Poteza je sledila dvema mesecema preiskav. Le-to je tržni inšpektorat opravil že sredi julija, po tem ko so potrošniki poročali o praksi, ki ni upoštevala njihovih pravic, poroča Žurnal24.
Inšpektorica je preiskavo izvajala maja in junija ter preverila podjetja SKB Leasing, SKB Leasing Select in Summit Leasing. Potrošniki so se večinoma pritoževali, da lizing hiše niso vračale sorazmernega dela stroškov odobritve v primeru predčasnega plačila. Medtem, ko so banke te stroške vračale, so lizing hiše trdile, da so to plačila za že izvedene storitve.
Zavajajoča praksa
Iz odločb je zdaj jasno razvidno, da je takšna praksa zavajajoča. To lahko potrošnika zavede glede pomembnih značilnosti kreditne pogodbe, vključno s pogoji predčasnega plačila. Te informacije pa bi morale biti vključene že v standardnih informacijah.
SKB Leasing in SKB Leasing Select sta se glede odločbe pritožila, medtem ko Summit Leasing pritožbe ni vložil. Poudarjajo, da so veljavni predpisi nespremenjeni že od leta 2016, vendar je inšpektorica opozorila na odločbo sodišča EU v primeru Lexitor (C 388/18). S tem je poudarila, da morajo državni organi in sodišča upoštevati odločbe EU.
Potrošniki, ki so jim lizing hiše zavrnile vračilo, jo imajo zdaj možnost ponovno zahtevati. Na drugi strani pa imajo podjetja pravico to zahtevo zavrniti. V tem primeru je potrebno sprožiti tožbo.