V želji po zaustavitvi negativnega trenda med slovenskimi potrošniki je bila v letu 2015 v sodelovanju z različnimi resorji sprejeta prehranska strategija Slovenije za obdobje desetih let, katere cilj je pozitivno vplivati na zdravje ljudi.
Ob letošnjem svetovnem dnevu zdravja, ki poteka pod sloganom »Gradimo pravičnejši, bolj zdrav svet«, so na GZS-Zbornica kmetijskih in živilskih podjetij skupaj s partnerji predstavili obetajoče rezultate, dosežene v okviru aktivnosti projekta Zaveza odgovornosti, preko katerega podjetja iz sektorja brezalkoholnih pijač, mlekarskega in pekarskega sektorja širijo ponudbo živil izboljšane hranilne sestave. Na slovenskem trgu so tako danes potrošnikom dostopne številne manj sladke pijače ter brezalkoholne pijače z nizko ali brez energijske različice. Obenem je na voljo tudi bolj pestra ponudba mlečnih izdelkov z manj dodanega sladkorja. Povprečen energijski iznos brezalkoholne pijače je v preteklih štirih letih padel za 1 kcal na 100 ml, povprečna vsebnost dodanega sladkorja v mlečnih izdelkih pa se je v samo dveh letih znižala za 0,4 g na 100 g oz. 100 ml. Prav tako je v upadu trend slanosti kruha, na drugi strani pa je v porastu ponudba polnozrnatih izdelkov, kruha, pekovskih izdelkov in izdelkov iz kategorij, kjer je smiselno preko dodajanja polnozrnatih sestavin povečati vsebnost prehranske vlaknine. Razveseljujoč je podatek, da se je ponudba izdelkov izboljšane sestave v segmentu brezalkoholnih pijač v štirih letih povečala za 48 %, v segmentu mlečnih izdelkov pa v dveh letih za 27 %.
»V interesu vsakogar od nas bi moralo biti, da si prizadeva za uravnoteženo prehrano, izbira med pestro in raznoliko ponudbo živil in skrbi za svoje zdravje,« je ob tej priložnosti povedala dr. Tatjana Zagorc, direktorica GZS-Zbornice kmetijskih in živilskih podjetij. Potrošniki si lahko pri tem pomagamo tudi s Katalogom živil izboljšane sestave. V želji po spodbujanju k uporabi živil izboljšane hranilne sestave, so na GZS-Zbornica kmetijskih in živilskih v sodelovanju z Ministrstvom za zdravje v lanskem letu začeli s kampanjo »Odloči se za«, preko katere potrošnike redno ozaveščajo o aktivnostih živilske industrije na področju razvoja živil izboljšane hranilne sestave ter jih seznanja z aktualno ponudbo živil izboljšane hranilne sestave.