V prihodnosti vožnja s kolesom ne bo omejena le na ceste in kolesarske poti, slednje z neverjetnimi projekti predstavljajo tudi evropska mesta.

Amsterdam, ki je ob tulipanih in mostovih znan tudi po neštetih kolesih, je na drugem Kolesarskem arhitekturnem bienalu predstavil napredne, kreativne in dih jemajoče infrastrukturne projekte, katerih namen je spodbujanje ljudi h kolesarjenju – do leta 2030 naj bi bila polovica urbanih premikov opravljena na kolesu.

Adam Stones, eden od organizatorjev, je za tuje medije povedel, da z infrastrukturnimi predlogi in izdelavo vizualnih rešitev amsterdamski bienale skuša spremeniti prihodnjo podobo mest. Želijo pokazati, kaj vse je mogoče, če le izrazimo kreativnost.

Kolesarjenje je trajnosten, okolju prijazen način prevoza, ki v svet ne pošilja emisij.

Portal World Economic Forum predstavi 5 osupljivih projektov, ki bodo kolesarjenje v mestih postavili na novo raven.

Velikansko parkirišče

Kot prvi projekt je predstavljeno največje parkirišče za kolesa v nizozemskem Utrechtu, ki je namenjeno kar 12 500 kolesom, ima notranje klančine za lažji dostop ter digitalni sistem, ki bo kolesarje usmerjal k prostim parkirnim mestom. Celotno parkirišče se bo do prihodnjega leta še povečalo, pričakujejo, da bo tam lahko parkiranih kar 33 000 koles.

S kolesom skozi vodo

Obiskovalce belgijskega Limburga čaka enkratna izkušnja, saj mesto ponuja posebej oblikovano kolesarsko stezo, ki pelje skozi vodo. Gre za 3 metre široko pot, pri čemer voda na obeh straneh kolesarju sega do višine oči, družbo pa mu občasno delajo labodi in druge jezerske živali.

V Bologni si lahko za neuporabo avtomobila po mestu nagrajen s pivom in sladoledom.

To belgijsko mesto pa je oblikovalo še en način vožnje s kolesom – skozi drevesne krošnje. Zgradili so posebno kolesarsko pot, ki se vzpenja kar 10 metrov nad tlemi ter kolesarja vodi med vrhovi gozdnih dreves.

Pod milim nebom

Tudi Auckland je kolesarje poslal v nebo, nad zasedenimi mestnimi cestami gradijo varne kolesarske poti, ki bodo tekle nad cestnim prometom in bodo v skladu s preostalim kolesarskim prometom tega območja, žive rožnate barve.

Nizozemski delodajalci svojim zaposlenim plačujejo, da na delo pridejo s kolesom.

Nad mestom Xiamen na Kitajskem se dviga najdaljša kolesarska pot te vrste, ki obsega kar 7,6 kilometrov poti, po njej pa lahko v času največje gneče vozi kar 2000 koles.

Fotografije in opise mnogih inovativnih kolesarskih projektov najdete tudi na spletni strani Kolesarskega arhitekturnega bienala.

Ker Združeni narodi do leta 2050 predvidevajo povečanje populacije na skoraj 10 milijard, pri čemer bosta dve tretjini živeli v mestih, je spodbujanje kolesarjenja nujno za razbremenitev mest in bolj kakovostno življenje v prihodnosti.

Kolesarjenje prinaša tudi mnogo koristi za zdravje.

Vir naslovne fotografije: BYCS