V sklopu prireditve bodo izvedli prikaz treh gasilsko-reševalnih akcij, za pravo gasilsko vzdušje pa bo poskrbela gasilska godba. Poleg ministra pričakujejo tudi visoke predstavnike slovenske gasilske organizacije in goste iz tujine.

Nujna medicinska pomoč ima korenine pri PGD

Prihajajo tudi predstavniki nujne medicinske pomoči Zdravstvenega doma dr. Adolfa Drolca Maribor, saj začetki nujne medicinske pomoči v Mariboru izvirajo prav iz Prostovoljnega gasilskega društva (PGD) Maribor-mesto.

Zametki mariborskih prostovoljnih gasilcev sicer segajo že v leto 1868, ko je Franz Stampfl mariborskemu občinskemu svetu predlagal, da mesto v sklopu Telovadnega društva organizira redno požarno obrambo. Svetniki so predlog zavrgli z obrazložitvijo, da mora biti gasilska dejavnost v pristojnosti občinskega sveta in ne društva.

Na Glavnem trgu poteka predstavitev voznega parka, foto: Borut Ambrožič

Na Glavnem trgu poteka predstavitev voznega parka, foto: Borut Ambrožič

Na Glavnem trgu poteka predstavitev voznega parka, foto: Borut Ambrožič

Na Glavnem trgu poteka predstavitev voznega parka, foto: Borut Ambrožič

Naslednji poskus ustanovitve je bil že leta 1870, ko so mariborski telovadci imenovali pripravljalni odbor za ustanovitev gasilskega društva, vendar je predlagana pravila delovanja zavrnilo deželno namestništvo v Gradcu. Ko so jih popravili, so kmalu zatem, 16. marca 1871, na občnem zboru, ki se ga je udeležilo 122 ustanovnih članov, ustanovili društvo.

To se je že v prvem letu dodobra opremilo s tremi motornimi brizgalnimi, s 700 metri cevi, vozom za cevi in dvema vozovoma za vodo, s po enim vozem za moštvo in opremo, v naslednjih letih pa so svojo opremljenost še dodatno nadgrajevali. Leta 1912 so v mestu vzpostavili prvi alarmni sistem, ki je gasilce opozarjal, kadar je prišlo do intervencije.

Stara dama

Posebno mesto v društvu je imela tudi “Stara dama”, 30 metrska avtomehanična lestev Mercedes Benz, ki so jo nabavili že davnega leta 1934. Uporabljali so jo vse do leta 1996, nato je bila še dobrih dvajset let v garaži kot izjemen muzejski eksponat, a so jo pred štirimi leti zaradi pomanjkanja prostora in finančnih sredstev ob nakupu novejše avto-lestve prodali in se zdaj nahaja v bavarskem mestu Passau.

Vozni park društva je danes sestavljen iz kombiniranega tovornega vozila za prevoz moštva, opreme in vode, vozila za gašenje in reševanje iz višin, treh priklopnikov, gasilsko reševalnega čolna, dveh vozil za prevoz moštva, dveh prenosnih motornih brizgaln in avtocisterne s 5000 litri vode.

Letos so dokončno upokojili avtocisterno znamke Mercedes-Benz iz leta 1977, ki jo je zamenjala nova avtocisterna znamke Scania z zmogljivostjo 6000 litrov vode in omogoča pretok črpalke 3000 litrov na minuto.

Društvo trenutno vodi Boštjan Irgolič in šteje skoraj sto članov, med njimi je okoli 35 operativnih gasilcev.

STA