Tovornjaki, ki nam glavobole na cestah povzročajo predvsem v dopustniških dneh, so odgovorni za 25 % vseh emisij toplogrednih plinov. Kaj storiti z njimi, če želimo bolj zeleno prihodnost?

Čeprav težka tovorna vozila oziroma tovornjaki predstavljajo le 1 % vseh vozil na svetu, pa so s svojo vožnjo krivi za kar 25 % vseh emisij toplogrednih plinov, kar je zaskrbljujoče in nikakor ne zanemarljivo. Ob vseh ukrepih, ki jih sprejemamo za prihodnost našega planeta, je nujno, da nekaj ukrenemo tudi s tovornjaki. Prva rešitev je gotovo tesno sodelovanje med javnostjo in industrijo, saj mora svoj delež odgovornosti za dobrobit planeta in okolja prevzeti predvsem slednja, pri tem pa ji mora politiki pomagati z odstranitvijo vseh ovir.

Elektrika – ja ali ne?

Konec težkim emisijam bi tako zadala že elektrifikacija težkega prometa, ki ne predstavlja znanstvene fantastike, ampak preprosto in trajnostno tehnološko rešitev. Morda si električne tovornjake res težko predstavljamo, a dejstvo je, da je tehnologija tudi zanje izpopolnila vse potrebno.

Glavna problema oziroma pomisleka, ki se sicer pojavljata, sta količina električne energije, potreba za polnjenje tovrstnih električnih tovornjakov in pa vprašljivost ekološkosti polnilnih baterij. Medtem ko prvi pomislek hitro odbijemo z dejstvom, da je tehnologija obnovljivih virov danes izjemno dobra ter cenovno dostopna, dvom o baterijah sicer ni povsem razrešen, pa vendar inovacije vsak dan znova dokazujejo, da bomo počasi uspeli ustvariti tudi okolju prijazno baterijo ali vsaj baterijo, ki jo bo mogoče skoraj v celoti reciklirati.

Bi tovornjak na baterije sploh zdržal?

Pri uvajanju električnih tovornjakov bi sicer prvo težavo predstavljala cena, ki bi bila na začetku gotovo izjemno visoka – prav na tem mestu lahko z ekološkimi subvencijami, davčnimi olajšavami ter finančno pomočjo podjetjem močno prispevajo vodstva posameznih držav ter tako olajšajo prehod od klasičnih na električna težka tovorna vozila ter pri tem poskrbijo tudi za prihodnost okolja.

40-ton težek tovornjak bi lahko z enim polnjenjem baterije prepeljal kar 400 kilometrov.

Za prehod na električne tovornjake je že vse skoraj nared, svoje pa govorijo tudi statistične napovedi – tako bi glede na trenuten tempo izboljšav baterij za električna vozila, 40-ton težek tovornjak lahko z enim polnjenjem baterije prepeljal kar 400 kilometrov, kar vsekakor zavrača vsakršen dvom o moči baterij. V naslednjih desetih letih bi lahko bile baterije celo toliko močnejše, da bi z enim polnjenjem zmogle zdržati tudi do 800 kilometrov!

Čas polnjenja ni več pomislek

Tudi čas polnjenja ni več težava – če je bilo v testnih fazah pred časom potrebnih več ur, da se je tovornjak v celoti napolnil, je trenutno stanje na trgu električnih tovornjakov precej boljše. Tovornjak tako v sistemu hitrega polnjenja na 4 ure in pol potrebuje obvezen 45-minutni polnilni počitek, ki nikakor ne bo odveč tudi vozniku. Pričakujemo lahko, da bo v prihodnjih letih polnilni čas še krajši, frekventnost polnjenja pa še manjša.

Tovornjak tako v sistemu hitrega polnjenja na 4 ure in pol potrebuje obvezen 45-minutni polnilni počitek, ki nikakor ne bo odveč tudi vozniku.

Ko v ozir vzamemo vse prednosti tehnologije, je jasno, da bo naša prihodnost električna, pa če si to želimo, ali ne. Kar je pomembno, je, da bomo le na tak način uspešno kljubovali emisijam toplogrednih plinov in zaskrbljujočim posledicam podnebnih sprememb.

Vir: WE Forum