Pod okriljem Zdravstvenega doma dr. Adolfa Drolca Maribor ambulante družinske medicine trenutno delujejo na 14 lokacijah v mestu in še na devetih izven njega. Skupaj z zunanjimi domskimi ambulantami je v ambulantah družinske medicine zaposlenih 53 zdravnikov, zdravstveni dom pa ima še ambulanto za neopredeljene in  ambulanto na Ulici kneza Koclja, kjer prav tako nimajo zdravnika (delajo nadomestni zdravniki). Kot nam je pojasnil Aleksander Jus, mag. zdr. nege, pomočnik direktorja za zdravstveno nego, trenutno nimajo na razpolago nobenega prostega zdravnika za nove vpise: “V eni izmed ambulant poteka le prepis pacientov na novega zdravnika zaradi odhoda enega zdravnika iz zavoda. Vsi zdravniki dosegajo glavarinski količnik oziroma ga nekateri krepko presegajo, kar je razvidno iz podatkov ZZZS.”

V mariborski ambulanti za neopredeljene, torej za paciente brez izbranega osebnega zdravnika, je do tega trenutka prijavljenih 256 bolnikov. Ambulanta deluje na Ulica kneza Koclja 11 v Mariboru, šest dni v tednu od ponedeljka do vključno sobote po urniku, ki je dostopen na tej spletni strani. “Od 16. januarja letos smo opravili 660 obiskov. Najpogostejše diagnoze so predpisovanje recepta, pregled zaradi administrativnih razlogov, virusnih okužb, opazovanje zaradi suma na neopredeljeno bolezen, arterijska hipertenzija, bolečine v križu, …”

“Dejansko je bil naš namen, da sta v čakalnici največ dva bolnika”

Na vprašanje, ali drži, da je ena od posledic covida bolj striktno prihajanje bolnikov v ambulante, v ZD Adolfa Drolca Maribor odgovarjajo:  “Pred epidemijo covida je večina pacientov prihajala v ambulanto nenaročeno in so zato posledično tudi čakali po več ur. S tem ko smo vzpostavili naročanje pacientov na termine, smo se izognili gneči v čakalnici, nezadovoljstvu pacientov zaradi dolgega čakanja in pa seveda prenosu okužb. Mnogokrat nam očitajo “prazne čakalnice,” a se je potrebno zavedati, da mora zdravstveni tim obravnavati še vse tiste paciente, ki uporabljajo spletno aplikacijo (recepti, napotnice, MTP, sporočila zdravniku, bolniški staleži, …). Prav tako se obravnavajo tudi tisti pacienti, ki potrebujejo zdravstveno oskrbo takoj ali še isti dan in niso naročeni.” 

Pred epidemijo covida je večina pacientov prihajala v ambulanto nenaročeno in so zato posledično tudi čakali po več ur.

Tudi predstavnica službe splošne medicinske dejavnosti Maja Arzenšek je na nedavni tiskovni konferenci zavoda pojasnila, da v njeno ambulanto dejansko prihajajo le naročeni. “Četudi so čakalnice prazne, to ne pomeni, da nič ne delamo. Dejansko je bil naš namen, da sta v čakalnici največ dva bolnika.”

Naročanje preko spletne aplikacije se je dobro prijelo

Konec julija lani je mariborski zdravstveni dom prešel na nov sistem naročanja v ambulante družinske medicine, s tako imenovano spletno aplikacijo priZdravniku. Pacient v tem primeru namesto elektronske pošte ali telefonske naročanja uporablja spletni naslov (link), v aplikaciji pa se lahko sam naroči na termin ali odda naročilo listine, kot so recept, medicinsko tehnični pripomoček, bolniški stalež, napotnice, ali zgolj napiše sporočilo zdravniku. Prav tako lahko priloži izvid.

Aleksander Jus pravi, da je uporabe spletne aplikacije  enostavna, varna in hitra,  zato se je med pacienti izjemno dobro prijela. “Do sedaj lahko govorimo le o pozitivnih izkušnjah, saj smo aplikacijo ves čas dograjevali glede na potrebe pacientov in naših zaposlenih. Zaradi zagotavljanja varnosti in preverjanja identitete pacient vnese ob oddaji naročila ali naročila na termin zgolj številko zdravstvenega zavarovanja (KZZ), svoje rojstne podatke, mobilno telefonsko številko in e-naslov, v kolikor le- tega ima. Številko KZZ najde na zdravstveni kartici.”

Za nevešče elektronske komunikacije so organizirali Center za naročanje ambulant družinske medicine

Za uporabnike, ki niso vešči elektronske komunikacije ali ne razpolagajo z ustrezno opremo, so v zdravstvenem domu organizirali Center za naročanje ambulant družinske medicine, ki je dosegljiv na telefonski številki 02/228 62 00 (za ambulante družinske medicine pritisnite številko 2), na kateri prijazne medicinske sestre za pacienta opravijo elektronsko naročilo preko spletne aplikacije priZdravniku in ga posredujejo v ustrezno ambulanto. Center za naročanje ambulant družinske medicine deluje od ponedeljka do četrtka, od 7.00 do 20.00 ure, in v petek, od 7.00 do 14.00 ure, in je neodvisen od urnika delovanja posameznih ambulant, kar predstavlja še dodatno prednost za pacienta. “Prav tako smo dosegljivi preko telefonske številke, ki jo ima pacient že ima od svojega izbranega zdravnika. Naj poudarimo, da še vedno velja tudi oblika osebnega naročanja v ambulanti ali preko navadne pošte.”