Cesta proletarskih brigad v Mariboru je ena izmed najprometnejših cest v mestu, ki jo vsakodnevno uporablja na tisoče osebnih, tovornih vozil, kolesarjev ter pešcev. Kljub temu, da bo cesta v prihodnjih letih deležna prenove, ostajajo številna vprašanja odprta – med njimi izjemno pomembna prometna varnost.

Manjkajoči pas za zavijanje v levo

Cesta proletarskih brigad že dlje časa kaže znake dotrajanosti, kar vpliva tako na varnost kot na pretočnost prometa. Križišča na tej cesti, še posebej tisto z Ulico Pohorskega odreda pri vojašnici, pogosto povzročajo zastoje in nevarne situacije. Ena takšnih se je zgodila le nekaj tednov nazaj. Kot so sporočili mariborski policisti, je do nesreče prišlo, ker 62-letni voznik osebnega avtomobila v križišču pri zavijanju levo ni upošteval pravila prednosti (pravilo srečanja) in je trčil v osebni avtomobil, ki ga je v tistem trenutku nasproti vozil 43-letni moški. Pri trčenju je vozilo 43-letnika odbilo v tovorno vozilo, ki ga je vozil 25-letni državljan Madžarske. V nesreči so se poškodovale štiri osebe, cesta pa je bila na tem delu več ur zaprta za ves promet.

 

[[image_2_article_75147]]

Omenjeno križišče je izmed vseh še posebej problematično, saj tu manjka pas za zavijanje v levo. Gre za državno cesto, tako je za njeno vzdrževanje in rekonstrukcijo odgovorna Direkcija RS za infrastrukturo. Ta nam pojasni, da je ureditev križišča že predvidena,  PZI projektna dokumentacija pa da je že v zaključni fazi izdelave. »Še letos bo izdelana recenzija projektne dokumentacije in začeti odkupi potrebnih zemljišč. Izvedba, ki zajema ureditev posebnih pasov za levo zavijanje na Ulico Pohorskega odreda in k vojašnici, je predvidena po letu 2025 oz. po uspešno zaključenih odkupih zemljišč in zagotovljenih finančnih sredstvih v Proračunu RS,« pravijo. Ocenjena vrednost gradnje znaša približno 1,7 milijonov evrov.

 

[[image_1_article_75147]]

Na Direkcijo smo naslovili tudi vprašanje, ali je na cesti predvideno znižanje omejitve hitrosti, in sicer s 70 kilometrov na uro na 50. Odgovorijo, da trenutno ne. »Glede na geometrijsko-tehnične elemente ceste sprememba oziroma znižanje najvišje dovoljene hitrosti trenutno ni predvideno,« so zapisali na Direkciji in dodali, da bodo na podlagi predloga Mestne občine Maribor pristopili k preučitvi morebitnih dodatnih ukrepov za izboljšanje prometne varnosti. »Glede na to, da je obravnavana državna cesta G1-1, odsek 0364 in odsek 0764 Cesta proletarskih brigad-Tržaška cesta znotraj območja naselja (urbanega ter naseljenega območja), se je treba pred izvedbo morebitnih ukrepov uskladiti z Mestno občino Maribor.«

Direkcija ima namen obnoviti kar nekaj odsekov državnih cest 

Direkcija ima sicer v sklopu investicijskega vzdrževanja na območju mestne občine Maribor predvideno obnovo 3,2 kilometrov cest, in sicer 1,6 kilometra na odseku 1292 Maribor– Vurberk–Ptuj, 1 kilometer na odseku 0364 MB (cesta Proletarskih brigad–Tržaška c.) ter 600 metrov na odseku 1400 Miklavž–Hajdina. Dela bodo predvidoma izvedena do konca leta 2026.

Za izgradnjo 1. etape zahodne obvoznice Maribor je sklenjena pogodba z izbranim izvajalcem. Pogodbena vrednost gradbenih del znaša 19.954.700,74 evra. V začetku meseca marca 2025 je na Ministrstvu za naravne vire in prostor sklicana ustna obravnava s stranskimi udeleženci v postopku izdaje gradbenega dovoljenja za izgradnjo 1. etape zahodne obvoznice Maribor. Začetek glavnih del na 1. etapi zahodne obvoznice Maribor je predviden po pridobitvi pravnomočnega delnega gradbenega dovoljenja

Za rekonstrukcijo ceste RT-937 odsek 8710 Bresternica–Gaj–Sveti Jurij, od km 0,080 do km 1,700 so zemljišča pridobljena. Prav tako je recenzirana PZI projektna dokumentacija. V pripravi je javno naročilo za izbiro izvajalca gradbenih del. Pogodbeni rok dokončanja gradbenih del bo 20 mesecev od uvedbe izvajalca v delo. 

Za rekonstrukcijo ceste R3-711, odsek 9013 Rače–Kungota–Kidričevo skozi naselje Brunšvik od km 3,780 do km 5,380 je podpisana pogodba z izbranim izvajalcem za izvedbo gradbenih del. Pogodbeni rok dokončanja del je 1 leto po uvedbi izvajalca v delo. Pogodbena vrednost gradbenih del znaša 4.240.177,32 evra, od tega znaša delež Direkcije RS za infrastrukturo 2.552.598,76 evra in delež Občine Starše 1.687.578,56 evra. 

V teku je izdelava PZI projektne dokumentacije za rekonstrukcija nadvoza Tezno na cesti G1- 1 odsek 0246 MB (Tržaška cesta)–Miklavž vključno z rekonstrukcijo navezovalne ceste, ki bo izdelana v letu 2025. Izhodiščna vrednost projekta znaša približno 1,6 milijona evrov. 

Tudi pri prenovo Malečniškega mostu se jim ne mudi 

Kot smo že poročali, so za prenovo Malečniškega mostu v Mariboru v letu 2024 potekala usklajevanja s strokovnimi službami in lokalno skupnostjo glede vrste posega na obravnavanem območju. Projektna dokumentacija, ki je bila izdelana s strani MOM, predstavlja varianto, ki je ena izmed možnosti rekonstrukcije objekta s končno omejitvijo prometne obtežbe objekta na 7,5 ton. »Zaradi velike finančne razlike investicije med novogradnjo in rekonstrukcijo objekta in dobre prometne povezave obravnavanega območja med avtocesto in hitro cesto DRSI kot upravljavec objekta, načrtuje izdelavo strokovnih podlag, ki bodo služile kot temelj za določitev vrste posega na obravnavanem območju,« pojasnjuje direkcija. 

Predvidoma v aprilu 2025 bo na osnovi projektne naloge izvedeno naročilo strokovnih podlag za preučitev obeh variant na osnovi katerih bo izdelana predinvesticijska zasnova, ki bo osnova za izbiro optimalne variante.