Skladno z uredbo bodo morali biti do leta 2025 povprečni izpusti ogljikovega dioksida za vsa nova osebna in kombinirana vozila, ki se prodajo v EU, za 15 odstotkov nižji kot leta 2021.

Z novim letom je začela veljati nova evropska uredba o določitvi emisijskih standardov za nova osebna in kombinirana vozila. Do leta 2030 se bodo morali izpusti ogljikovega dioksida novih osebnih avtomobilov, ki so na prodaj v EU, zmanjšati za 37,5 odstotka v primerjavi z letom 2021.

Skladno z uredbo bodo morali biti do leta 2025 povprečni izpusti ogljikovega dioksida za vsa nova osebna in kombinirana vozila, ki se prodajo v EU, za 15 odstotkov nižji kot leta 2021. Do leta 2030 bodo morali proizvajalci doseči 37,5-odstotno zmanjšanje za avtomobile in 31-odstotno za kombinirana vozila.

Namen je uresničevati zaveze pariškega sporazuma

Uredba po navedbah Evropske komisije vključuje tudi mehanizem za spodbujanje uvajanja brezemisijskih in nizkoemisijskih vozil na tehnološko nevtralen način.

Namen novih predpisov je prispevati k uresničevanju zavez EU iz pariškega podnebnega sporazuma, obenem pa tudi zmanjšati stroške porabe goriva za potrošnike, okrepiti konkurenčnost avtomobilske industrije EU in spodbuditi zaposlovanje.

Novi standardi še strožji kot so menili v avtomobilski industriji

Novi emisijski standardi za avtomobile in lahka dostavna vozila so precej strožji, kot so si sprva želeli v avtomobilski industriji in državah. Države članice EU so se zavzemale za znižanje vrednosti ogljikovega dioksida pri novih osebnih avtomobilih in lahkih dostavnih vozilih v povprečju za 35 odstotkov.

Skupaj je v EU približno četrtina vseh toplogrednih plinov posledica prometa. Največji delež k temu prispevajo avtomobili in tovorna vozila.

STA