20. Septembra je potekal prvi dogodek v Sloveniji, namenjen celostni obravnavi umetne inteligence (UI) v marketingu AI-spiracija 2024: Kako in kaj z umetno inteligenco v letu 2024. Organizator je bil Marketing magazina, udeležencev pa skoraj 200. Ti so dobili priložnost, da skupaj z več kot 15 tujimi in domačimi strokovnjaki odkrivajo prednosti (in slabosti) umetne inteligence v marketingu. Povezovalec programa Nik Škrlec je uvodoma dejal: “Umetna inteligenca ne bo nadomestila ljudi, nadomestili jih bodo ljudje, ki jo obvladajo.”

Ne grožnja, ampak izziv

AI-spiracijo je otvoril strokovnjak za umetno inteligenco Simon Dobrišek, profesor in predstojnik Laboratorija za strojno inteligenco na Fakulteti za elektrotehniko. Ta je obiskovalce popeljal v zgodovino umetne inteligence in strojnega učenja ter jih spomnil, zakaj smo se ljudje v preteklosti sploh začeli spogledovati s pametnimi stroji.

Nicolas Huvé, operativni direktor pri Epica Awards, ki podeljuje globalne nagrade za ustvarjalnost, pri čemer jih presojajo izključno novinarji in uredniki marketinških publikacij z vsega sveta, se je UI dotaknil z drugega zornega kota – kako je povezana s kreativnostjo. Pri Epica Awards so se namreč letos lotili inovativnega eksperimenta in v komisijo prvič vključili UI kot primernega kandidata za žiranta tovrstnega tekmovanja.

To ni ljubka igračka

Andraž Štalec, direktor in soustanovitelj podjetja Red Orbit, trdi, da sinergija umetne inteligence z marketingom spodbuja inovacije in rast. “Ljudje UI uporabljajo le kot igračko, s katero ustvarjamo lepe slike in ljubka besedila.” Štalec je pozval, naj se prenehamo hecati in začnemo resneje investirati v UI. “Z UI lahko natančno segmentiramo podatke, dobimo boljše vpoglede v potrošnike, lažje spremljamo in napovedujemo trende, inoviramo, personaliziramo ponudbe in vsebine, to pa seveda dokazano vpliva na prodajo in poslovanje.”

Pomembno bo obvladovanje

Matej Golob, soustanovitelj in vodilni partner v podjetju CorpoHub, je obiskovalce seznanil s konkretnimi nasveti, kako uporabljati pogovorna orodja z UI, kot so ChatGPT, Bard, Inflection Pi, Llama in Anthropic Claude – ne le v službi, temveč tudi doma. Sledilo je predavanje Uroša Svenška, vodje digitala v Agenciji 101. “Vrednost vsebine pada tako hitro, kot jo UI hitro piše. Kar naenkrat smo na spletu našli ena in ista besedila, to pa za blagovne znamke ni več prednost. Tako smo v agenciji ugotovili, da lahko z UI naredimo zelo uporabna orodja, ki so priložnost za kupce kot tudi za blagovne znamke.”

Konkretne nasvete so podajali tudi Špela Poklukar, konzultantka strojnega učenja v podjetju Endava, Luka Tišler, ustvarjalec vizualnih vsebin z UI, ki je za dogodek ustvaril avatarje govorcev in pravi: “Midjourney je fantastično orodje za izhodiščne točke za našo domišljijo, ki jo kasneje lahko uporabimo pri novih kampanjah, pitchih, snemanjih, renderjih, postavitvi spletnih straneh, logotipov, storyboardov in podobno …”, in Andraž Zorko, partner in direktor podjetja Valicon, v katerem razvijajo lastno umetno inteligenco za potrebe trženjskega raziskovanja.

Med glasniki UI je tudi Igor Pauletič, soustanovitelj in direktor podjetja FrodX, ki je s konkretnimi primeri razložil, kako pride UI prav pri sami optimizaciji, avtomatizaciji in personalizaciji izkušnenj strank (CX), Živa Deu, vodja digitalne strategije Atlantic Grupe, ki je predstavila, kako so pri Argeti UI uporabili pri spletnem ustvarjalniku zgodb Juniorjev zgodbarček, Nika Kristina Butina, soustanoviteljica in direktorica agencije za vplivnostni marketing Epidemic, ki je govorila o tem, kako lahko UI preoblikuje način iskanja in sodelovanja z influencerji ter pripomore k uspešnejšim kampanjam. Dr. Martin Jakomin, podatkovni znanstvenik iz podjetja Outbrain, je predstavil najnovejše trende programatičnega oglaševanja, kjer metode umetne inteligence igrajo ključno vlogo pri povezovanju spletnega občinstva z oglaševalci, dogodek pa je sklenil Boštjan Prijanovič, partner in direktor v agenciji New Moment, ki je zatrdil, da se nam umetne inteligence ni treba bati, saj smo jo ne nazadnje ustvarili ljudje, zato se bi kvečjemu morali bati ljudi.

Koga vse bo nadomestila umetna inteligenca

“Umetna inteligenca bo nadomestila tiste zaposlene, ki v podjetjih mlatijo prazno slamo,” so ugotovili na okrogli mizi, ki jo je vodila novinarka Katja Štok. Ta je s fotografom Primožem Lukežičem, vodjo digitala in uporabniške izkušnje v Mercatorju Kristino Gregorc in umetniškim direktorjem v agenciji AV studio Gašperjem Šternom razbijala mite o UI. “Včasih smo bili ljudje zaskrbljeni, da nas bodo zamenjali računalniki ali internet, danes pa vemo, da so jih zamenjali ljudje s tehnološkim znanjem, ne tehnologija.” Prišli so do zaključka, da ima UI v marketingu vlogo lakmusovega papirja, ki bo ločil povprečje od vrhunskega. Delovna mesta bodo v prihodnosti bolj optimizirana, naloge pa vse manj operativne in administrativne narave: “Končno se bomo lahko posvetili kreativnim in strateškim pomembnejšim nalogam.” Z njimi se je strinjalo občinstvo, ki je okroglo mizo pospremilo z bučnim aplavzom.

Tehnološka revolucija UI je torej zelo podobna drugim tehnološkim revolucijam v preteklosti, a ima eno pomembno razliko: spremembe se odvijajo precej hitreje. Prav zato moramo slediti trendom, pridobivati znanja, veščine in na novo tehnologijo gledati brez strahu. In to je bilo tudi bistvo dogodka AI-spiracija – navdihniti in spodbuditi marketinško industrijo k sprejemanju UI, ki lahko ob ustreznem rokovanju večplastno pozitivno vpliva na celotno družbo.

Prihodnji dogodek, ki ga ne smete zamuditi, je izredno dinamičen pregled novosti in dobrih praks minulega leta v Sloveniji in svetu s področja odnosov z javnostmi in komunikacij, Dan PR, ki bo 10. oktobra v Festivalni dvorani.