Ali ste kdaj pomislili, koliko neprebranih elektronskih sporočil imate v svojem e-poštnem predalu? Morda so to obvestila iz družbenih omrežij, promocijska sporočila, stara obvestila ali pa pomembni dokumenti, ki ste jih enostavno spregledali.
Morda se zdi, da digitalni svet nima vpliva na okolje, vendar resnica ni tako preprosta. Vsako neprebrano elektronsko sporočilo, ki ga hranite v svojem predalu, prispeva k ogljičnemu odtisu.
Digitalni odtis elektronskih sporočil
Vsako poslano, prejeto ali shranjeno elektronsko sporočilo zahteva energijo. Podatkovni centri, kjer so shranjeni naši e-poštni računi, potrebujejo ogromno električne energije za delovanje in hlajenje strežnikov. Po ocenah raziskave iz leta 2019, povprečno elektronsko sporočilo proizvede približno 4 grame CO2. Če ima povprečen uporabnik več tisoč neprebranih sporočil, si lahko predstavljamo, koliko emisij se kopiči.
Študija francoskega energetskega podjetja EDF je ugotovila, da če bi vsak odrasli uporabnik v Franciji izbrisal 50 starih e-poštnih sporočil, bi bilo mogoče prihraniti 25.000 ton CO2 letno, kar je enakovredno odstranitvi 10.000 avtomobilov z ceste. Podobne ocene lahko pričakujemo tudi v drugih državah z velikim številom uporabnikov interneta.
Kako elektronska sporočila vplivajo na okolje?
Energija za podatkovne centre
Datacentri so osrčje digitalne infrastrukture. Delujejo neprestano in za to porabijo ogromno energije, ki prihaja večinoma iz neobnovljivih virov. Več podatkov pomeni večje energetske potrebe.
Hlajenje
Strežniki, ki shranjujejo naše podatke, se segrevajo in zato potrebujejo učinkovite hladilne sisteme, kar še dodatno povečuje porabo energije.
Proizvodnja in reciklaža opreme
Datacentri potrebujejo stalno nadgradnjo opreme, kar pomeni več proizvodnje elektronskih naprav in posledično več elektronskih odpadkov.
Kaj lahko storimo?
Predvsem – redno brišemo stara e-poštna sporočila in poskrbimo, da se odjavimo od prejemanja elektronskih novic spletnih strani, ki nas ne zanimajo. Le pomislite, koliko promocijskih sporočil prejmete, ker ste nekoč ob nakupu na neki spletni strani odkljukali, da vam lahko stran občasno pošlje promocijska sporočila ...