Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS) opozarja, da je v prazničnem času, ko se poveča obseg nakupov in potrošniki pogosto hitijo, še posebej pomembno biti previden pri spletnih nakupih. Svetujejo uporabo varnostnih mehanizmov pri spletnem plačevanju ter temeljito preverjanje pristnosti spletnih strani.

Korak v pravo smer

Rezultati ankete ZPS so pokazali, da bo skoraj vsak anketirani potrošnik vsaj enega od nakupov opravil preko spleta, večina jih bo spletne nakupe kombinirala z obiski fizičnih trgovin, približno deset odstotkov pa jih namerava nakupe opraviti izključno na daljavo.

Na ZPS kot pozitiven trend izpostavljajo dejstvo, da 65 odstotkov vprašanih uporablja SMS-obveščanje pri spletnih nakupih. Tretjina anketirancev dodatno zavaruje svoje transakcije z zaklepanjem kartic v mobilnih bankah ali digitalnih denarnicah ter z nastavljanjem limitov za porabo. Na zvezi te prakse ocenjujejo kot korak v pravo smer.

Na kaj pogosto pozabimo?

Poleg omenjenih varnostnih mehanizmov pa na ZPS potrošnikom svetujejo še preverjanje pristnosti spletne trgovine, v kateri nameravajo opraviti nakup. Poudarjajo tudi, da gesel, podatkov o karticah, spletni banki in podobno ne smemo delite z nikomer ter da nikogar ne smemo spustiti v svoj računalnik, ne v živo in vsekakor ne na daljavo.

Posebej izpostavljajo nevarnost lažnih e-sporočil, SMS-ov in sporočil prek aplikacij, kot so WhatsApp ali Viber. "Nič ni tako nujno (lažna blokada kartice ali računa) ali privlačno (lažna naložbena ponudba), da si ne bi mogli vzeti časa in zadeve preveriti pri domnevnem pošiljatelju," so poudarili v današnjem sporočilu za javnost.