Program Podjetno nad izzive (PONI) podpira in spodbuja bodoče udeležence pri razvoju njihove poslovne ideje. V okviru mentorskega programa in niza predavanj ter delavnic udeleženci osvojijo znanja, ki jih bodo potrebovali na samostojni poti. Do 31. maja je odprt 2. javni poziv za vključitev v program.

Regionalna razvojna agencija za Podravje - Maribor je ena izmed dvanajstih razvojnih agencij v Sloveniji, ki bo v okviru Programa evropske kohezijske politike v obdobju 20212027 za obdobje 4 mesecev zaposlila 106 kandidatov s potencialno podjetniško idejo.

Prvi udeleženci, ki so komisijo prepričali ne samo z idejo, ampak tudi vizijo, so v sredini marca zakorakali na pot izzivov, ki jih prinaša podjetništvo.

Od ideje do realizacije

V okviru programa PONI se lahko prijavi vsak, ki ima podjetniško idejo in željo po njeni realizaciji. Ne glede na to, ali gre za razvoj storitve ali programa, vse ideje so dobrodošle.

Gordana Golubić je v sebi prepoznala strast po umetniškem ustvarjanju, zato se je odločila, da želja preraste v posel. Njen cilj je ustanoviti keramični studio, v katerem bi potekala delavnice z glino, povezala pa bi jih tudi s temami osebnostnega razvoja, intuicije ter avtentičnosti. Hvaležna je, da lahko skozi PONI postavi trdne temelje in ravnovesje pri razvoju svoje poslovne ideje.

Lana Pastirk je povezana s podobnim področjem, saj je zaključila Akademijo za likovno umetnost in oblikovanje, smer Stekla in keramike. Svojo poklicno pot želi nadaljevati kot samostojna umetnica. Ponujala bo predvsem uporabne figuralne produkte (vaze, skodelice, pladnje), kakor tudi umetniška dela po naročilu, predvsem skulpture in mozaike. Po dveh mesecih programa je dobila občutek, da na poti ni sama in da je sposobna doseči svoje cilje.

Sergej Glažer prav tako nosi v sebi kreativno žilico. V okviru svojih izkušenj s podjetji je opazil, da imajo nekatera izziv, kako predstavit svojo storitev strankam. Se pravi jasno povedati ali pokazati, s čim se ukvarjajo. Tukaj s svojo storitvijo nastopi on, saj ponuja interaktivne vizualne vsebine, s katerimi dvignejo pozornost potencialnim kupcem. Prav neverjetno se mu zdi, kako je že v tem kratkem času pridobil veliko znanja s področja marketinga in javnega nastopanja.

Gregor Nakič ponuja mizarjem natančne in realistične 3D izrise pohištva in notranjih prostorov. Spoznal je, da se njegove stranke pogosto srečujejo s težavami, ki izhajajo iz nezadostne natančnosti in kakovosti ponujenih vizualizacij, kar vodi do nesporazumov in nezadovoljstva. Z njegovo storitvijo bodo lahko stranke natančno predvidele, kako bo izbrano pohištvo izgledalo v njihovem prostoru. Ocenjuje, da mu je program v prvih dveh mesecih omogočil izboljšati njegove komunikacijske in mrežne veščine, kar je nepogrešljivo za gradnjo uspešnega podjetja.

Rebeka Marič s svojo poslovno idejo pomaga mamicam, da najdejo ravnovesje med delom in družino. Ugotovila je, da si mnoge mame želijo poleg materinstva uspeti tudi v poslovnem svetu. Zaradi tega so pogosto preobremenjene in jim primanjkuje energije. Podobno potrjuje tudi Deloittova raziskava, kjer je 53 % od 5000 anketiranih žensk iz 10 držav povedalo, da so pod stresom, polovica pa jih navaja, da so izgorele. Zato je oblikovala program, kjer jih uči, kako postaviti prioritete in organizirati dan, da so bolj produktivne in da jim ostane več časa zase in za svojo družino. Izkušnja v programu PONI je zanjo neprecenljiva.

