Pri avtomobilskih baterijah so v močni prevladi Kitajci, Evropa pa ji v največji meri poskuša konkurirati s švedskim podjetjem Northvolt, v katerega je bilo vloženega veliko denarja. Vendar prihajajo iz podjetja žalostne novice.
Načrti za povečanje proizvodnje nekoliko preveč agresivni
Švedski proizvajalec baterij Northvolt je napovedal začasno ustavitev načrtov za širitev tovarne v Skellefteåju, kar bi lahko vplivalo tudi na vračilo posojila, ki ga je podjetje prejelo za financiranje tega ambicioznega projekta. Švedska vlada je na situacijo reagirala z začasno ukinitvijo vladnih jamstev zaradi kršitve pogojev dogovora.
Northvolt je septembra napovedal zmanjšanje obsega poslovanja, zaradi šibkega povpraševanja ter močne konkurence s strani azijskih proizvajalcev, kar vključuje tudi odpuščanje tisoč delavcev v glavni tovarni v Skellefteåju. Generalni direktor Northvolta Peter Carlsson je za švedski časopis Dagens Industri povedal, da so bili "načrti za povečanje proizvodnje nekoliko preveč agresivni" in da so se odločili za njihovo revizijo.
Pet milijard dolarjev za širitev zmogljivosti tovarne
Northvolt je namreč nastal leta 2015, ustanovila sta ga nekdanja direktorja v Tesli, v Skelleftei na Švedskem so leta 2021 odprli prvo tovarno za baterijske celice in jih napovedali še pet v Evropi in Severni Ameriki. Evropski avtomobilski proizvajalci in EU so v podjetje radi vlagali. Na začetku leta je Northvolt sklenil dogovor s skupino bank za pridobitev paketa posojil v vrednosti pet milijard dolarjev za širitev zmogljivosti tovarne v Skellefteåju. Za pomoč pri financiranju je švedski urad za državni dolg izdal jamstva v višini 1,5 milijarde dolarjev.
Northvolt je bil doslej veliko upanje Evrope, da bo z njim ujela azijske, posebno kitajske tekmece, ki v vseh pogledih narekujejo razvoj in proizvodnjo baterij.
Uradniki so sedaj izrazili dvom, da bo denar, za katerega jamči država, v bližnji prihodnosti izplačan. Podjetje se na prošnje za komentar ne odziva, poročajo tuji mediji.