Čeprav nam je vreme v teh dneh malo zagodlo, je vsaj minuli konec tedna na ceste privabil vse več kolesarjev. In ker je lepo sončno vreme vse pogostejše, bo mnoge razveselila novica, da je nova kolesarska pot med Splavarsko brvjo in dvoetažnim mostom že skoraj nared za novo kolesarsko sezono.
Gre za malo več kot en kilometer dolg odsek Dravske kolesarske poti, ki je hkrati tudi del Dravske promenade, zato je za del nekoliko širši od preostalih, in sicer je širok štiri metre, kar omogoča, da se na poti srečajo kolesarji in pešci.
Ni šlo brez zapletov
Gradnja tega odseka pa ni potekala ravno tekoče. Kot so nam decembra lani pojasnjevali na občini, je bilo potrebno zaradi specifičnosti projekta – oporne konstrukcije in poteka Dravske kolesarske poti v območju mesta/Dravske promenade, projektne rešitve skrbno pretehtati, zato je izgradnja potekala nekoliko počasneje, kot je bilo sprva začrtano. K podaljšanju roka izvedbe pa je pripomoglo tudi nenavadno slabo vreme, ki smo ga bili deležni minulo poletje.
Na mariborski občini še pojasnjujejo, da se je tekom izvedbe padavinska voda deloma stekala v prostore zaklonišča ob Medicinski fakulteti. »Zadevo smo sproti urejevali z osebjem Medicinske fakultete,« so še dodali.
Nova kolesarsko sprehajalna pot je sicer zaživela že v začetku leta, a so takrat mnogi opozarjali, da je ta popolnoma neprimerna za kolesarje. »Zaradi peščene podlage je dobesedno neuporabna za kolesarje. Kolesa se namreč pogrezajo v pesek. Odrasli bo z muko to zmogel, moj otrok je po 10 metrih obupal,« je na platformi Izboljšajmo Maribor denimo zapisal občan.
[[image_1_article_65288]]
A kot so pojasnjevali na mariborski občini, zaradi vremenskih razmer končne obrabne plasti (vialit) še ni bilo mogoče izvesti. Vsaj tri dni zapored so namreč temperature morale dosegati 20 stopinj Celzija. Na občini pojasnjujejo, da so želeli z deli začeti ravno ta teden, a bodo zaradi trenutne slabe vremenske napovedi, te začeli takoj, ko bo vreme to dopuščalo.
Kam se bo pot nadaljevala?
Nov odsek med dvoetažnim mostom in Splavarsko brvjo se bo navezal na obstoječo Dravsko kolesarsko pot, ki je označena v smeri Pobrežja in Melja v smeri vzhoda ter ob Dravi proti Adamičevem naselju v smeri Ruš.
[[image_2_article_65288]]
Občina sicer že ima izdelano dokumentacijo za projekt "Dravska kolesarska pot: Adamičevo naselje – dvoetažni most: 2. etapa (med Splavarsko in Studenško brvjo)", letos pa bodo predvidoma naročili optimizacije PZI projektne dokumentacije, s katerimi si bodo prizadevali pridobiti ugodnejše rešitve, nato pa bodo pričeli z iskanjem sofinancerskih sredstev.
V tem letu pričakujejo otvoritev osem kilometrov dolgega odseka Dravske kolesarske poti
Dravska kolesarska pot je ena najbolj priljubljenih kolesarskih poti v Evropi. Poteka vzdolž reke Drave, ki se razprostira skozi Italijo, Avstrijo, Slovenijo in Hrvaško. Slovenski del Dravske kolesarske poti poteka večinoma po manj prometnih lokalnih cestah in v manjši meri po urejenih kolesarskih poteh in stezah.
Kot nam pojasni Uroš Rozman, projektni vodja iz Regionalne razvojne agencije za Koroško, se v tem letu pričakuje še otvoritev kolesarske poti med Radljami ob Dravi in Breznom v skupni dolžini okoli 8 kilometrov, ki je sestavljena iz investicije Občine Radlje ob Dravi in DRSI, oba projekta pa sta sofinancirana iz evropskih sredstev.
Projekt se financira iz različnih virov. Do sedaj so bili investitorji: DRSI, občine in DEM. Evropska sredstva so se pridobila iz mehanizma Dogovora za razvoj regij in Celostni teritorialnih naložb. Po do sedaj znanih podatkih je preostali del investicije ocenjen na okoli 25 milijonov evrov.
V sklopu projekta Dravska kolesarska pot pa so do sedaj že uredili odseke Vič – Dravograd, Muta - Radlje ob Dravi, Ruše – Limbuš, Splavarska brv - Dvoetažni most, Melje – Malečnik, Slovenj vas – Ptuj, Ptuj – Ranca, Obrež - Središče ob Dravi. V makadamu pa so bili (začasno) na novo urejeni odseki HE Fala - most Ruše, Drava center - Splavarska brv, Dogoše - Slovenj vas in Formin - Mihovci pri Veliki Nedelji. Ti odseki so v nadaljnjih fazah predvideni za asfaltiranje.