Čeprav je šele julij in številni poležavajo na plažah, nekateri trgovci že zgodaj začnejo priprave na praznično sezono. Vse več trgovin se odloča za zgodnje postavljanje božičnih okraskov in dekoracij v svojih prodajnih prostorih, s čimer želijo pritegniti pozornost potrošnikov ter ustvariti edinstveno nakupovalno izkušnjo. Kljub mnenjem nekaterih kritikov, ki opozarjajo na prezgodnje praznično okrasitev, trgovci menijo, da ima ta strategija številne prednosti.

Zakaj so na trgovinskih policah že poleti božičnih okraski?

Ena od glavnih prednosti postavitve božičnih okraskov že v poletnih mesecih je ustvarjanje prazničnega vzdušja v trgovinah. Zgodnja okrasitev s prazničnimi dekoracijami, kot so božična drevesa, lučke, venčki in okrasne figurice, vzbudi občutek prazničnega veselja pri potrošnikih. To lahko pripomore k povečanju nakupne vneme, saj ljudje občutijo močno povezanost z božičnim obdobjem, ki ga pogosto povezujejo z družinskimi trenutki in darili.

Prednost je tudi v tem, da trgovci spodbujajo zgodnje nakupovanje. Potrošniki, ki že zgodaj opazijo praznične dekoracije in izdelke, lahko začnejo razmišljati o nakupih za božične praznike že prej, kar pomeni, da bodo večinoma opravili svoje nakupe postopoma. To je za trgovce pomembno, saj se lahko s tem zmanjša pritisk na blagajne in zaloge med običajno zelo prometno praznično sezono.

Zgodnja postavitev božičnih okraskov omogoča trgovcem, da izstopajo iz množice in se izkažejo za bolj konkurenčne. Potrošniki imajo tako možnost izbirati med večjo ponudbo božičnih izdelkov, kar lahko poveča privlačnost trgovine. Ta konkurenčnost lahko pripomore k pridobivanju novih strank, ki iščejo pravo destinacijo za svoje božične nakupe. Trgovcem omogoča tudi daljše obdobje prodaje teh izdelkov. Namesto da bi se osredotočili le na nekaj tednov pred prazniki, lahko prodajni čas podaljšajo na več mesecev. To je še posebej koristno za tiste, ki radi načrtujejo in opravijo svoje nakupe prej, da se izognejo zadnjim trenutkom in gneči.

Znano je, da praznična dekoracija dviguje razpoloženje in povzroča občutke radosti ter nostalgija. S postavitvijo božičnih okraskov že v poletnih mesecih trgovine ustvarijo prijetno vzdušje, ki lahko privabi potrošnike, da bodo dlje časa ostali v trgovini in se bolj poglobili v nakupovalno izkušnjo.