Slovenija

Kateri otroški varnostni sedež je najboljši in katere bi vam po testu odsvetovali?

Uredništvo , 10.01.24 ob 18:20

Med testiranimi otroškimi varnostnimi sedeži je tudi nekaj takih, ki so dobili oceno slabo.

Kateri otroški varnostni sedež je najboljši in katere bi vam po testu odsvetovali?

Avto-moto zveza Slovenije je v sodelovanju s partnerskimi avtomobilskimi klubi in organizacijami za varstvo potrošnikov minulo leto opravila test 50 otroških varnostnih sedežev vseh velikosti oziroma razredov, rezultate pa v dveh delih objavila v AMZS Motoreviji in na spletni strani AMZS. Večina sedežev je preskus uspešno opravila, so pa med njimi tudi izjeme – uporabo sedežev, ki so dobili oceno slabo, AMZS odsvetuje. Med preskušenimi je bil tudi sedež galaxy blagovne znamke FreeON  slovenskega podjetja Apollo, ki je dobil oceno zadovoljivo.

Kakšna so merila upravljanja?

Neodvisen in temeljit test otroških varnostnih sedežev se je v več kot 30 letih uveljavil kot pomemben pripomoček za starše, ki želijo svoje otroke v avtih prevažati čim bolj varno in ki se znajdejo pred nepregledno izbiro sedežev. »V sodelovanju s partnerskimi evropskimi avtomobilskimi klubi in potrošniškimi organizacijami vsako leto preskusimo otroške varnostne sedeže, ki jih izdelovalci ponudijo na trgu. S čelnimi in bočnimi preskusnimi trki, s potekom varnostnih pasov in stabilnostjo pritrditve sedeža v avto temeljito preverimo varnostne lastnosti. Merilo upravljanja vključuje pripenjanje otroka, vgradnjo sedeža, primernost za različne velikosti otroka, jasnost navodil za uporabo in možnost čiščenja. Pri merilu ergonomija preverimo prostornost sedeža za otroka, prostor, ki ga sedež zavzema v avtu, položaj sedenja in udobje sedenja. V laboratoriju preverimo še vsebnost škodljivih snovi – sredstev proti gorenju, naftalina, ftalatov in drugih snovi, ki lahko škodijo zdravju otrok, pri čemer se ravnamo po merilih, ki veljajo za otroške igrače«, je kriterije in način testiranja predstavil odgovorni urednik AMZS Motorevije Blaž Poženel in dodal, da morajo vsi sedeži, ki so naprodaj v trgovinah, ustrezati standardom na tem področju, a je test evropskih avtomobilskih klubov in potrošniških organizacij strožji od osnovnih varnostnih standardov, zato tudi prihaja do razlik v ocenah.

[[image_1_article_62161]]

Med 50 testiranimi sedeži trije z oceno slabo

Bilanca leta 2023, ko je bilo na testu 50 otroških varnostnih sedežev, je sledeča: 32 sedežev je dobilo oceno dobro, 15 zadovoljivo, trije pa oceno slabo, kar pomeni, da AMZS njihovo uporabo odsvetuje. K takšni oceni je pripomogla pogosta težava – prevelika vsebnost škodljivih snovi. V prvem delu testa, katerega rezultate je AMZS objavil spomladi, so  strokovnjaki v prevleki Besafovega sedeža iZi twist M zaznali preveliko količino naftalena (poznamo ga tudi pod imenom naftalin), ki ga izdelovalci uporabljajo za sintezo sintetičnih barvil in za zaščito izdelkov, v previsokih koncentracijah pa velja za kancerogeno snov. V drugem oziroma jesenskem delu testa pa so strokovnjaki preveliko vsebnost naftalina zaznali v materialih za prevleko pri Maxi-Cosijevih sedežih pebble 360 Pro + familyfix 360 pro in pebble 360 pro.

Slovenski sedež zadovoljivo prestal preskus

Vse od časov otroškega varnostnega sedeža Bob slovenskega izdelovalca Čenča iz Žirov na testih otroških varnostnih sedežev ni bilo sedežev slovenskega izdelovalca. Tokrat so partnerji na pobudo AMZS v preskus vključili tudi sedež galaxy blagovne znamke FreeON, ki je v lasti ptujskega podjetja Apollo. Pri merilih varnosti je sedež dobil oceno 2,4 (dobro), pri upravljanju 3,1 (zadovoljivo), pri ergonomiji 2,7 (zadovoljivo) in pri škodljivih snoveh 1,8 (dobro) – skupaj zadovoljivo.

Kmalu le še sedeži z oznako R 129

Za kupce novih otroških varnostnih sedežev še ena pomembna informacija: v državah Evropske unije se končuje obdobje prodaje novih sedežev, ki so bili homologirani po »starem« standardu R 44. Od lanskega septembra namreč sedežev po tem standardu ni več dovoljeno izdelovati in homologirati, od septembra 2024 pa bo prepovedana tudi prodaja takšnih novih sedežev. Do takrat je dovoljena le še prodaja iz zaloge novih sedežev po standardu R 44. Seveda pa lahko te sedeže uporabniki še naprej uporabljajo v svojih avtih, so sporočili iz AMZS.

Poženel pred nakupom novega otroškega varnostnega sedeža še svetuje, naj starši, poleg rezultatov testa, preverijo, če lahko izbrani sedež sploh namestijo v svoj avto in kako udobno se v sedeži počuti otrok, za katerega ga kupujejo. 

Prometna varnost
Vozniška dovoljenja na kmalu tudi na mobilnih telefonih
računalniki
Afera računalniki: Znano komu v roke prvih 3000 prenosnikov
Preiskovalna komisija
Sršen pred komisijo DZ: Ni bilo vmešavanja v odločitve o oglaševanju