Četrta generacije tega velikega, udobnega športnega terenca je ravnokar začela prodajno pot pri nas.

Dolgo že, kar je bila pri Hyundaiju tako pestra leto, posebno pa še jesen, kot prav letos. Poleg nekaterih prenov ter novih izvedb in modelov, med drugim na primer prvi športni model i30N ter povsem električni model Kona, bodo leto končali z novim izvedbo popularnega športnega terenca, ki so ga od leta 2001 prodali v kar 1,6 milijona (!) primerkov. Zanimivo – V Sloveniji jih je našlo novega lastnika 2071 primerkov vseh treh generacij.

Podaljšane verzije ne bo več

Nov model je že na prvi pogled sodobnejši od predhodnika, predvsem je drugačen prednji del z masko in ozkimi žarometi, hkrati je nov model sedem cm daljši (od skoraj toliko daljši medosni razdalji), zato pa skoraj centimeter nižji. Ob tem pa je vredno omeniti še, da podaljšane verzije Grand ne bo več. Seveda pa bo tudi v ta model s 4,77 metra mogoče namestiti še tretjo vrsto sedežev (za 1.200 eur), v petsedežni verziji s prilagodljivimi sedežnimi nakloni zadaj, pa zato ponuja ogromno prtljažnega prostora (40 litrov več od predhodnika, zdaj 645 l).

Udobna osemstopenjska samodejnost

Za evropski trg sta predvidena dva dizelska štirivaljnika – dvolitrski je na voljo s 110 in 136 kW (150 in 185 KM) ter 2,2 litrski s 147 kW (200 KM). Menjalnik je v osnovi vedno šeststopenjski ročni, za močnejša motorja pa je na voljo tudi udobna osemstopenjska samodejnost (za 2.200 evrov, kar s seboj prinese še kup opreme). In seveda – tudi štirikolesni pogon, v tem primeru lastnega razvoja, z večploščno računalniško nadzorovano sklopko HTRAC, ni več samoumeven, tako da se kupec lahko sam odloči, če ga potrebuje ali ne (in ga doplača – za približno 1200 evrov). Vsekakor pa pomeni dodano vrednost. In večjo aktivno varnost.

Dobro opremljen model slabih 35 tisočakov

Po prvih kilometrih je že treba reči, da gre predvsem za udoben in prostoren model, ki tudi z izdelavo, uporabljenimi materiali v notranjosti in opremo postavlja Hyundaija na neko novo raven. Treba je namreč vedeti, da v tem modelu korejski proizvajalec ponuja dosleden in dolg nabor sodobnih asistenčnih varnostnih sistemov pod imenom SmartSense, hkrati pa zmogljiv multimedijski sistem, ki skrbi za povezljivost in komunikacijo. Ne, ni več poceni, kljub temu pa še vedno velja za zelo racionalen nakup in dobro vrednost za odštet denar, saj velja dobro opremljen (vstopni) model slabih 35 tisočakov.