Infrastrukturna ministrica je danes po obisku Šentilja, Pesnice in na koncu še Maribora, tudi poudarila, da država nima pravne podlage, da na cesti H2 zahteva vinjeto.

Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek je danes obiskala severovzhodno Slovenijo, saj si ogledala rekonstrukcijo križišča v Šentilju ter zaključena dela nadgradnje železniškega odseka železniške povezave Pesnica-Šentilj-državna meja v Šentilju in povezavo do državne meje v Pesnici. Ustavila se je tudi v Mariboru, kjer si v družbi župana Saše Arsenoviča ogledala gradbišče nadgradnje mariborske železniške postaje, ogled pa je sklenila z obiskom Ljubljanske ulice v Mariboru, kjer gradijo podvoz.

Dela v Šentilju zaključena spomladi

Novo krožišče bo namreč pot skozi Šentilj olajšalo prebivalcem, obiskovalcem, pa tudi tistim, ki Šentilj zgolj prečkajo, saj je zlasti v zimskem času v tem križišču nastajal prometni kolaps. Dela bodo zaključena spomladi.

Vožnja v prestolnico primerljiva z avtomobilom

Kot je v uvodu povedala ministrica v izjavi za javnosti, je vesela, ker si je lahko v živo ogledala projekte obnove železniške infrastrukture na tem koncu države in ugotovila, da tečejo po načrtu v vseh pogledih. »Gre za velik projekt, ki je vreden več kot 250 milijonov evrov. Samo železniška postaja v Mariboru je vredna 33 milijonov in prepričala sem se, da je to za mesto velika stvar. Če bo vse po sreči in kot kaže bo, bo naslednje leto od jeseni naprej tudi z novimi vlaki, ki jih bodo dobile Slovenske železnice, pot iz Maribora v Ljubljano vožnja trajala uro in pol,« je pojasnila Bratuškova in dodala, da je to primerljivo z vožnjo z avtomobilom.

Ni pogojev, da bi cesta bila cestninska

Omenila je, sicer neodvisno od tega projekta, da je kakšna dva tedna nazaj, kot smo poročali, ustanovila delovno skupino, ki bo imela nalogo pripraviti dolgoročno strategijo razvoja železnike infrastrukture in v sodelovanju s sosednjimi državami preveriti možnosti uvedbe hitrih vlakov v naši državi. »Prejšnji teden smo iz našega ministrstva dali v medresorsko usklajevanje še vladni akt, ki bo hitro cesto v Mariboru H2 izvzel iz vinjetnega sistema, kar je bila tukajšnja dolgoletna želja. Jasno želim povedati, da je ta akt v medresorskem usklajevanju zato, ker država nima pravne podlage, da na tej cesti zahteva vinjeto,« je poudarila ministrica. Po njenem v tem trenutku cesto definirajo zgolj kot necestninsko cesto, ker ne obstajajo pogoji, da je cestninska. »V nadaljevanju bo treba skupaj s finančni ministrstvom poiskati odgovor,« je dejala Bratuškova.

Prihodnje leto po nadvozu do Europarka

Arsenovič pa pravi, da je izjemno vesel ministričinega obiska, saj je s tem pokazala, da ji je zelo mar, kako dela potekajo. »Veselim me, da gre vse, tako časovno kot finančno, po načrtih. Po mojem je takšno tudi pravo razmišljanje države na infrastrukturnem področju za to območje, da se bomo lahko še boljše razvijali. Izjemno dobra pa je tudi novica glede vinjete na hitri cesti H2,« je pojasnil župan, ki verjame, da jih čaka še nekaj izzivov, saj imamo še nekaj odprtih stvari, ki jih bodo reševali v dobrobit celotne regije. »Kar se tiče naše vizije mesta, so ti projekti izjemnega pomena. Danes je lep dan, in če k temu dodam, da bomo imeli sicer ne tako veliko in moderno postajo kot jo ima prestolnica, je to zagotovo lep signal za mesto,« je dejal župan. O podvozu na Ljubljanski cesti, ki bo zmanjšal zastoje v tem delu mesta, pa, da se bo odlično vključil tudi v snovanje boljšega parka in povezave z nadvozom do Europarka za pešce in kolesarje, kar bo prispevalo k boljši kvaliteti življenja občanov. Začetek del povezave do Europarka pa župan pričakuje najkasneje v začetku prihodnjega leta.