Neja Hrastar se kot kineziologinja zelo dobro zaveda pomena ravnovesja v življenju. V okviru svojega kineziološkega studia bo ponujala spletne vadbene programe za izvedbo doma ali v fitnesu, osebno trenerstvo ter seminarje in delavnice na teme gibanja, fiziologije telesa in vadbe ter individualno vadbo na domu ter skupinske vadbe v živo. Svoje stranke želi voditi do zdravega in polnega življenja. Program ji je odprl oči, da se marsikaj da in da njena ideja lahko postane realen posel.

Pogumno stopili na samostojno pot

Glavni cilj projekta je ustanovitev novih podjetij, v okviru katerih bodo udeleženci podjetniškega usposabljanja realizirali svoje podjetniške ideje. Na polovici usposabljanja so se za ta korak odločile že tri udeleženke.

Klara Kulovec je med trajanjem programa postala sveže pečena podjetnica. Kot ustanoviteljica podjetja Ameba je na pot podjetništva stopila z jasno vizijo: zagotoviti vrhunske in kreativne grafične rešitve in digitalni marketing podjetjem, ki želijo zgraditi uspešno blagovno znamko in doseči želen odnos s strankami. Kot je ugotovila, več kot 60 % kupcev bolj zaupa podjetjem z dobro oblikovano identiteto, kar jasno kaže na potrebo po njenih kreativnih storitvah. Program PONI bi priporočila tudi drugim, saj po njenem mnenju ponuja priložnost za povezovanje z drugimi soudeleženci, ki delijo enake ambicije. 

Ivana Plohl se prav tako ponosno podpiše pod kreativne vizualne komunikacije, ki zajemajo grafično oblikovanje in lettering. Gre za umetnost oblikovanja črk s pomočjo ilustracij, ki skupaj pripovedujejo zgodbo. S svojim pristopom in oblikovalskim slogom podjetjem pomagam izboljšati videz njihovih vizualnih komunikacijskih elementov. Na ta način se boljše povežejo s strankami, pritegnejo njihovo pozornost ter krepijo svojo prepoznavnost. Pravi, da je s pomočjo programa ves kaos, ki ga je imela v glavi, kup idej, pa tudi pomisleke in dvome, sfiltrirala, na novo definirala ter postavila cilje.

Urška Kraner je svoje poslanstvo našla v celostni in strokovni psihoterapevtski podpori posameznikom, parom in družinam, ki imajo na svoji življenjski poti izzive in si želijo sočutne strokovne podpore. Ljudem želi ponuditi topel in zaupanja vreden prostor, kjer lahko odložijo svoje strahove in skrbi in zaživijo lahkotnejše življenje in polnejše odnose. Prav s pomočjo programa je pridobila več podjetniškega znanja in veščin, ki ji bodo pomagale pri delovanju v lastni psihoterapevtski praksi.

Podporno okolje mentorjev in sošolcev

Udeleženci programa se zavedajo, da imeti idejo, ni dovolj. Potrebno je preveriti, ali ideja res rešuje določen problem in kakšna je njegova dodana vrednost za kupca. V okviru 4-mesečnega programa se udeležijo niza podjetniških usposabljanj: od priprave poslovnega načrta, raziskave trga, osnov računovodstva, celostne grafične podobe, komunikacije, javnega nastopanja in druga. Klavdija Gornik, mentorica in coachinja v programu PONI poudari:

»Osvojitev podjetniških znanj ob podpori notranjih mentorjev in zunanjih izvajalcev je zelo pomembna. Ključno pa je, da bodo bodoči udeleženci tudi po zaključku programa opolnomočeni stopili na samostojno pot ter se jasno zavedali svojih močnih točk. Coaching, ki ga ponujamo na naši agenciji in za katerega se odloči večina udeležencev, se je izkazal kot izjemno pomemben pristop pri razvoju osebnega in

Kdo se lahko vključi?

Dijana Bestijanić, vodja projekta na RRA Podravje - Maribor izpostavi, »da je projekt namenjen vsem, ki imajo podjetniško idejo in željo po njeni realizaciji, ne glede na starost, stopnjo in smer izobrazbe ali status brezposelne osebe. Edini pogoj je, da ima kandidat stalno ali začasno prebivališče v eni izmed občin podravske regije« in vabi, da obiščete www.podravje-maribor.si, kjer je objavljen poziv za 2. javni razpis in je navedena potrebna dokumentacija za oddajo poslovnega potenciala bodočih podjetnikov