V začetku ''krompirjevih'' počitnic smo bili na slovenskih avtocestah priča popolnemu prometnemu kolapsu. Obdobje, ki je lahko že v običajnih razmerah kritično, so še poslabšale številne zapore. Od petka večer, 25. oktobra 2024, do ponedeljka zjutraj, 28. oktobra 2024, je bila zaradi vzdrževalnih del v trojanskih predorih med drugim zaprta štajerska avtocesta med Vranskim in Blagovico proti Ljubljani. Ob tem pa so bili zaprti uvoz Vransko, oba uvoza in izvoz Trojane ter izvoz Blagovica.

Nastala je več kilometrska kolona vozil, potovalni čas pa se je podaljšal tudi za več kot eno uro. Za piko na i pa je gneča nastala tudi na regionalni cesti Šentrupert Vransko – Trojane. Če ste v kolonah obtičali tudi vi, imamo za vas slabo novico. Dars namreč podobne zapore napoveduje za še nekaj koncev tedna v letošnjem letu.

»Zaradi del do sredine decembra letos načrtujemo ob koncih tedna še nekaj popolnih zapor posameznega smernega vozišča avtoceste med Vranskim in Blagovico. V smeri Maribora sta zapori predvideni v vikendu med 22. in 25. novembrom ter še v enem od vikendov do sredine decembra. V smeri Ljubljane sta zapori predvideni med 8. in 10. novembrom ter še v enem od vikendov do sredine decembra,« so nam pojasnili in dodali, da je popolna zapora potrebna zaradi sanacijskih del na vozišču avtoceste ter v predorih, pregledov objektov in rednih vzdrževalnih del.

»Točne termine del bomo pravočasno napovedali. V času del je obvoz urejen po vzporedni državni cesti,« so še napovedali.

Dela med Framom in Slovensko Bistrico blizu konca

So pa sporočili vsaj eno dobro novico. Po šestih mesecih se celovita obnova 3,7-kilometrskega odseka štajerske avtoceste med Framom in Slovensko Bistrico počasi bliža h koncu. Kljub deževnim dnevom, ko je bil obseg del zmanjšan, predviden zaključek del ostaja do konca meseca novembra.

Dela, vredna slabih 18 milijonov evrov, zajemajo obnovo avtoceste in objektov na skoraj tri desetletja starem in dotrajanem avtocestnem odseku, ki v tem obdobju ni bil deležen obsežnejših obnovitvenih del. »Na območju odstavnega pasu bomo razširili vozišče. Odsek vključuje dva mostova, za katera je predvidena obojestranska razširitev. Zamenjane bodo obstoječe varnostne ograje. V sredinskem ločilnem pasu se bo umestila betonska varnostna ograja. Kjer se v bližini nahajajo hiše, se izvedejo protihrupne ograje v skupni dolžini 1,7 km.«

Obsežnejša dela po krompirjevih počitnicah

Štajersko avtocesto pa po napovedih Darsa v prihodnjem obdobju čaka še večja prenova. Začenjajo se namreč prva dela za celovito obnovo odseka Slovenske Konjice–Dramlje. V prvi fazi bo zaprt zgolj tretji pas, za počasna vozila ter v nadaljevanju odstavni pas med priključkom Slovenske Konjice in predorom Golo Rebro proti Ljubljani. Večja dela bodo stekla spomladi 2025. »Ključna dela, ki bodo najbolj vplivala na pretočnost prometa, so dela v predorih in na viaduktih, ki pa bodo potekala v poletnih mesecih 2025 in 2026. Termini izvajanja del so izbrani na podlagi predhodnih prometnih analiz,« so nam pojasnili v družbi.

V vmesnem času se bodo izvajala dela na območjih, ki ne zahtevajo zapore skozi predorske cevi in bo promet urejen z zaporo, ki omogoča prevoznost ceste po dveh zoženih prometnih pasovih v vsako smer vožnje oziroma v smeri prometne konice, pravijo na Darsu in dodajo, da v tem času večjih težav ne pričakujejo.

Pogodbena vrednost za rekonstrukcijo ceste in objektov na tem odseku štajerske avtoceste znaša 61,6 milijona evrov (brez DDV), dela pa bodo v obdobju med 2024 in 2026 izvedla podjetje Pomgrad kot vodilni partner ter podjetji CGP in Iskra.

Dela bodo obsegala rekonstrukcijo odseka avtoceste Slovenske Konjice–Dramlje, in sicer obnovo skupno 13 kilometrov smernega vozišča proti Ljubljani in Mariboru, obnovo odvodnjavanja in notranje obloge predorov Pletovarje in Golo rebro, vzpostavitev prisilnega prezračevanja v vseh predorskih ceveh obeh predorov, vzpostavitev ubežnih poti skozi obstoječa prečnika v predorih Pletovarje in Golo rebro, zamenjava nizkonapetostne (NN) opreme, nadzorno-krmilnega sistema (NKS) in NKS SCADA v predorih Pletovarje in Golo rebro in sanacija objektov Škedenj I, Škedenj II in Grapa ter postavitev protihrupnih ograj na odseku Slovenske Konjice–Dramlje.

Predvsem v predorih je predvideno izvajanj del tudi ponoči, saj so pogoji dela v predoru precej konstantni, še pojasnjujejo v družbi.

»V družbi DARS se zavedamo, da dela na avtocestah pomenijo motnjo v prometu, obenem pa si vsi želimo, da bi bile avtoceste čim varnejše in pretočne. Zato jih je treba redno vzdrževati in obnavljati dotrajane odseke ter tudi izvajati nadgradnje in naložbe za večjo prometno varnost. In za varne avtoceste so ključna ravno obnovitvena dela, zato uporabnike avtoceste prosimo za razumevanje in strpnost.«