V poletni vročini se ponavadi raje izognemo pripravi hrane v pečici, neradi tudi kuhamo obroke, ki s pripravo vzamejo veliko časa. Poiskali smo nekaj idej, kako s čim manj truda in dodatne toplote pripravimo okusne in zdrave jedi.

Poletje ponuja ogromno svežih sestavin, ki naredijo kuhanje in pripravo hrane hitro, enostavno in zdravo. Na voljo je veliko svežega sadja in zelenjave, možnosti za kombiniranje pa je ogromno. Med spodnjimi recepti se najdejo predlogi za lahka kosila ali za sveže sladice.

Testeninska solata s pestom, mocarelo, olivami in paradižniki

Ko vam v poletni vročini zapaše nekaj “testeninskega”, je najbolje, da posežete po testeninski solati. Če se vam ne ljubi kuhati, lahko uporabite kar ostanek že kuhanih testenin in jih z nekaj okusnimi dodatki v hipu spremenite v pravo sredozemsko poslastico.

Sestavine za 4 osebesuhih testenin (metuljčki, svedrčki, peresniki ipd.), 2 do 3 žlice pesta z baziliko, sok pol limone, olivno olje, češnjevih paradižnikov, mocarele v slanici, vloženih črnih oliv

V loncu zavremo večjo količino osoljene vode za kuhanje testenin. V krop stresemo testenine in jih kuhamo toliko časa, kot je označeno na embalaži. Kuhane testenine dobro odcedimo, stresemo v večjo skledo ter zmešamo s pestom in limoninim sokom. Če se nam zdijo testenine zelo suhe, dodamo še malo olivnega olja.

Češnjeve paradižnike operemo. Večje sadeže razrežemo na četrtine, manjše pa pustimo cele ali jih razpolovimo. Mocarelo dobro odcedimo in narežemo na približno enako velike koščke, ki jih skupaj s paradižniki in olivami stresemo v skledo s teseninami. Dobro premešamo. Pripravljeno solato pred postrežbo dobro ohladimo v hladilniku.

Kuskus z zelenjavo

Hitro pripravljen hranljiv obrok iz kuskusa in sveže zelenjave. Jed, ki bo zasvojila vse vegetarijance in ljubitelje zelenjave. Ponudimo ga lahko kot prilogo h pečenemu jagenjčku ali svinjskim rebrcem.

Sestavine za 4 osebe: kuskusa, zelena paprika, bučka, češnjevih paradižnikov, mlada čebula, korenčka, praženih mandeljnov, indijskih oreščkov, olivnega olja, soli

Kuskus stresemo v skledico, ga malo posolimo in premešamo. Zavremo pol litra vode, ki jo vrelo prelijemo čez kuskus. Skledico pokrijemo in pustimo, da kuskus vpije vodo in se napne. Papriko, paradižnike, bučko in mlado čebulico operemo in osušimo. Papriki odstranimo semena in jo narežemo na manjše kose. Bučko razpolovimo in razrežemo na četrtinke. Paradižnike razpolovimo, večje lahko razrežemo na manjše kose. Čebulico narežemo na kolobarje. Korenček ostrgamo, operemo, razpolovimo in narežemo na manjše koščke.

V voku segrejemo olje, na katerem približno sedem minut med mešanjem pražimo vso narezano zelenjavo. Po želji jo lahko pražimo tudi nekaj minut več, vendar je dobro, da zelenjava ostane čvrsta. V popraženo zelenjavo vmešamo kuskus, vse skupaj dobro premešamo in solimo po okusu. Vok odstavimo in v kuskus vmešamo še mandlje ter indijske oreščke. Kuskus takoj serviramo na krožnike. Zraven ponudimo skledo kumarične solate z jogurtom.

Avokadova solata s špinačo in slanino

Solata je zelo okusna, nasitna in hranljiva. Avokado je bogat s koristnimi nenasičenimi maščobnimi kislinami in prehranskimi vlakninami, špinača odstranjuje vodo iz telesa in vsebuje življenjsko pomembne minerale, pinjole pa vsebujejo veliko proteinov in dobro vplivajo na prebavo. Seveda moramo omeniti tudi slanino, ki morda ni tako zelo zdrava kot ostale sestavine, poskrbi pa za odličen okus in solati doda malo hrustljavosti.

Sestavine za 1 osebo: zrel avokado, svežih špinačnih listov, olja. slanine, pinjol, olivnega olja, balzamičnega kisa, soli

Rezine slanine zrežemo na manjše kose. Špinačo očistimo, operemo pod tekočo vodo in dobro osušimo. Na kuhalnik pristavimo ponev in v njej na suho popražimo pinjole. Ponev večkrat dobro potresemo, da se pinjole ne zažgejo. Popražene pinjole stresemo v skledico, v ponev pa vlijemo malo olja in ga segrejemo. Na segreto maščobo položimo kose slanine in jih hrustljavo popečemo na obeh straneh. Pečene kose slanine poberemo iz ponve in položimo na krožnik, ki smo ga obložili s papirnatimi brisačkami, da se odteče odvečna maščoba.

