Marprom v Mariboru upravlja z nekaterimi ograjenimi parkirišči, belimi conami in parkirišči pod Pohorjem, Mestne nepremičnine skrbijo za parkirišči Magdalena in Razlagova.
Septembra lani je zaživelo novo parkirišče med Jezdarsko in Žolgarjevo ulico z vhodom z Betnavske ulice, zato smo preverili, kako obratuje. Več kot enajst tisoč kvadratnih metrov veliko območje so uredili v podjetju Mestne nepremičnine d.o.o., ki je obenem tudi lastnik zemljišča.
Možen mesečni ali letni najem
Podjetje Mestne nepremičnine, ki na podlagi koncesije Mestne občine Maribor upravlja začasna parkirišča in garažne hiše je pred približno letom dni pričelo z urejanjem zemljišča, ki je dolgo časa samevalo, predvsem pa ni bilo v celoti izkoriščeno. Dela so potekala v dveh fazah, saj je tudi celotno zemljišče razdeljeno na dva dela, poleg parkirišča je del površine namenjen tudi okoliškim prebivalcem.
Parkirišče je osvetljeno, ima stojala za kolesa in videonadzor.
“Celotno zemljišče je bilo temeljito očiščeno gradbenih ostankov, navoženo je bilo skoraj 1000 m3 zemlje za izravnavo nevarnih udrtin od bivših stanovanjskih objektov in jam, popravila se je ograda, ki meji na vzhodu s stanovanjskim kompleksom Magdalena, na zahodni strani pa se je uredilo parkirišče. To je utrjeno, v celoti ograjeno, ima povezovalni izhod za pešce v smeri vzhoda oz. v smeri Magdalenskega parka in UKC, direktni izhod na Betnavsko cesto in na avtobusno postajo, 150 m stran proti na zahodu je tudi Mbajk postaja,” je pojasnil Ranko Šmigoc, direktor podjetja Mestne nepremičnine.
Parkirišče je v obratovanju 24/7, trenutno veljavna cena mesečnega najema je 35 eur.
V tej fazi, kakršna je vzpostavljena, je na razpolago 120 parkirnih mest, pove Šmigoc. “Trenutno smo zasedeni do polovice, se pa veselimo vsakega novega najemnika. Parkirišče je mogoče najeti zgolj na abonentski ravni (mesečno-letno),” še doda.
Poleg parkirišč tudi rekreacijske površine
Poleg ureditve parkirišča pa so v podjetju Mestne nepremičnine uredili tudi preostanek površine na vzhodnem delu zemljišča, ki je namenjen okoliškim prebivalcem. Preostanek zemljišča, ki sedaj ni urejeno kot parkirišče, je na razpolago stanovalcem iz sosednjih stavb. Mestne nepremičnine redno skrbijo za urejenost parcele, prav tako so Mestni četrti Magdalena ponudili možnost, da si stanovalci uredijo na tem zemljišču kakšne klopi in podobno.
Zaenkrat na preostanku zemljišča ne nameravajo urediti novih parkirnih mest, a ta opcija ostaja odprta.
“Trenutno ni potrebe po dodatni širitvi parkirnih površin, je pa ta opcija seveda vedno odprta. Glede na dejstvo, da gre za zemljišče, ki bo nekoč dobilo kakšno drugo namembnost kot je sedanja, bo seveda lahko prišlo tudi do sprememb,” pove Šmigoc.
V načrtu tudi ureditev preostalih parkirišč v mestu
Kot pojasnjuje Šmigoc, se v Mestnih nepremičninah skupaj z Mestno občino Maribor nenehno srečujejo z degradiranimi območji in divjimi parkirišči, ki niso v ponos mestu. Prav tako so v stalnem iskanju dodatnih možnosti umeščanja parkirišč na obrobju mesta, da bi lahko še bolj intenzivno ponujali možnosti parkiranja in javnega potniškega prometa v paketu. Ta bi po njegovem mnenju moral biti sprejemljiv tako po višini stroška, kakor tudi v komoditeti uporabnikov, ki se v zameno za te nove produkte ni bi več potrebovali boriti za prosta parkirna mesta v ožjem mestnem jedru.
Ena zadnjih pridobitev, ki jo tako uvajajo v sistemu parkirišč, je storitev “parkiraj in presedi”, pove Šmigoc. “Prav zadnji objavljeni produkti Javnega podjetja Marprom v sklopu novega cenika za mestni potniški promet, najavljajo atraktivne cene paketa »parkiraj in presedi«, kjer bodo imetniki tega paketa deležni super ugodnih cen za parkiranje in vožnjo z javnim mestnim potniškim prometom,” pove Šmigoc.
V prihodnje bo v Mariboru še več plačljivih parkirišč. Čez nekaj dni bodo odprli tudi gramozno parkirišče pod Koroškim mostom, novo plačljivo parkirišče bo nastalo tudi med Titovo cesto in Linhartovo ulico nasproti poslovne stavbe Telekoma in nasproti glavne avtobusne postaje, parkirišče pod dvoetažnim mostom med Henklom in Mariborsko livarno, kjer je trenutno brezplačno “divje” parkirišče, bo prav tako namenjeno abonentskemu parkiranju, navaja Večer
Po besedah župana Mestne občine Maribor Saše Arsenoviča zaenkrat v Mariboru nimamo posebej namenjenega parkirišča izven mesta za sistem “parkiraj in presedi”, kot je praksa v preostalih mestih. V tednu mobilnosti je sicer zaživel sistem na parkirišču ob trgovskem centru E. Leclerc. Nov sistem “parkiraj in presedi” bo tako mogoče ob souporabi avtobusa koristiti na že obstoječih parkiriščih, v prihodnje pa si, po besedah župana, na občini vsekakor prizadevajo vzpostaviti tudi tovrstno parkirišče, ki bi bilo namenjeno le navedenemu sistemu. V ta namen tako na občini pripravljajo več plačljivih parkirišč.
Zaradi dražjih storitev javnega potniškega prometa, bodo tako uporabnikom ponudili komplete vozovnic po ugodnih cenah. V primeru, da bodo mestni svetniki potrdili predloge dviga cen javnega potniškega prometa, se bo tako podražil javni promet, največ razburjenja pa je v javnosti požela napovedana podražitev vožnje s krožno kabinsko žičnico. Ta naj bi znašala več kot 200 odstotkov.
Kot drugi primer dobre prakse večje dostopnosti javnega potniškega prometa Šmigoc navaja povezovanje javnega mestnega potniškega prometa s krožno kabinsko žičnico na Pohorje, kjer je cilj spodbuditi čim več obiskovalcev Pohorja, “da se v zameno za gnečo pod Pohorjem in iskanje prostih parkirnih prostorov, poslužijo izjemno ugodnih paketov javnega prevoza in tako potujejo varno, hitro in poceni ter ob tem še uživajo ob lepotah Maribora in Pohorja“.