Gradnja kolesarske poti in rekonstrukcija regionalne ceste od Zgornje Kungote proti Dolnji Počehovi v dolžini skoraj šest kilometrov dobro napredujeta. Izvajalci, Pomgrad, Strabag in Komunala Slovenske gorice, so dela nemoteno izvajali tudi v poletnih mesecih, v tem času so intenziteto del še povečali, saj se približuje rok, ko bo potrebno dela na kolesarki zaključiti. “Do konca leta bo v celoti zgrajena kolesarska povezava, ki jo financirata Evropska unija in Občina Kungota. V naslednjem letu pa bomo nadaljevali z urejanjem preostanka regionalne ceste Zgornja Kungota – Dolnja Počehova – Maribor. V tem trenutku nam je, da ujamemo roke Evropske unije, prioriteta izgradnja kolesarske poti, cestna infrastruktura pa bo nato v izgradnji še do začetka leta 2025,” je pojasnila kungoška županja Tamara Šnofl.
Gre za največje infrastrukturno gradbišče v državi
Gre za največji projekt v zgodovini občine Kungota, hkrati pa je to v tem trenutku največje infrastrukturno gradbišče v državi. “Tega dejstva smo zelo veseli in vedno, ko ljudje sicer upravičeno potarnajo zaradi gneče na tej trasi, zlasti ob jutranjih in popoldanskih prometnih konicah, pravim, da je vredno potrpeti. To, da smo tako veliko investicijo pripeljali v tako majhno občino, je velik uspeh.” Vozišče med Zgornjo Kungoto in Dolnjo Počehovo je bilo pred tem močno uničeno in ni bilo prilagojeno modernim standardom in prometnim predpisom. Gradnja celotne trase zdaj poteka v skladu z najnovejšimi normativi in standardi. V praksi to pomeni, da bo vozišče širše, vključeni bodo vsi potrebni ukrepi umiritve prometa, postavljena bo ustrezna prometna signalizacija. “Pot ne bo samo hitrejša, temveč bo bistveno varnejša. Predvsem pa si želimo, da se bodo občani posluževali novo zgrajene kolesarske poti,” dodaja županja. Zlasti najmlajši že težko pričakujejo njeno odprtje. Nekateri jo bodo uporabljali za pot v šolo, drugi v svojem prostem času. Na tem področju je zelo aktivna Osnovna šola Kungota, ki si prizadeva čim več mladih pripeljati na kolesa. V teh dneh je vključena v program Evropskega tedna mobilnosti, tja se bo po izgradnji omenjene cestne infrastrukture vključila tudi Občina Kungota. “Zagotovo pa že zdaj vzpodbujamo tovrstno trajnostno mobilnost. Vsi naši otroci v petem razredu pridobijo kolesarski izpit, osnovnošolce vzpodbujamo, da se v tednu otroka v šolo, kjer je to možno narediti na varen način, pripeljejo s kolesi, skiroji in rolerji. Skratka, tako občina kot šola mlade vzpodbujata, da se poslužujejo čim več okolju prijaznih prevoznih sredstev.”
Del niso nikoli prekinili
Dela izvajajo v skladu s sprejeto časovnico, nekoliko so se le zamaknili roki v posameznih fazah zaradi vprašanj, vezanih na financiranje projekta s strani države. Ta je morala počakati do rebalansa državnega proračuna, da je zagotovila svoj del. Zamik, do katerega je prišlo, ne bo vplival na končni rok izvedbe projekta. Sicer pa je tudi vodja projekta, postavljena s strani države, po besedah kungoške županje pohvalila potek del na gradbišču. “Ponekod po Sloveniji se je dogajalo, da je bilo zaradi vremenskih ujm kar nekaj ekip z gradbišč preseljenih na prizorišča naravne katastrofe, naši izvajalci na tej trasi so bili toliko korektni, da so, koliko se je dalo, sledili časovnici. Dela niso bila nikoli prekinjena, v vmesnem času so le potekala nekoliko počasneje.”
Ker bodo novozgrajene kilometre kolesarske poti koristili tudi turisti, se je občina že povezala z Regionalno razvojno agencijo za Podravje – Maribor. Pokazala je interes za vzpostavitev enotnega celovitega sistema za izposojo in polnjenje koles v Podravju. Da bi na primer kolo najeli na območju občine Kungota in ga vrnili v Mariboru. “Želimo si povezovanja. Turista ne zanimajo meje, ampak doživetja na posameznem območju.”
Celoten projekt je vreden dobrih 12 milijonov
Na občini ocenjujejo, bo celotna vrednost kolesarske poti okoli 1,95 milijonov evrov, Evropska unija in Republika Slovenija bosta v letih 2022 in 2023 prispevali 1,41 milijona evrov, Občini Kungota in Pesnica pa 0,54 milijona (Pesnica okoli 121.500 evrov, Kungota okoli 413.800 evrov), kar pomeni, da bo sofinancerski delež občin znašal 27,7 odstotkov in delež Evropske unije in Republike Slovenije 72,3 odstotka vrednosti investicije v kolesarsko pot. Celotna vrednost investicije, torej izgradnja kolesarske povezave in rekonstrukcija regionalne ceste na omenjeni trasi, pa znaša dobrih 12 milijonov evrov.