Avokado prerežemo in z žličko ali nožem odstranimo koščico. Meso odstranimo iz lupine in ga narežemo na rezine, katere razporedimo po krožniku. Dodamo špinačo, hrustljave kose slanine in popražene pinjole. Solato rahlo začinimo s soljo, prelijemo z malo olivnega olja in balzamičnega kisa ter postrežemo.

Toskanska solata s hrustljavimi krutoni, rukolo in češnjevci (panzanella)

Tostanska solata oziroma panzanella, kot jo imenujejo, je ena najbolj enostavnih, svežih in barvitih solat. Originalno je sestavljena le iz paradižnika in kruha, lahko pa tudi s čebulo in baziliko, pokapana pa z olivnim oljem in vinskim kisom.

Sestavine za 2 osebi: 1/3 čabate, 1 skodelica (pisanih) češnjevcev, 2 črna paradižnika, 1/4 rdeče čebule, 2 žlici bučnih semen, 2 večji pesti rukole, olivno olje, sol, poper, vinski kis, balzamični kis (neobvezno)

Čabato natrgajte na koščke, jih prenesite na pekač, obložen s papirjem za peko, jih pokapajte z olivnim oljem, posolite in popoprajte in premešajte, ter pecite 5-10 minut v pečici, ogreti na 220°C. Vmes jih enkrat previdno premešajte. Kruh lahko seveda popečete tudi na ponvi.

Medtem, ko se kruh peče, paradižnik narežite na kocke, čebulo na tanke kolute, rukolo pa operite in osušite. Solato lahko pripravite tudi vnaprej, a jo z oljem in kisom začinite šele pred postrežbo, da se kruh preliva ne bo preveč napil. Solato lahko pred postrežbo dodatno obogatite še z nekaj kapljicami balzamičnega kisa ali omake.

Pečene breskve s sladoledom

Pečene breskve se v pečici skupaj z maslom, cimetom, sladkorjem in kapljicami vanilijeve esence spremenijo v božansko sladico. Poleg postrezite z vanilijevim sladoledom, breskve pa so odlične tudi z grškim jogurtom.

Sestavine za 2 osebi: 4 breskve, 1 velika žlica (rjavega) sladkorja, 1 žlička vanilijeve esence (ali vanilijevega sladkorja – v tem primeru dajte manj sladkorja!), maslo, cimet, vanilijev sladoled

Breskve operite in do suhega obrišite s kuhinjsko brisačo. Narežite jih na polovice in izdolbite koščico – breskvi zarežite na polovici, potem pa ju zavrtite vsako v svojo stran in breskev se bo razpolovila. V izdolbine dajte košček masla, pokapajte z nekaj kapljicami vanilijeve esence in potresite s cimetom.

Breskve pecite v pečici, ogreti na 190°C toliko časa, da se malenkost zmehčajo, približno 20 minut – dlje jih pečete, bolj bodo mehke. Pečene breskve servirajte na krožnik, poleg postrezite s sladoledom ali pa dajte na vsako polovičko žličko sladkanega (grškega) jogurta.

Borovničevo-kokosove lučke

Sladoledne lučke! Popolnoma odlične, popolnoma veganske, popolnoma enostavne. Pa še lepe za pogledat. Za pripravo lahko uporabite katero koli jagodičevje, odlične pa so tudi z višnjami ali češnjami. Če mandljevega mleka nimate, uporabite mleko, ki ga imate na razpolago.

Sestavine za 5 manjših lučk: 100 g borovnic, 2 žlici javorjevega sirupa, 80 g kokosovega mleka, 70 g (mandljevega) mleka

Sadje in žlico javorjevega sirupa dajte v kozico in segrevajte, da se sadje zmehča. Če je sadje sveže, dodajte približno žlico vode. Sadje bo spustilo nekaj tekočine. Kuhljajte toliko časa, da se tekočina malo pokuha in malenkost zgosti. Zmehčano sadje odstavite z ognja in pustite, da se malo ohladi.

Kokosovo in mandljevo mleko zmešajte z žlico javorjevega sirupa. V modelčke za lučke dajte najprej mleko, potem pa še sadje s tekočino. Sadje bo v mleko potonilo, lahko pa še vseeno malo premešate, da se sadje in mleko porazdelita. Lučke postavite v zamrzovalnik. Ko si lučke zaželite, jo za 30 sekund postavite pod vročo vodo, ji odstranite modelček in poližite.