Še prejšnjo soboto je Iza Strehar iz ekipe filma Prasica, slabšalno ime za žensko, v Mariboxu rekla, kako srečni, da smo lahko v Mariboru. »Ker tukaj lahko na Liffeu jeste kokice, v Ljubljani jih namreč ni na voljo,« se je pošalila filmarka na projekciji v sklopu Ljubljanskega filmskega festivala in ljubiteljica pokovke.

Že v ponedeljek zvečer je bilo s pokovko in pijačo konec. Ob obisku inšpekcije je sledila prepoved. In to ravno sedaj, ko sta na sporedu še vedno spektakle Ni časa za smrt in Dune, prihaja Hiša Gucci, novi Spider-Man, težko pričakovano nadaljevanje Matrice, oskarjevsko šumeči Kralj Richard

Po odloku

  1. člen odloka o začasnih ukrepih za preprečevanje in obvladovanje okužb z nalezljivo boleznijo covid-19, ki je bil izdan v uradnem listu, strežba in uživanje hrane in pijače udeležencev na javnih kulturnih prireditvah nista dovoljena. In tako tudi ne v kinematografih.

Veliki zabojniki, kjer je sicer pokovka, ki praviloma zadiši, ko odpremo vrata multipleksov, je bil tako že od torka naprej prazen. Na blagajnah so se prodajale zgolj vstopnice. Kar pa po besedah Stipeta Jerića ni finančno vzdržno. Izpad prihodkov je namreč ocenjen na približno 3.000 evrov – na dan. Tudi zato se sedaj PCT pogoje preverja hkrati z nakupom oziroma predložitvijo vstopnice in ne več z varnostniki, saj za te nimajo sredstev.

Jerić je sicer tudi za Večer povedal, da so hrano in pijačo prodajali, ker menijo, da niso javna kulturna prireditev, saj ne delujejo v javnem kulturnem interesu. »Izvajamo redno dejavnost, nimamo občasnih kinoprojekcij, ampak filme predvajamo vsak dan,« je dejal direktor Mariboxa. Razlog, da tudi zanje velja prepoved, vidi v premestitvi komercialnih kinematografov, ki za delovanje ne prejemajo javnih sredstev, izpod okrilja ministrstva za gospodarstvo pod kulturno ministrstvo.

Zakaj ne preživijo zgolj z vstopnicami?

Jerić nam je sicer povedal, da je bil obisk kina v oktobru praktično na ravni oktobra 2019, torej zadnje »predkoronske« sezone. Toda še vedno ne zadostuje zgolj prodaja vstopnic, saj gre 40 odstotkov od prodane vstopnice distributerju filma. Zato se komercialni kinematografi zanašajo na prodajo hrane in pijače. Posledično trenutno poslujejo z izgubo, Jerić pa si želi, da bi komercialne kinematografe dali med izjemo.