Dom starejših občanov Tezno, v katerem za 222 stanovalcev skrbi 130 zaposlenih, je ponovno pridobil certifikat kakovosti po modelu E-Qalin. Kot je ob tem pojasnila direktorica zavoda Jasna Cajnko, v slovenskih domovih za ostarele sistem spremljanja kakovosti storitev ni obligatoren. “Domovi lahko spremljajo kazalnike kakovosti ali pa tudi ne. V Domu starejših občanov Tezno smo pričeli uvajati sistem spremljanja kakovosti storitev v letu 2007 (dom deluje od leta 2004). Sistem zagotavljanja kakovosti E-Qalin je orientiran na potrebe stanovalcev, njihovih svojcev in tudi na zaposlene v ustanovi. E-Qalin ciljno raziskuje kakovost že uvedenih storitev, njihove rezultate kot tudi zadovoljstvo vseh akterjev, vpletenih v sistem. Model zagotavljanja kakovosti, ki je bil posebej izdelan za spremljanje kakovosti storitev v domovih za ostarele, zahteva samoocenjevanje in učenje v sami organizaciji (domu), s čimer zagotavlja in omogoča izboljšave in možnosti razvoja.”
Gre za način ravnanja in oskrbe starostnikov, ki omogoča maksimalno individualizirano skrb starostnika znotraj institucije
Cajnkova nadaljuje, da teoretiki E-Qalina zagotavljajo, da gre za način ravnanja in oskrbe starostnikov, ki omogoča maksimalno individualizirano skrb starostnika znotraj institucije. Zaradi vpletenosti vseh akterjev (starostniki in njihovi svojci ter zaposleni v domu) se vzpostavlja ustrezen delovni elan ter pravočasno prepoznavanje potreb uporabnikov ter iskanje pravih odgovorov na zadovoljitev teh potreb. Posebna prednost sistema je v tem, da je usmerjen v odnose in komunikacijo med akterji. Stanovalci so znotraj institucije »videni in slišani«.
Stanovalci so znotraj institucije »videni in slišani«.
“Vsako leto izvedemo anketiranje med stanovalci, svojci in zaposlenimi. Iz odgovorov anketirancev ter po izvedenem postopku ocenjevanja procesov in rezultatov dela izdelamo ter uvajamo izboljšave. Analitično primerjavo zadovoljstva, izraženega v anketah med domovi, ki gojimo sistem spremljanja kakovosti Eqalin v slovenskem prostoru, vsako leto opravi podjetje Fabrika d.o.o. DSO Tezno v vseh letih uvedenega sistema spremljanja kakovosti v primerjavi med slovenskimi domovi posega po najvišjih mestih dosežene stopnje zadovoljstva med uporabniki.”
V Sloveniji imata in le dva domova štiri certifikate (EQ uporablja cca 40 domov za ostarele) DSO Tezno je eden od teh dveh.
Sistem preverjanja in spremljanja kakovosti E-Qalin omogoča pridobitev certifikata kakovosti po opravljenem triletnem ocenjevalnem obdobju in po uspešno opravljenem skrbnem pregledu pooblaščene institucije za preverjanje kakovosti. Dom starejših občanov Tezno je prejemnik štirih mednarodnih certifikatov kakovosti storitev po modelu E-qalin. V Sloveniji imata in le dva domova štiri certifikate (EQ uporablja cca 40 domov za ostarele) DSO Tezno je eden od teh dveh.
Kako se certifikat kaže v praksi?
Model spodbuja individualizirano oskrbo vsakega starostnika (upošteva potrebe in želje vsakega starostnika), usmerjen je k človeku. »Zahteva« primeren in spoštljiv odnos do uporabnikov in sodelavcev (samo zadovoljni zaposleni, bo svoje delo maksimalno dobro opravljal), usmerja k ustvarjanju domačega in prijaznega okolja in življenju znotraj institucije. “Slednje podpira tudi pridobljeni polni Cerfikat družini prijazno podjetje, ki spodbuja želje in potrebe zaposlenih, da bi maksimalno primerno uskladili delovne in družinske potrebe zaposlenih v zadovoljstvo starostnikov in zaposlenih,” še pravi Cajnkova in omenja še eno pridobitev Doma starejših občanov Tezno – Demenci prijazno točko.
»Zahteva« primeren in spoštljiv odnos do uporabnikov in sodelavcev (samo zadovoljni zaposleni, bo svoje delo maksimalno dobro opravljal), usmerja k ustvarjanju domačega in prijaznega okolja in življenju znotraj institucije.
“Demenci prijazna točka pomeni, da lahko sorodniki, ki v svojem domačem okolju skrbijo za osebe z demenco, v našem domu pridobijo ustrezne podatke, strokovne nasvete, pomoč in suport za oskrbo svojega starostnika. Prepoznajo način oskrbe v domu in morda tudi lažje sprejmejo odločitev za domsko namestitev sorodnika, ko ta čas »pride«.
Med stanovalci imajo trenutno dve zaznani okužbi s covidom-19
Na vprašanje, kakšna je trenutna epidemiološka situacija v domu, Jasna Cajnko odgovarja: “Žal imamo od prejšnjega tedna dve zaznani pozitivni okužbi s covidom-19 pri cepljenih stanovalcih (95,5,% precepljenih stanovalcev), na srečo brez zapletov, in nič zaznanih okužb pri sodelavcih.”
Pritličje in oddelek z napredovano demenco želijo v celoti obnoviti in ga prilagoditi bivanju dveh gospodinjskih skupin
Dom starejših občanov Tezno je pred časom uspešno pridobil nepovratna sredstva iz EU skladov za izgradnjo Enote za začasne namestitve. Glede načrtov za prihodnje pa direktorica pravi: “Še naprej želimo gojiti nadvse strokovno in človeško prijazno oskrbo in odnos do naših uporabnikov. Prav tako bomo tudi v prihodnje skrbeli za dobro počutje zaposlenih na delovnem mestu ter za pridobivanje strokovnega znanja in opolnomočenje zaposlenih. Hkrati pa bomo še naprej prilagajali in posodabljali bivanjske razmere v domu.”
20 stanovalcev biva v svojih sobah, se druži v skupnem dnevnem prostoru s kuhinjo, kjer imajo skupaj obroke, se družijo v različnih aktivnostih, gledajo TV, … Model je »posnetek« bivanja v domačem okolju.
DSO Tezno je zavod, ki je bil izgrajen pred 20 leti, obsega tri etaže in je v celoti adaptiran (stavno pohištvo, prezračevanje, instalacije..) ter prilagojen modelu bivanja v gospodinjskih skupinah. “20 stanovalcev biva v svojih sobah, se druži v skupnem dnevnem prostoru s kuhinjo, kjer imajo skupaj obroke, se družijo v različnih aktivnostih, gledajo TV, … Model je »posnetek« bivanja v domačem okolju. Ugotavljamo, da stanovalci v takšni oskrbi starostnikov niso osamljeni, so bolj radostni in zato tudi manj bolni. Celotni zavod razen pritličja je že prilagojen temu modelu, naš načrt pa je v celoti obnoviti pritličje in oddelek za stanovalce z napredovano demenco, kjer je sedaj organizirana ena gospodinjska enota za 22 stanovalcev. Zaradi specifike zdravstvenega stanja želimo enoto prilagoditi bivanju dveh gospodinjskih skupin po 12 stanovalcev,” je še povedala Cajnkova in ob koncu dodala, da je zavod vse omenjene adaptacije izvedel z lastnimi sredstvi, z izjemno skrbnim ravnanjem s sredstvi in dobrim načrtovanjem.