Nedavna analiza mreže Transport & Environment z naslovom Misija nemogoče: Kako lahko proizvajalci avtomobilov dosežejo cilje zmanjšanje CO2 in se izognejo globam? ugotavlja, da zakonodaja EU spodbuja rast cenovno dostopnih električnih vozil, povečanje prodaje električnih vozil pa je najučinkovitejša strategija za zagotavljanje uskladitve s ciljem zmanjšanje CO2 iz novih vozil za leto 2021.
Upad prodaje dizelskih vozil ni odvisen od povečanja emisij toplogrednih plinov
Stroški naložb potrebnih za doseganje podnebnih ciljev za avtomobile so pol manjši od glob, ki jih bodo proizvajalci avtomobilov primorani plačati v kolikor ne dosežejo potrebnega zmanjšanja emisij. Ena izmed glavnih ugotovitev analize pa je, da za nedavno povečanje emisij toplogrednih plinov novih vozil ni kriv upad prodaje dizelskih vozil, temveč povečanje prodaje športnih terenskih vozil s 7 odstotkov leta 2009 na 36 odstotkov v letu 2018.
Odlična novica za potrošnike
Po izsledkih poročila so proizvajalci avtomobilov v EU zgolj na pol poti do doseganja svojih ciljev glede CO2 za leto 2021 (oziroma jim do 95g manjka še 25g/km). Položaj je takšen zaradi strategije proizvajalcev, da spodbujajo prodajo neučinkovitih športnih terenskih vozil (SUV-jev), ki imajo višje stopnje emisij ter njihove odločitve, da do zadnjega trenutka odlašajo z investicijami v čiste tehnologije, potrebne za uskladitev z zakonodajo o avtomobilskih emisijah CO2.
Julija Poliscanova, direktorica za čista vozila pri organizaciji T&E, katere član je tudi slovensko društvo Focus, dejala: »Dolga leta proizvajalci avtomobilov niso naredili ničesar za zmanjšanje svojih emisij. Zdaj pa se zahvaljujoč zakonodaji EU glede avtomobilskih izpustov CO2 končno pripravljajo na začetek prodaje varčnejših in električnih avtomobilov, ki je potrebna zaradi podnebne krize. To pomeni, da bomo kakovostna in cenovno dostopna vozila na trgu videli že v naslednjem letu ali dveh, in ne šele čez deset let, to pa je odlična novica za potrošnike, ki bodo na črpalkah oz. polnilnih postajah prihranili veliko denarja.«
Zmanjšanje prodaje dizelskih vozil ni poglavitni vzrok
V poročilu so raziskali tudi vzroke za nedavno povečanje emisij CO2 novih avtomobilov. V nasprotju s trditvami proizvajalcev so izsledki pokazali, da veliko zmanjšanje prodaje dizelskih vozil ni poglavitni vzrok za nedavno povečanje emisij CO2 novih avtomobilov. Od leta 2013 so se emisije zaradi skokovite rasti prodaje vozil SUV povečale za 2,6 g CO2 na kilometer, kar je desetkrat več, kot so narasle emisije zaradi zmanjšanja prodaje dizelskih vozil (0,25 g CO2 na kilometer). Delež prodaje športnih terenskih vozil v Evropi je med letoma 2009 in 2018 skokovito narasel s 7 na 36 odstotkov in bo po pričakovanjih do leta 2021 dosegel 40 odstotkov.