Inovativnost, predanost in podjetniški duh mladih dijakov Srednje ekonomske šole in gimnazije Maribor so slednje na nedavnem mednarodnem sejmu učnih podjetij pripeljali do vrha, kjer so s svojimi idejami prepričali strokovno komisijo in konkurenco iz Slovenije in tujine.
Učni podjetji PetFind in Sledi Žoga sta se s svojo izvirnostjo in premišljenimi poslovnimi modeli dokazali kot eni izmed najbolj perspektivnih udeležencev letošnjega sejma. PetFind je osvojil prestižno 1. mesto v mednarodni kategoriji, 1. mesto za najboljšo poslovno idejo ter 3. mesto za najboljši sejemski nastop. Ekipa Sledi Žoga pa si je prislužila 3. mesto v mednarodni kategoriji in 2. mesto za sejemski nastop.
PetFind je drzna ideja, ki rešuje resničen problem
Ekipa PetFind, pod mentorstvom profesorice Žive Vrečko, je predstavila inovativno rešitev za lastnike hišnih ljubljenčkov – pametno identifikacijsko značko s sledenjem in dodatnimi funkcijami, ki lastnikom pomaga pri iskanju izgubljenih živali. S svojo drznim in domiselnim poslovnim modelom so osvojili najvišjo nagrado v mednarodni kategoriji, hkrati pa si prislužili tudi 1. mesto v kategoriji poslovne ideje na državnem tekmovanju.
[[image_1_article_75372]]
»Vsaka dobra zgodba se začne z idejo. Pri naših dijakih učnega podjetja PetFind je bila ta ideja sveža, drzna, inovativna, obsežna in polna strasti. Od prvih zametkov poslovnega načrta, neštetih premlevanj, popravkov in testnih predstavitev do bleščečega nastopa na sejmu ... njihova pot je bila vse prej kot lahka, a prav zato toliko bolj izjemna,« pove mentorica Vrečko.
[[image_2_article_75372]]
»Ko smo stopili na 19. mednarodni sejem učnih podjetij, smo vedeli, da smo pripravljeni – a nihče ni pričakoval, da bomo pustili takšen vtis. Konkurenca je bila letos res močna in stojnice učnih podjetij čudovite. UP PetFind je zasedel 1. mesto na državnem tekmovanju v kategoriji poslovna ideja, 3. mesto v kategoriji sejemski nastop in zmago (1. mesto) na mednarodnem tekmovanju. Fantastično, izjemno, nepozabno.«
[[image_3_article_75372]]
»A tisto, kar je resnično štelo, ni bila le zmaga, temveč spoznanje, da so se kot ekipa izoblikovali v mlade podjetnike, ki so samozavestno stopili pred komisijo, odgovarjali na vprašanja in s ponosom predstavljali svojo idejo. Vsak član ekipe je prispeval svoj košček sestavljanke in prav ta raznolikost ter povezanost sta bili ključ do njihovega uspeha,« še dodaja mentorica in pripomni:
»Najlepši trenutki? Brez dvoma tisti, ko so sami pri sebi ugotovili, da zmorejo. Ko so se med pripravami bodrili in spodbujali, ko so kljub stresu našli čas za smeh in ko so na koncu skupaj slavili nepozaben uspeh.«
Tehnologija v službi golfistov
Pod mentorstvom profesorice Karmen Vaupotič so dijaki razvili inovativni produkt BallBuddy, pametno golf žogico s funkcijo sledenja preko aplikacije. Ta omogoča golfistom, da spremljajo lokacijo izgubljenih žogic, analizirajo svoje udarce, sodelujejo na virtualnih turnirjih in izboljšujejo svojo igro z digitalnim caddijem ter prehranskimi nasveti.
[[image_4_article_75372]]
»Kot mentorica sem izjemno ponosna na to čudovito ekipo iz oddelka 3. d, programa Ekonomski tehnik. Od smeha, deljenja mnenj pri realizaciji idej in proaktivnega dela pri razvoju in izvedbi vseh materialov za predstavitev podjetja na stojnici in pred komisijo se jim je obrestovalo,« je ponosno povedala mentorica Vaupotič, ki je dodala:
»Njihova pot se ni začela na sejmu in se tam tudi ni končala – še naprej stopajo samozavestno naprej, polni novih znanj, izkušenj in predvsem – podjetniškega zagona.«
[[image_5_article_75372]]
Poleg uspeha na sejmu so dijaki navdušili tudi na regijskem tekmovanju POPRI, kjer so si s svojim poslovnim 'pitchom' zagotovili uvrstitev v veliki finale nacionalnega tekmovanja, ki bo aprila v Novi Gorici.
[[image_6_article_75372]]
Podjetniška prihodnost je v varnih rokah
Obe ekipi sta dokazali, da je prihodnost slovenskega podjetništva svetla. Njihov uspeh pa ni le rezultat talentov, temveč tudi trdega dela, timskega duha in podpore mentoric ter šole, pri tem pa je bila ključna tudi podpora partnerjev iz gospodarstva, kot so Chipolo, Decathlon Slovenija in Restavracija MAK, ki so dijakom pomagali z nasveti in praktično podporo.
Sejem bo dijakom vsekakor ostal v nepozabnem spominu – kot izkušnja, ki jih je oblikovala, okrepila in jim dala zagon za nove podvige, sta prepričani mentorici, ki sta gotovi, da si obe zgodbi zaslužita nadaljevanje in da bodo mladi podjetniki tudi v prihodnosti dosegli še veliko.