Na okrogli mizi, ki je potekala 16.junija v Portorožu, so udeleženci ugotavljali in razpravljali številne probleme in rešitve, ki jih je prineslo leto korone. Janez Rebec je ob tem poudaril, da je kmetijska panoga relativno dobro preživela koronakrizo. Boji pa se, da se obeta nova, morda še veliko hujša kriza.

V najhujših časih smo dobavljali nemoteno, bili smo osrednja hrbtenica oskrbe. In sistem se ni zrušil.” V pozdravnem govoru je Janez Rebec iz Zbornice kmetijskih in živilskih podjetij izjavil Rebec pri tem vseeno opozarja, da je zaradi izjemne rasti cen surovin pred nami potencialna nova kriza. Dodal je še, da je koronska kriza prinesla tudi nekaj dobrega, saj so mnoga podjetja prodrla z novimi zgodbami in uvedla nove pristope.

Neposredno iz Portugalske, kjer je potekala razprava o novem programskem obdobju skupne kmetijske politike, se je okrogle mize v Portorožu udeležil tudi kmetijski minister Jože Podgoršek. Na dogodku je Podgoršek izrazil prepričanje, da so na razpravi precej zbližali stališča in da bodo v roku 14 dni “zreli” za doseg političnega dogovora. Omenil je še, da je dogovor treba doseči čim prej, sicer bo ogrožen tudi začetek izvajanja novega programskega obdobja. Aleš Cantarutti, generalni direktor GZS, pa je na posvetu izpostavil pomembnost samooskrbe in čim krajše prehranjevalne verig in opozoril, da so z do zdaj sprejetimi protikoronskimi ukrepi relativno zadovoljni, vendar pa se bodo posledice zaprtja držav in celin zares pokazale šele, ko bodo protikoronskih ukrepi izzveneli.

Ekonomist Aleš Kuhar je na dogodku predstavil tudi analizo poslovanja živilske panoge v letu 2020 in ob tem dejal, da se je na globalni ravni v zadnjem letu dni zgodila hitra rast cen surovin, katerega glavno gonilo so bile oljnice. Pomembno vlogo pri rasti cen so imele tudi rasti cen energentov in politični pritiski. V Sloveniji so maloprodajne cene hrane nihale okoli povprečja EU. Kuhar je še navedel številke, po katerih je živilska industrija ob triodstotnem upadu prihodkov realizirala okoli 112 milijonov evrov čistega dobička. Obenem panoga beleži druge spodbudne kazalnike, kot sta petodstotna rast donosnosti prodaje in prav tolikšna rast dodane vrednosti na zaposlenega.