Na Srednji šoli za gostinstvo in turizem Maribor je danes potekala zaključna konferenca projekta InnoVet, v okviru katerega so partnerji iz Slovenije, Hrvaške in Srbije med drugim vzpostavili skupno digitalno bazo turističnih znamenitosti in mobilno aplikacijo za njihovo raziskovanje. Osrednja tema projekta je participativni turizem, rezultati projekta - trije priročniki za dijake in študente turističnih smeri ter aplikacija za mapiranje turističnih znamenitosti in zanimivosti - pa naslavljajo predvsem dijake in študente srednjih in strokovnih turističnih šol, lokalno skupnost in turiste.

InnoVet je dvoletni projekt, ki ga financira program EU Erasmus+

Vodi in koordinira ga Turistična skupnost Karlovške županije, ob Srednji šoli za gostinstvo in turizem Maribor pa sodelujejo še Zavod za turizem Maribor, Trgovsko-gostinska šola Karlovac, Gostinsko-turistična šola Beograd ter podjetja GosTur, Ferial in Ericsson Nikola Tesla. Skupna vrednost projekta za obdobje od 1. oktobra 2022 do 30. septembra 2024 je 250.000 evrov.

"Posebnost tega projekta je sodelovanje izobraževalne sfere, turističnih združenj in zasebnega sektorja," je povedal direktor Turistične skupnosti Karlovške županije Željko Fanjak. Zasebna podjetja so bila zadolžena za snovanje tehničnih rešitev. Aplikacijo za mobilne telefone, ki ponuja nov način raziskovanja turističnih znamenitosti v treh državah, je razvilo podjetje Ericsson Nikola Tesla iz Zagreba, vsebino pa so dodali dijaki srednjih šol iz Maribora, Karlovca in Beograda.

Maribor je pilotno mesto

Aplikacija InnoVet naj bi ob koncu projekta vsebovala okoli 1500 zapisov s strukturiranimi podatki o turističnih znamenitostih v pilotnih mestih Maribor, Radovljica, Karlovec, Zagreb, Reka, Beograd in Skopje. Med drugim omogoča filtriranje znamenitosti, ki so dostopne za gibalno ovirane osebe, in prijavo poškodb turistične infrastrukture.

"V podjetju Ericsson Nikola Tesla vidimo sodelovanje v projektu InnoVet predvsem kot priložnost, da skupaj z javnimi, izobraževalnimi in zasebnimi institucijami prispevamo k pozitivnemu vplivu na skupnost," je povedal predstavnik omenjenega podjetja Ivica Projić. Poleg razvoja digitalne podatkovne baze turističnih znamenitosti so med izkupički projekta tudi trije priročniki za dijake in študente turističnih smeri. "Ta projekt je za nas pomemben tudi zato, ker bomo z njegovo pomočjo spodbudili zanimanje učencev za turizem prek njihovega lastnega sodelovanja v procesih digitalizacije in zelene tranzicije," je še povedal Fanjak.

"Povezovanje, sodelovanje in učenje drug od drugega je dragocena strokovna pridobitev za vse partnerje v projektu," je izpostavila predstavnica podjetja GosTur Helena Cvikl. Projekt InnoVet je po njenih besedah omogočil oblikovanje in preizkušanje sodobnih pristopov pri delu z dijaki in študenti. "Veseli me, da smo se v okviru izdelave priročnikov dotaknili problematike terminološke zmede v turizmu in poskušali poenotiti del strokovne terminologije na ravni vključenih treh držav, kar je gotovo njihova dodana vrednost," je dodala.

STA