Skoraj 320 sindikalnih zaupnikov, ki zastopajo skupno 20.349 članov Sviza, zaposlenih v osnovnih in glasbenih šolah ter zavodih za izobraževanje odraslih, poziva vlado in ministrstvo za vzgojo in izobraževanje, naj začneta takoj reševati vse večji primanjkljaj osebja v vzgojno-izobraževalnem sistemu, od vrtca do univerze, so sporočili iz Sviza.
Ogrožena je kakovost pedagoškega procesa
“Zaposleni v vrtcih in šolah izgorevajo ter odhajajo na druga delovna mesta, kakovost pedagoškega procesa je ogrožena, mladi se ne odločajo za kariero v vzgoji in izobraževanju,” so opozorili na dvodnevnem izobraževalnem seminarju za sindikalne zaupnike v Portorožu.
Na vse resnejše pomanjkanje strokovnega in drugega osebja v vrtcih in šolah so v Sindikatu vzgoje, izobraževanja, znanosti in kulture Slovenije (Sviz) opozorili tudi na svojem 11. kongresu novembra lani in v programskih smernicah za novo mandatno obdobje reševanje te problematike izpostavili kot eno od prednostnih nalog.
V Svizu so prepričani, da je pomanjkanje osebja posledica neustreznega vrednotenja dela v izobraževanju, ki motivira odhode na bolje plačana delovna mesta zunaj izobraževanja in odvrača mlade, da bi se zaposlili v šolstvu.
Pomanjkanje osebja dodatno krepita neugodna starostna struktura zaposlenih in marginalizacija pomena izobraževanja v naši državi, za katero je po njihovi oceni v celoti odgovorna “nerazumna in povsem napačna politika preteklih vlad in tudi zdajšnje na tem področju”. Prvi korak k začetku razreševanja krize v izobraževanju je priznanje, da kriza obstaja in da se z njo takoj ustrezno spoprimemo, so navedli.
To zahtevajo od vlade
Sindikalna konferenca zato od vlade in ministrstva zahteva takojšnjo sklenitev stavkovnega sporazuma, ki bo prek izboljšanja vrednotenja pedagoškega in drugega dela, ustreznejših normativov in standardov ter s podaljšanjem kariernega napredovanja vzpostavil nujne pogoje za zmanjšanje kadrovskega primanjkljaja v prihodnjih letih.
Poleg tega zahtevajo javno izpostavljanje ključnega pomena vzgoje in izobraževanja, sistematično povečevanje deleža proračunskih sredstev, pripravo načrta za nadomestitev učiteljskega kadra, ki se bo v prihodnjih letih pospešeno upokojeval, z mladimi, uskladitev vpisne politike s pedagoškimi in drugimi fakultetami, povečanje števila kadrovskih štipendij in razpisanih pripravniških mest ter izboljšanje kariernih možnosti v vzgoji in izobraževanju, da bi mlade spodbudili za pedagoški poklic.
STA