Kanadsko-avstrijska multinacionalka Magna še vedno čaka na okoljevarstveno dovoljenje za zagon lakirnice v Hočah, kot so pojasnili za STA, pa časovnica zaenkrat ostaja nespremenjena. Zagon poskusne proizvodnje načrtujejo v začetku leta 2019, redna proizvodnja pa naj bi stekla spomladi.

Verjamejo, da je postopek v zaključni fazi

V Magni pravijo, da so izpolnili vse zakonske zahteve in različna pričakovanja deležnikov v postopku izdaje okoljevarstvenega dovoljenja. Zato verjamejo, da je postopek v zaključni fazi, na vprašanje, kdaj pričakujejo dovoljenje, odgovarjajo v avtomobilski multinacionalki. Postopek vodi Agencija za okolje (Arso), kjer so za STA dejali le, da glede na dejstvo, da je postopek še v teku, tega ne bodo komentirali.

Nedavno je sicer na Arsu potekala ustna obravnava, na kateri so lahko sodelovali vsi trije stranski udeleženci – občina Miklavž na Dravskem polju, Zveza ekoloških gibanj (ZEG) in Regionalno okoljsko združenje okoljevarstvenikov (ROVO).

Kot so v zvezi s tem povedali v Magni, so tam odgovorili na vsa vprašanja, na katera kot vlagatelj lahko, po zaključeni ustni obravnavi pa sodelujoči dodatnih predlogov in vprašanj niso izpostavili, rok za to pa je prejšnji petek že potekel.

Urejajo zunanjost tovarne

Sicer pa gre h koncu tudi gradnja objektov in nameščanje notranje opreme. Pravkar začenjamo z nameščanjem posameznih elementov proizvodnje in sinhronizacijo procesov, hkrati pa urejajo tudi zunanjost tovarne. Med drugim bodo zasadili okoli 80 dreves, doslej so uredili že približno 24.000 kvadratnih metrov zelenih površin, skupaj jih nameravajo več kot 50.000.

Aktivni so tudi na kadrovskem področju, saj so doslej zaposlili okoli 140 ljudi. Približno 90 jih je zaposlenih v Hočah, 50 pa jih je trenutno na usposabljanju v Gradcu. Pred začetkom testnega obratovanja bodo zaposlili dodatne sodelavce, in sicer v proizvodnji, logistiki in informatiki.

Uresničitev odvisna od naročil

Obenem v ozadju potekajo tudi aktivnosti za izvedbo druge, še obsežnejše faze projekta, ki vključuje proizvodnjo celotnega avtomobila, a o tem v Magni za zdaj niso preveč konkretni. Njihove uresničitev je namreč odvisna predvsem od naročil njihovih partnerjev, zato je trenutno po njihovem še prezgodaj za kakršnekoli napovedi.

Dokumentacijo za pridobitev okoljevarstvenega dovoljenja za omenjeno drugo fazo projekta pa so medtem že pripravili in jo dostavili Arsu, so še pojasnili v Magni.

STA