natrpana, kar povzroča številne zastoje, večjo onesnaževanje v prometu ter posledične prometne nesreče.

Kritično križišče med Ljubljansko ulico in Cesto Proletarskih brigad

Križišče med Ljubljansko ulico in Cesto Proletarskih brigad je eno takšnih križišč, kjer je veliko zastojev v času prometne konice. Prav tako je nemogoče zavijanje pri zeleni luči, hkrati pa vse to predstavlja veliko tveganje tako za udeležence v prometu.

[[image_3_article_71087]]

V tem križišču prihaja dnevno do velikih zastojev, tedensko pa se pojavljajo prometne nesreče, kjer gre pogosto za večje prometne nesreče, saj je tudi visoka hitrost voznikov, omejitev na tej cesti namreč znaša 70 kilometrov na uro. Križišče prav tako ne omogoča preglednosti pri zavijanju. V nevarnosti so predvsem pešci in kolesarji, saj jih vozniki ob zavijanju pogosto spregledajo, prav tako zaradi obremenjenosti želijo čim prej speljati iz križišča.

Občina načrtuje celovito prenovo Ljubljanske ceste

Vprašanje o problematizaciji tega križišča smo naslovili na Mestno občino Maribor. Odgovorili so, da je v načrtu obnova dela Ljubljanske ulice: »V načrtu je celovita prenova Ljubljanske ceste od Ceste Proletarskih brigad pa vse do Ulice Pariške komune. Ulica bo prenovljena v skladu z novim evropskim Bauhausom, kjer bodo prometne površine prijazne okoliškim prebivalcem. Ulica bo temeljila na estetskih in trajnostnih vrednotah. Poudarek bo na trajnostni mobilnosti in varnosti v prometu.«

[[image_1_article_71087]]

Kaj je pobuda novi evropski Bauhaus?

Pobuda New European Bauhaus (NEB) povezuje evropski zeleni dogovor z življenjskim prostorom ter izkušnjami. Hkrati pa izraža ambicijo EU po ustvarjanju trajnostnih, lepih in vključujočih krajev, izdelkov ali načinov življenja. Novi Bauhaus tako vzpodbuja nove načine bivanja, kjer trajnost sovpada s slogom in pospešuje zeleni prehod našega gospodarstva v naših družbah in na različnih področjih našega vsakdanjega življenja.

Datum obnove zaenkrat še neznanka

Kdaj naj bi se začela obnova, zaenkrat še ni znano, sigurno bo pa to prineslo številne izzive v času del. V času prometnih konic je namreč vsakodnevno Ljubljanska cesta precej obremenjena, prav tako je ulica povezana s številnimi stranskimi slepimi ulicami z večjimi naselji, kar bo oteževalo prometne poti številnim Mariborčanom.

[[image_2_article_71087]]