»Alexa, posadi drevo!« boste lahko kmalu ukazali svoji pametni asistentki, ki se bo povezala s posebno spletno stranjo in vam omogočila, da sodelujete pri ozelenjevanju.

Ne, Alexa žal ne bo poprijela za lopato in v zemljo posadila sadike zelenega drevja, a če ji ukažete, naj posadi drevo, bo storila nekaj drugega. Amazon se je namreč v najnovejši podnebni kampanji povezal z organizacijo One Tree Planted, ki skrbi za sajenje dreves na severu Kalifornije, v Washingtonu, Oregonu in Indiji, z ukazom Alexi pa vas bo pametna asistentka usmerila na njihovo spletno stran, kjer boste lahko z doniranjem 1 dolarja plačali eno drevesno sadiko, ki bo v praksi tudi zasajena.

Ozelenjevanje sodi med najbolj priljubljene, hkrati pa tudi ene izmed zelo učinkovitih praks za boj proti podnebnim spremembam, pa vendar je pomembno, da se ga ne lotevamo brezglavo, temveč ga raje prepustimo strokovnjakom. Z nepravilnim zasajevanjem lahko namreč okolju povzročimo več škode kot koristi, saj lahko vanj vnesemo invazivne vrste ter porušimo celoten ekosistem nekega območja.

Posadi drevo kot rešitev okolja ali bistra marketinška zanka?

Hkrati pa je sajenje dreves za velika podjetja izjemna marketinška priložnost, s katero svojim potrošnikom pokažejo, da jim je mar za okolje. Amazon tako ni edini, ki se je domislil ozelenjevanja, saj se mu z željo po zasaditvi kar 100 milijonov dreves do leta 2030 pridružuje Salesforce, premagati pa ga želi tudi Samsung, ki bo posadil dvakrat več dreves kot Amazon.

Kljub temu, da je ozelenjevanje sicer dobrodošlo, pa ne pozabimo, da z doniranim dolarjem ne bomo naredili prav veliko, saj obstajajo še mnoga druga dejanja, ki imajo bolj neposredne in večje učinke kot je uporaba obnovljivih virov energije, uporaba javnega prevoza, kupovanje lokalne hrane, zmanjševanje konzumpcije mesa in podobno.

Vir: Protocol